Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Afraden? Kortom, niets doen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188514)

illwill 3 juli 2013 10:03

Afraden? Kortom, niets doen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30703_00645332

Alsof deze mensen gaan luisteren?
Heel simpel, als je echt vreest voor een wereldwijde epidemie van een dodelijk virus, dan heb je het niet over simpelweg afraden. Dan is het verbieden! En geraak je toch daar...ok, maar niet meer terug binnen.

Afraden? Wat een lachertje, doe dan niets e.

illwill 3 juli 2013 10:04

Misschien kan je eens proberen ze af te raden om zoveel criminele feiten te plegen...eens testen hoeveel daar naar gaan luisteren.

Amon_Re 3 juli 2013 10:14

Ik zou het zelfs niet afraden.

illwill 3 juli 2013 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6703491)
Ik zou het zelfs niet afraden.

Is ook zo nutteloos als iets.

plakker 3 juli 2013 10:33

Misschien net wel promoten, met de duidelijke boodschap dat het een one-way ticket is.
Nog even de sossen consulteren of we die tickets al dan niet gratis kunnen aanbieden

Amon_Re 3 juli 2013 10:36

Waar ik op doelde was dat dit terug zo'n storm in een glas water is. Net als SARS zal MERS niet het einde zijn van de wereld.

Jan Meuleman 3 juli 2013 10:38

Farid El Machaoud, woordvoerder van de Liga van Moslims in België, zegt in De Ochtend dat zo’n oproep heel normaal zou zijn ‘als er zo’n virus is’.
Maar dat virus is er niet want de profeet heeft daar niets over gezegd.

Karel Martel B 3 juli 2013 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6703517)
Misschien net wel promoten, met de duidelijke boodschap dat het een one-way ticket is.
Nog even de sossen consulteren of we die tickets al dan niet gratis kunnen aanbieden

Ik denk dat je verwart met dit.

Bobke 3 juli 2013 11:26

Tsss.
De profeet heeft dus zijn volgelingen in gevaar gebracht en Allah beschermt zijn volk niet ?

handige_har 3 juli 2013 11:47

alles wat met moslims te maken heeft moet je afraden, verbieden niet, want dan verlaag je je tot hun niveau. Verbieden is sowieso iets wat je nooit moet doen, alleen ernstige misdrijven moet je verbieden.

illwill 3 juli 2013 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6703522)
Waar ik op doelde was dat dit terug zo'n storm in een glas water is. Net als SARS zal MERS niet het einde zijn van de wereld.

En jij basseerd je waarop? Glazen bol?

illwill 3 juli 2013 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 6703526)
Farid El Machaoud, woordvoerder van de Liga van Moslims in België, zegt in De Ochtend dat zo’n oproep heel normaal zou zijn ‘als er zo’n virus is’.
Maar dat virus is er niet want de profeet heeft daar niets over gezegd.

Maar allah heeft geen uitvoerende macht in belgie. Dat hij anders eens openbaar een verklaing komt geven met feiten en bewijzen waar hij zich op basseerd.

illwill 3 juli 2013 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door handige_har (Bericht 6703600)
alles wat met moslims te maken heeft moet je afraden, verbieden niet, want dan verlaag je je tot hun niveau. Verbieden is sowieso iets wat je nooit moet doen, alleen ernstige misdrijven moet je verbieden.

Als er een risico is om een dodelijk virus binnen te brengen en je hebt hier weet van maar geeft er geen belang aan...dan is dat een crimineel feit.

Bobke 3 juli 2013 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 6704246)
Als er een risico is om een dodelijk virus binnen te brengen en je hebt hier weet van maar geeft er geen belang aan...dan is dat een crimineel feit.

Dan verbiedt ge gewoon om binnen te komen, niet om naar daar te gaan..

AnarchoChristophe 3 juli 2013 17:12

Vakantiepas voor de kansarmen naar Mekka. Wegens hogere kost dan ticket naar de kust, wel maar een one-way ticket.

Zucht 3 juli 2013 17:18

Citaat:

SARS : waargenomen fataliteit : 8%
MERS : waargenomen fataliteit : 65%
http://news.yahoo.com/mers-virus-spr...212754144.html

illwill 3 juli 2013 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6704255)
Dan verbiedt ge gewoon om binnen te komen, niet om naar daar te gaan..

Maar dat houd een virus niet tegen. Iemand die men ginds de vlieger oplaat...en ja...hier heeft men niets te zeggen in luchthavens in het buitenland...dus deze mensen landen in belgie...misschien laten ze hen het land dan niet in...maar ze komen wel in contact met andere mensen die wel het land in mogen...te laat dus.

illwill 3 juli 2013 17:27

Citaat:

Wie heeft het over het einde van de wereld? Denk dat je anders zou piepen indien het gros van je familie besmet zou zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be