![]() |
De weg ligt open naar de spaarboekjes
De overheidsschuld is in het eerste kwartaal boven 100 procent van het bruto binnenlands product gestegen, berekende De Tijd. Om de schuld tegen eind dit jaar weer onder 100 procent te krijgen, is de federale regering van plan voor minstens 2,3 miljard euro aan activa te verkopen.
Het straatarme België dat zijn industrie ziet wegtrekken, overheidsgebouwen en zijn goudvoorraad grotendeels verkocht gaat nu zijn laatste bezittingen te gelde maken om zijn waanzinnige staatsschuld tot 100% van het BBP te laten zakken. De schuldenaar is niet meer kredietwaardig en zal nu een borg moeten hebben en die borg is ons (voornamelijk Vlaams) spaargeld. Wij weten waar we aan toe zijn! |
Onze zeemzoete minister van financiën zal ons hopelijk wel op tijd inlichten.
|
de sossen geilen erop!!
|
Het eerste wat ik ga doen als die belasting er ooit komt is al mijn geld van de bank halen, en in een kous onder mijn bed leggen.
Als de banken dan failliet gaan (aangezien de meeste mensen waarschijnlijk dat dan gaan doen) is de economische chaos in dit land compleet, en dit allemaal dankzij de "productieve" regering Di Rupo. |
Dan zal het te laat zijn, anticiperen is de boodschap
|
Citaat:
Dat geld in uw kous gaat niet veel waard meer zijn denk ik. |
Ik steek het nog liever in brand zoals frank agusta
|
Citaat:
|
Citaat:
Eens terug gaan uitzoeken of dat zo is en welke muntjes dat waren. :-) |
Citaat:
en een inflatie van 15% zoals in de jaren '70 van vorige eeuw? ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de laatste tijd zijn metaalprijzen zelfs serieus naar beneden gegaan ter meerdere eer en glorie van de papieren fraude vanwege de centrale banken. Maar hypothetisch gezien is het wel mogelijk. Ik zie in de nabije toekomst geen hyperinflatie met de euro gebeuren, maar misschien wel met de dollar, dus dollarmunten kunnen dan effectief meer waard zijn dan wat er op staat. Veel meer. Zo'n stuk of zes nulletjes meer. ;) |
Citaat:
We moeten gewoon af van het concept dat een centrale (private!) bank het geld in omloop brengt. |
Citaat:
|
Geen goudstandaard nee, maar ik vind wel dat een nationale openbare bank de verplichting moet hebben om een goudreserve te behouden, voor noodsituaties.
|
Citaat:
Ervan uitgaande dat "de bank" aan ons kant staat en ze bestaan om onze centjes te beschermen. Uiteraard is dit gelul, en als je met je goud nergens meer terecht kan sta je er ook. Een buitenlandse munt is eventueel een alternatief, maar dan moet je al zeker zijn dat die munt wel stabiel zal blijven |
Ik zet mijn "spaar"geld wel om in gereedschap en ruw materiaal.
In combinatie met kennis en werklust verliest dat nooit waarde. Met als bijkomend voordeel, het staat nergens officiëel geregistreerd. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat doe je dan met al het geld op de rekening ? Wat doe je met die multiplicatoren die bestaan op die manier waar geld zo 1 keer per dag kan rollen tot 100 keer het volume van beschikbaar geld bij wijze van spreken. Nee , vergeet dat goud reserve, in feite moet er gewoonweg iets gepresteerd zijn geworden of gewerkt zijn voor dat geld, en dat is het belangrijkste. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be