![]() |
Kinderbijslag en schoolpremie tot 30% verminderd
Citaat:
Van welke partij komt dit voorstel eigenlijk? Een vermindering voor de rijken zou ik wel zien zitten, maar ook voor de armen niet. |
Citaat:
|
wat is een schoolpremie?
|
Citaat:
Of wou je via een voorzetje een gemakkelijk doelpunt scoren? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een zeer terechte opmerking. |
Ik vraag mij af hoe ze de schuld van dit op de NVA gaan schuiven :-)
|
Citaat:
|
Staatsschuld op een zucht van de 380 miljard Euro.
Zie De Tijd overheidsschuldmeter. Dat krijg je niet opgelost met tabak te verhogen. Enkel doortastende maatregelen helpen, EN structureel. De meest ontspoorde post zijn de overheidspensioenen. Ze weten het maar ze doen niets. |
Hoe komt het dat de OVLD niet aan de pensioenen van de ambtenaren durft te raken?8O
|
Citaat:
Dat wordt net boven of onder de kiesdrempel. Maakt niet uit, Europa kijkt over de schouders mee bij elke begrotingscontrole en zal desnoods zelf ingrijpen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is de ware inzet van de net afgelopen begrotingscontrole: houden we strak vast aan blinde begrotingsdiscipline, of proberen we dat op een zo sociaal mogelijke manier binnen de perken te houden? Premier Elio Di Rupo en minister van Financiën Koen Geens lijken voor die tweede oplossing gekozen te hebben. Dat is niet noodzakelijk een teken van zwakte: in de huidige omstandigheden is het allicht de meest verstandige keuze. Als we puur objectief kijken naar de economische cijfers, dan doet België het stukken beter dan de buurlanden, dus al bij al is het Belgische begrotingsbeleid nog niet zo slecht. |
Citaat:
|
Citaat:
Hallucinant. |
Citaat:
Er is geen enkele garantie dat deze het geld gaan gebruiken waarvoor het bedoeld was. Beter is het deze gelden de scholen zelf ter beschikking te stellen. Zij kunnen de situatie beter inschatten en daarmee kinderen helpen die het echt nodig hebben. Alleen heeft de maatregel op deze wijze een mindere electorale impact. |
Niemand mag verarmen. Wie zei dat?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be