Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Spa en VLD voeren echtscheidingstaks in (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188462)

Scheefpoeper 2 juli 2013 06:45

Spa en VLD voeren echtscheidingstaks in

Btw op advocaten

Dank u Alexandre, dank u baard (de keizer van het Zilverfonds)

Bespaar u ook de moeite om met gespleten tong in het Vlaams parlement te spreken
De bevolking heeft de leugens door
Cu in2014

Nick de Dubbel 2 juli 2013 06:50

Gezien uw nickname begrijp ik uw bezorgheid volkomen.. :)

Another Jack 2 juli 2013 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel (Bericht 6701832)
Gezien uw nickname begrijp ik uw bezorgheid volkomen.. :)

Dat is maar schijn, onze kleine is een eenzaat die nog bij zijn maman woont.

Kameraad Mauser 2 juli 2013 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scheefpoeper (Bericht 6701827)
Btw op advocaten

Bespaar u ook de moeite om met gespleten tong in het Vlaams parlement te spreken
Cu in2014

Heb je daar een bron voor?

Boduo 2 juli 2013 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6701851)
Heb je daar een bron voor?

Het is juist: advokaten zullen nu ook, zoals overal in de EU, BTW betalen.
Eéntje heeft al gereageerd: "We zullen een deeltje in het zwart "moeten" werken..."

Txiki 2 juli 2013 07:56

Als we Maus van de VUB mogen geloven, zal het wel meevallen voor de advocaten. Voor het gespuis, daarentegen... afdokken.

Citaat:

“Dat zal de advocaten toelaten om de btw die ze betalen, te recupereren. Meer nog: in de aanvangsperiode kunnen ze ook de betaalde btw van de voorbije jaren in rekening brengen. Ik vrees dat dit een last wordt voor het budget van 2014, wanneer de nieuwe belasting wordt ingevoerd.”

De invoering van de btw heeft helemaal geen gevolgen voor de omzet van de beter betaalde ondernemingsadvocaten. Hun cliënten betalen zelf directe belastingen en kunnen de extra kosten dus eveneens recupereren. “Het maakt hen dus niet uit dat de bruto-erelonen stijgen met 21 procent”, zegt Maus.

Wie betaalt dan wel de rekening? Jan Modaal, vreest Maus. Particulieren die een echtscheiding moeten regelen, een factuur niet kunnen betalen of willen protesteren. Bij een zaak tussen een particulier en een onderneming kan enkel die laatste de btw recupereren.

“De regering verhoogt met de btw de financiële drempel voor justitie, en dat enkel voor de burger, niet voor de bedrijven”, voorspelt de advocaat. “Ik vraag me ook af wat er zal gebeuren met de erelonen van pro-deoadvocaten. Die worden deels betaald door de overheid. Zal die een btw moeten betalen op die factuur? Of worden pro-deo-erelonen vrijgesteld?”

http://trends.knack.be/economie/nieu...0340514871.htm

Scheefpoeper 2 juli 2013 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6701856)
Eéntje heeft al gereageerd: "We zullen een deeltje in het zwart "moeten" werken..."

Wie gaat die btw betalen zegt u?

Brakelaar 2 juli 2013 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6701860)
Als we Maus van de VUB mogen geloven, zal het wel meevallen voor de advocaten. Voor het gespuis, daarentegen... afdokken.

En dan door laten schemeren dat de gewone man op de straat niet geviseerd wordt,klote gasten zoals een decroo en anderen moesten ze schandpalen!!

Scheefpoeper 2 juli 2013 08:02

Zodra de belastingsregering Di Rupo/ de Croo te weten komt dat er in het buitenland een belasting bestaat waar ze zelf niet aan gedacht heeft, voelt ze zich in haar eer gekrenkt.
Die schande wordt dan ASAP rechtgezet.
Het is een prestigekwestie voor dat soort lui.

vlijmscherp 2 juli 2013 08:05

blijkbaar waren we nog 1 van de enige landen die nog geen BTW voor advocaten had, klopt dat?

Txiki 2 juli 2013 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6701867)
En dan door laten schemeren dat de gewone man op de straat niet geviseerd wordt,klote gasten zoals een decroo en anderen moesten ze schandpalen!!

Ach, zo naïef zijn de mensen toch niet.

Boduo 2 juli 2013 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scheefpoeper (Bericht 6701864)
Wie gaat die btw betalen zegt u?

Ik zeg hetgeen Alexandre vóór gezegd heeft.

Kameraad Mauser 2 juli 2013 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6701879)
Ach, zo naïef zijn de mensen toch niet.

Ik weet niet...ze gaan toch met z'n allen stemmen...?

reservespeler 2 juli 2013 08:57

Deze regering is de schaamte voorbij.

twitterendwaterding 2 juli 2013 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6701856)

Deden ze dat vroeger dan al niet?8O

Blue Sky 2 juli 2013 09:08

Je moet maar niet zo naïef zijn om te trouwen hé. Binnenkort gaan ze ook nog voor gelijke pensioenrechten voor getrouwden. Dan ben je dus dubbel gekloot. Maar zoals ik reeds zei, je moet maar niet trouwen. Helaas geloven kinderen in sprookjes en volwassenen blijkbaar in het huwelijk. Op een dag komen kinderen erachter dat spookjes niet bestaan en volwassenen dat …

Kameraad Mauser 2 juli 2013 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 6701963)
Je moet maar niet zo naïef zijn om te trouwen hé. Binnenkort gaan ze ook nog voor gelijke pensioenrechten voor getrouwden. Dan ben je dus dubbel gekloot. Maar zoals ik reeds zei, je moet maar niet trouwen. Helaas geloven kinderen in sprookjes en volwassenen blijkbaar in het huwelijk. Op een dag komen kinderen erachter dat spookjes niet bestaan en volwassenen dat …

Correct. Maar soms zijn er andere zaken waarbij niet anders kunt dan beroep doen op een advocaat. In zo'n geval heb je dus ook die BTW die aan jou wordt doorgerekend.

Coekie 2 juli 2013 09:19

Citaat:

Advocaten zullen vanaf nu vooral minder btw betalen. De 21% btw op de diensten van een advocaat zal uiteraard door zijn cliënten betaald worden. De advocaat zelf wordt uiteraard btw-belastingsplichtige, wat betekend dat hij de btw die hij betaald op beroepsuitgaven bij zijn btw-afrekening kan in brengen.

Coekie

ViveLaBelgique 2 juli 2013 09:19

Ik ben een groot voorstander van een echtscheidingstaks.

pajoske 2 juli 2013 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scheefpoeper (Bericht 6701827)
Btw op advocaten

Cu in2014

Citaat:

De Vlaamse regering is tot een akkoord gekomen over de echtscheidingstaks. Die gaat omhoog van 1 naar 2,5%.
Een verhoging van 150%. Minder dan één jaar geleden in voege gegaan.
Wie zit er ook alweer in de Vlaamse regering?????

Let op men heeft het hier alleen over echtscheidingstaks hetgeen niet correct is. Het gaat over de verdeeltaks. Dus ook te betalen door bv erfgenamen die uit onverdeeldheid willen treden. De taks wordt dan nog geheven over het totaal van het onroerend goed. Dus ook het deel dat al in eigendom is.

Pot en ketel.

Cu idd in 2014.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be