![]() |
Massaal dramatische examens
Wat is er aan de hand in het secundair en hoger onderwijs?
Abnormaal veel B en C attesten werden uitgereikt. In het college waar mijn nichtje zit bijna 20% een B attest en 10% een C attest. En abnormaal veel 2de zit in het middelbaar. 8O Toen ik in het college zat bestond dit praktisch niet. En hoor in andere scholen dat het niet beter is. |
Facebook en twitter hebben gezorgd dat het jonge brein enkel nog stukjes informatie van maximum 140 tekens kan opnemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
trouwens, het niveau is al serieus gezakt om de slaagcijfers te verhogen vroeger was 2 kansen in hoger onderwijs en nu kunt ge jaren blijven aanmodderen (manama, banaba, vakken meepakken,...) Ook niveau in middelbaar is gezakt. 2e zit bestaat trouwens amper nog, dat is grosso modo vervangen door vakantietaken (waar ge in principe niet op kunt buizen) |
2de zit in het secundair bestond vroeger bijna nooit.
Nu schering en inslag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat uw argumentatie betreft om aan te tonen dat het niveau in het hoger onderwijs al serieus gezakt zou zijn: die slaat nergens op. Manama en banaba zijn juist voortgezette studies. Dat heeft niets met aanmodderen te maken, maar alles met net het omgekeerde... |
Citaat:
1) de onderwijsmethode is NIET afgestemd op wat die kinderen nodig hebben: les krijgen en leren leren. 2) te veel ouders aanvaarden dat hun kind "niet gemotiveerd" is (krijg ik dagelijks aan de lijn nu) 3) te weinig ouders begeleiden bewust hun kinderen Ik geef nu bijles aan een kind dat zwaar gebuisd is op wiskunde "ze heeft dyscalculie". Ze heeft juist niks dyscalculie. Dat kind heeft andere problemen, zoals al generaties kinderen dat hebben na vechtscheidingen. Maar naar de gemoedstoestand van kinderen wordt nog steeds veel te weinig gekeken. Mensen die denken dat de grote en kleine problemen van kinderen opgelost kunnen worden door er een medische term op te plakken en verder de rest te negeren, dwalen serieus. Dat kind in kwestie kan haar wiskunde wél, dat is mij al heel duidelijk. Daardoor vraag ik me af hoeveel kinderen er zo rondlopen. Nu goed, dit is allemaal maar een suggestie. In feite is het een interessant fenomeen om eens goed te onderzoeken. Maar dan niet gewoon met er wat statistieken en onderwijssociologische theorietjes op te plakken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ken een aantal jongeren die in het 1e en 2e middelbaar zitten en niemand is gebuisd of heeft herexamens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb in mijn tijd ook niemand gekend die dit moest doen. |
Citaat:
Als in de school / scholen die jij kent uitgestelde proeven 'schering en inslag' zijn, dan wil dat zeggen dat die scholen zich niet al te veel van de regelgeving aantrekken. Als die scholen doorlichting krijgen, gaan ze dat gegarandeerd op hun boterham krijgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be