Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Albert II pleegde chantage (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188548)

demonen 3 juli 2013 14:29

Albert II pleegde chantage

Toen Boudewijn overleed werd hij door de regering Dehaene gevraagd om zijn broer op te volgen.
Albert II had 1 voorwaarde ; Dehaene moest instemmen dat alle kinderen van Albert levenslang een dik inkomen kregen.
Pas nadat de regering zijn toestemming gaf aanvaarde Albert II het koningsschap.
Bron : documentaire over Boudewijn op Canvas

Knuppel 3 juli 2013 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6703968)
Toen Boudewijn overleed werd hij door de regering Dehaene gevraagd om zijn broer op te volgen.
Albert II had 1 voorwaarde ; Dehaene moest instemmen dat alle kinderen van Albert levenslang een dik inkomen kregen.
Pas nadat de regering zijn toestemming gaf aanvaarde Albert II het koningsschap.

Doet me denken aan Albert I die het ook op een akkoordje gooide met de rooien: aanvaardt mij als jullie oppergaai en ik boycot het stemrecht voor vrouwen waar jullie zo bang voor zijn.
En zo geschiedde.

Het verbond tussen de rooien en le roi de Belgique houdt tot de dag van vandaag stand.

Txiki 3 juli 2013 15:34

Citaat:

so what?

Knuppel 3 juli 2013 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6704134)
so what?

In een democratie die naam waard wordt de bevolking gevraagd wie de portemonee wil openhouden voor een bende klaplopers.

Bolleke Wol 3 juli 2013 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 6704213)
In een democratie die naam waard wordt de bevolking gevraagd wie de portemonee wil openhouden voor een bende klaplopers.

De bevolking heeft twintig jaar de tijd gehad den albeir wandelen te sturen.

Knuppel 3 juli 2013 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6704238)
De bevolking heeft twintig jaar de tijd gehad den albeir wandelen te sturen.

Oh ja?

Op welke manier?

Via de verkiezingen voor een koning?

Via een bindend referendum?

Bolleke Wol 3 juli 2013 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 6704244)
Oh ja?

Op welke manier?

Via de verkiezingen voor een koning?

Via een bindend referendum?

De bevolking in Egypte en Tunesië deed er minder lang over. Vlamingen slagen er zelfs niet in überhaupt een betoging te organiseren laat staan dat er volk komt.

De enige momenten dat Vlamingen durven protesteren is wanneer ze anoniem in het stemhokje staan. En dan gaan ze braaf naar huis en laten alles gebeuren.

Nogmaals: Albeir zit al enkele decennia op zijn troon dus de bevolking vond dat best OK.

Derk de Tweede 3 juli 2013 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6704251)
De bevolking in Egypte en Tunesië deed er minder lang over. Vlamingen slagen er zelfs niet in überhaupt een betoging te organiseren laat staan dat er volk komt.

De enige momenten dat Vlamingen durven protesteren is wanneer ze anoniem in het stemhokje staan. En dan gaan ze braaf naar huis en laten alles gebeuren.

Nogmaals: Albeir zit al enkele decennia op zijn troon dus de bevolking vond dat best OK.

Lijkt mij dat Filip een nog grotere prutser is.

zonbron 3 juli 2013 17:26

Koed, Albert de twee is wek.

Knuppel 3 juli 2013 17:27

Ik denk niet dat Egytenaren en Tunesiërs tot tweederangsburgers werden gedegradeerd in eigen land. Dat de grootse bevolkingsgroep daar niet tot meest vergrendelde meerderheid ter wereld werd "gepromoveerd". Noch werd de Egyptenaren en Tunesiërs om de haverklap collaboratie en meeheulen met de vijand onder de neus geschoven. Ze mochten wél hun president zélf kiezen! En willen hem vandaag evengoed weg.

Ik denk ook niet dat Egyptenaren en Tunesiërs weten wat een cordon sanitaire is, en welke, door het regime welbewust gestuurde "democratische" ingrepen het uiteindelijk tot gevolg heeft.
Neem iemand zijn volkse trots en zelfbewustzijn af, en je doet met hem wat je wil. Dat is het doel, en zo werkt indoctrinatie.

Maar goed. Jouw stelling is dus dat de Vlamingen voor le roi kozen omdat ze er geen burgeroorlog voor over hadden om hem van zijn troon te schoppen.

Hopelijk voor jou proberen de vredelievende Vlamingen nooit onder de knoet uit te komen waar het belgisch regime ze al bijna twee eeuwen heeft kunnen onder houden.

Zipper 3 juli 2013 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 6704297)
Ik denk niet dat Egytenaren en Tunesiërs tot tweederangsburgers werden gedegradeerd in eigen land. Dat de grootse bevolkingsgroep daar niet tot meest vergrendelde meerderheid ter wereld werd "gepromoveerd". Noch werd de Egyptenaren en Tunesiërs om de haverklap collaboratie en meeheulen met de vijand onder de neus geschoven. Ze mochten wél hun president zélf kiezen! En willen hem vandaag evengoed weg.

Ik denk ook niet dat Egyptenaren en Tunesiërs weten wat een cordon sanitaire is, en welke, door het regime welbewust gestuurde "democratische" ingrepen het uiteindelijk tot gevolg heeft.
Neem iemand zijn volkse trots en zelfbewustzijn af, en je doet met hem wat je wil. Dat is het doel, en zo werkt indoctrinatie.

Maar goed. Jouw stelling is dus dat de Vlamingen voor le roi kozen omdat ze er geen burgeroorlog voor over hadden om hem van zijn troon te schoppen.

Hopelijk voor jou proberen de vredelievende Vlamingen nooit onder de knoet uit te komen waar het belgisch regime ze al bijna twee eeuwen heeft kunnen onder houden
.

Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik wil alleszins niet ruilen met Tunesiërs of Egyptenaren.

zonbron 3 juli 2013 17:36

Citaat:

Hopelijk voor jou proberen de vredelievende Vlamingen nooit onder de knoet uit te komen waar het belgisch regime ze al bijna twee eeuwen heeft kunnen onder houden.

belgisch
:clapping:

8Ѭ8 3 juli 2013 17:36

Pfff, is dat nu echt het gedrag van een regent, die bovendien al zo rijk als de zee diep is? Wat een bende losers, god'dekke. De Saxofoonburgs zijn dan misschien wel van 'adellijken' bloede, maar 'adel van geest zijn' is aan hen beslist niet besteed.

Ik schaam me rot in hun geprivilegieerde plaats eerlijk gezegd. Zo mogen foefelen en dan nog zware fouten maken. Er is geen week voorbij gegaan zonder megablunder van eenderwelk lid van die bende ...

Dra zal ik andere horizonten moeten opzoeken om aan deze waanzin te kunnen ontsnappen, want met den Taaie aan het roer, in dit pleurisweer, met al die bougnoullen en Waalse uitvreters, ...

Trek uw plan met Flappo the Great.

Bolleke Wol 3 juli 2013 17:48

Citaat:

De Egyptenaren en de Tunesiërs moesten een veel repressiever regime ondergaan. Een waar mensen worden gefolterd in de gevangenis en zo. Mursi is amper een jaar aan de macht en wordt nu weer wandelen gestuurd door een grote massa mensen.

Albeir II is al ruim twintig jaar koning. Nooit een betoging tegen geweest.

Di Rupo is ook al langer aan de macht dan Mursi. Nooit een betoging tegen geweest, tenzij dan van de vakbonden.

Die "Hopelijk voor jou" mag je achtewege laten, ik zou niet liever willen dan dat er vanavond een miljoen Vlamingen in Brussel staat. Maar dat zal niet gebeuren, want de Vlaming is te lam, te laf en te content met de huidige situatie om zoiets te doen. Dus de Vlaming heeft de leiders die hij verdient.

Bolleke Wol 3 juli 2013 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6704309)
Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik wil alleszins niet ruilen met Tunesiërs of Egyptenaren.

Inderdaad... je zou haast denken dat het in dit land verboden is te manifesteren op straffe van foltering... niks houdt de Vlamingen tegen om Di Rupo en de Coburgs af te zetten. Behalve dan het feit dat de Vlamingen er zelf geen goesting in hebben.

Salah 3 juli 2013 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6704346)
Maar dat zal niet gebeuren, want de Vlaming is te lam, te laf en te content met de huidige situatie om zoiets te doen. Dus de Vlaming heeft de leiders die hij verdient.

Deze man heeft de karakteristieken van een goede Vlaming...

Boduo 3 juli 2013 17:57

Citaat:

Canvas: een zéér geloofwaardige "bron"...

Knuppel 3 juli 2013 17:58

Citaat:

de Vlaming is te lam, te laf en te content met de huidige situatie om zoiets te doen. Dus de Vlaming heeft de leiders die hij verdient.
Hopelijk voor jou kan je dat ook nog zeggen als dit land de leiders krijgt waar de Vlamingen ook de vorige verkiezingen al voor stemden, maar niet kregen.
Als dat niet het geval is, maar wel steeds meer mensen hun job kwijt geraken, zou je wel eens vlugger dan verwacht de zwarte mars op Brussel kunnen krijgen die jij niet vreest.

Knuppel 3 juli 2013 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6704370)
Canvas: een zéér geloofwaardige "bron"...

Canvas behoort inderdaad ook tot de regimezenders. Daarvan zijn we echter niet gewend dat ze het regime besmeuren. Doen ze dat wél met de Belgische oppergaai, dan stemt dat minstens tot nadenken.

Echte Waal 3 juli 2013 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 6704122)
Doet me denken aan Albert I die het ook op een akkoordje gooide met de rooien: aanvaardt mij als jullie oppergaai en ik boycot het stemrecht voor vrouwen waar jullie zo bang voor zijn.
En zo geschiedde.

Het verbond tussen de rooien en le roi de Belgique houdt tot de dag van vandaag stand.

:offtopic:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be