Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   En de prijs voor de meest cynische opmerking van de dag gaat naar... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188569)

Vito 3 juli 2013 19:48

En de prijs voor de meest cynische opmerking van de dag gaat naar...

André Flahaut.

Toen de reporter suggereerde dat er iemand "leve de republiek" zou kunnen roepen zoals de vorige twee maal, kon er niet anders af dan: "Ja, maar waar is Julien Lahaut nú?"

Daar werd ik toch wel even stil van. Of was het een dreigement?

Koenraad Noël 3 juli 2013 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6704643)
Of was het een dreigement?

Het zou idioot zijn dat weer te lappen. Het heeft van Lahaut een martelaar gemaakt.

fonne 3 juli 2013 20:07

Citaat:

André Flahaut.

Toen de reporter suggereerde dat er iemand "leve de republiek" zou kunnen roepen zoals de vorige twee maal, kon er niet anders af dan: "Ja, maar waar is Julien Lahaut nú?"

Flahaut heeft nog wat 105mm kanonballen cadeau gekregen van een of ander corrupt Nijvels bedrijfje. Die moeten dringend eens opgebruikt worden:twisted:

De schoofzak 3 juli 2013 21:50

Citaat:

André Flahaut.

Ja, dat is grof !
De vraag waar Van Rossem nu is, okee, hij is "politiek onbelangrijk".
Maar Julien Lahaut is "politiek reëeel vermoord" geweest.

Zeer grof. Machiavellistisch grof.

.

Boduo 3 juli 2013 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6704866)
Ja, dat is grof !

.

Het vat kan maar geven wat het in zich heeft.

Vito 4 juli 2013 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6704866)
Ja, dat is grof !

.

Van Rossem, OK: die stelt niets meer voor, al zou die graag zijn 100 dagen beleven.

En wat me het meest stoorde was de passiviteit van de reporter. Ik zou onmiddellijk gevraagd hebben: "die werd wel vermoord he?"

Schapen...

Txiki 4 juli 2013 07:58

Wel, op 11 augustus maken we er een Lahaut-special van op 't forum, he.

De Koninck 4 juli 2013 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6705108)

En wat me het meest stoorde was de passiviteit van de reporter. Ik zou onmiddellijk gevraagd hebben: "die werd wel vermoord he?"

Schapen...

Dat was ook het eerste dat me te binnen schoot toen ik Flahaut dat hoorde zeggen!

De Brabander 4 juli 2013 11:30

Citaat:

André Flahaut.

Sinds wanneer verdedidgt uw clubje communisten?

vlijmscherp 4 juli 2013 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6705456)

communisten mogen afgeknald worden?

Antoon 4 juli 2013 11:36

Citaat:

André Flahaut.

Bwa, was maar een grapje. Later riep Van Rossem hetzelfde, hij werd er niet voor vermoord.

Lahaut was een idealist, ik deel zijn communisme niet, maar steun wel zijn republikeinse kreet. In die tijd werd men ervoor vermoord.

Van Rossem is een oplilchter en riep gewoon om aandacht te trekken, was eigenlijk zielig. Maar hij leeft nog.

Wat men moet doen is in eerste instantie de monarchie protocolair maken en vooral serieus snoeien in de dotaties en andere uitgaven eraan verbonden. Later kan dat voorbijgestreefd systeem volledig worden afgeschaft.

Zipper 4 juli 2013 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6705466)
Bwa, was maar een grapje. Later riep Van Rossem hetzelfde, hij werd er niet voor vermoord.

Lahaut was een idealist, ik deel zijn communisme niet, maar steun wel zijn republikeinse kreet. In die tijd werd men ervoor vermoord.

Van Rossem is een oplilchter en riep gewoon om aandacht te trekken, was eigenlijk zielig. Maar hij leeft nog.

Wat men moet doen is in eerste instantie de monarchie protocolair maken en vooral serieus snoeien in de dotaties en andere uitgaven eraan verbonden. Later kan dat voorbijgestreefd systeem volledig worden afgeschaft.

daarvoor moet de grondwet worden aangepast.

Antoon 4 juli 2013 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6705469)
daarvoor moet de grondwet worden aangepast.

Om bepaalde hervormingen door te voeren die in de Wallonen hun kraam past (de massale transfer van geld bij de splitsing van BHV) heeft het parlement zonder boe of bah artikel 195 van de grondwet aangepast, in een mum van tijd.

Dan kan dat toch ook gebeuren om de monarchie protocolair te maken. Behalve als het niet in de Wallonen hun kraam past, dan kan het uiteraard niet.

Xenophon 4 juli 2013 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6705456)

We zien hem in de eerste plaats als een slachtoffer van de Belgische moordenaars staat.

Another Jack 4 juli 2013 13:15

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6705618)
We zien hem in de eerste plaats als een slachtoffer van de Belgische moordenaars staat.

Xenophon 4 juli 2013 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6705623)
...

Hoe hard Jack ook probeert van de grapjas uit te hangen, hoe hard hij ook probeert van de interessante uit te hangen, altijd weer komt het ware schaamteloze gezicht toch weer boven.

Het Oosten 4 juli 2013 13:31

Citaat:

André Flahaut.

Gevat antwoord van Flahaut, maar niet helemaal de wijsheid. JP Van Rossem leeft nog.

Another Jack 4 juli 2013 14:07

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6705633)
Hoe hard Jack ook probeert van de grapjas uit te hangen, hoe hard hij ook probeert van de interessante uit te hangen, altijd weer komt het ware schaamteloze gezicht toch weer boven.

Hoe hard Xeno zijn gespeelde verontwaardiging ook speelt, hij blijft een

Woordenaar 4 juli 2013 14:17

Citaat:

André Flahaut.

=> De republikeinse instelling van Lahaut, die is opgepeuzeld door de belgicistische Franstaligen. Gereduceerd tot Francofone Lahaut, afgekort : Flahaut

Xenophon 4 juli 2013 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6705680)
Hoe hard Xeno zijn gespeelde verontwaardiging ook speelt, hij blijft een

Schaamteloos.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be