Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Eerste Islamitische bank in België? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18866)

pope 12 augustus 2004 09:45

Eerste Islamitische bank in België?

Zouden we beter niet beter beginnen met een Islamitische rechtbank waar Islamitische misdadigers voor moeten verschijnen om op Islamitische wijze berecht en gestraft te worden?
Degene die zich weten te gedragen moeten toch nergens schrik van hebben?

Tommy_ 12 augustus 2004 09:52

Dat is ongrondwettelijk. Wat men beter zou doen is ze hier berechten en ze in de gevangenis in hun eigen land zetten.

Jan van den Berghe 12 augustus 2004 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Dat is ongrondwettelijk. Wat men beter zou doen is ze hier berechten en ze in de gevangenis in hun eigen land zetten.

Nog beter is ze, na het plegen van criminele feiten, gewoon onmiddellijk uitleveren aan het gerecht van het land van herkomst. Laat die boefjes maar gestraft worden volgens de strenge strafwetgeving van Marokko bijvoorbeeld!

tigerpants 12 augustus 2004 12:30

Mensen moet je beoordelen op wat ze doen, niet op waar ze vandaan komen, welke taal ze spreken,...

Tzuvar Raemborr 12 augustus 2004 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Nog beter is ze, na het plegen van criminele feiten, gewoon onmiddellijk uitleveren aan het gerecht van het land van herkomst. Laat die boefjes maar gestraft worden volgens de strenge strafwetgeving van Marokko bijvoorbeeld!

Het probleem met die gedachtegang is wel dat misdaad tegen ongelovigen volgens die strenge Sharia helemaal geen misdaad is. In de heilige oorlog is alles geoorloofd.

tigerpants 12 augustus 2004 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Hij (Langlois) splitste het op. (...). Een gedeelte An en Eefje. Eigenlijk Ann en Eefje. Want Langlois wist niet hoe de naam van onze dochter geschreven wordt en wenste dit zelfs na aandringen onzentwege niet aan te passen. Hij vond het zelfs niet belangrijk genoeg om later, toen alles op pc werd opgeslagen, via de zoek- en vervangfunctie, met twee klikken op het toetsenbord, tegemoet te komen aan de wens van de nabestaanden van An.

~ Paul Marchal

Probeert u daarmee aan te tonen dat Vlaanderen onafhankelijk moet?

1handclapping 12 augustus 2004 15:17

Leg liever eens uit wat een islamietische bank is - al wat ik er van weet is dat het een bank is die geen interest mag geven/vragen-
misschien kunnen we toch nog iets van onze islamietische medemensen leren ?

O ja : het islamietisch bestraffen van islamieten in hun land van oorsprong - Islam is een religie geen nationaliteit er zijn islamietische belgen (met land van oorsprong België (voor de flaminganten : Vlaanderen, voor die van aantwaarrepe : aantwerpse oerspproeng Esperantistoj : Flandrujo etc...

Jan van den Berghe 12 augustus 2004 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Mensen moet je beoordelen op wat ze doen, niet op waar ze vandaan komen, welke taal ze spreken,...

Neen, maar men kan dat wel op basis van nationaliteit. Er bestaan trouwens tussen bepaalde landen verdragen die de overdracht van criminelen zijn overeengekomen en waarbij de misdadiger in het land van herkomst wordt berecht voor zaken die in een ander land zijn gebeurd.

Jan van den Berghe 12 augustus 2004 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Leg liever eens uit wat een islamietische bank is - al wat ik er van weet is dat het een bank is die geen interest mag geven/vragen-
misschien kunnen we toch nog iets van onze islamietische medemensen leren ?

Een islamitische bank mag inderdaad geen rente vragen, maar ook geen rente geven. Alleen heeft men dat heel handig opgelost: men vraagt geen rente, maar wel een beheerskost. En die laatste is bijna (en zelfs hoger) dan de rente bij de westerse banken...

1handclapping 12 augustus 2004 15:41

Ik wist het, Jan : dat we van die mannen nog iets kunnen leren :
dat de zon gratis opgaat, maar voor de rest moet ge altijd betalen.
In de middeleeuwen mochten de christenen ook geen rente vragen & dus zijn de joden maar met bankieren begonnen.
Ons banken zijn ook niet van gisteren : sinds de rentevoeten altijd maar dalen zijn de beheerskosten ook al flink gestegen.
Ik denk dat het toch interessant zou kunnen zijn om de 2 systemen eens
wat grondiger te vergelijken (als interesten variabel zijn en beheerskosten meer stabiel bv). zitten er geen islamietische bankiers op het forum ?

tigerpants 12 augustus 2004 15:42

Citaat:

Neen, maar men kan dat wel op basis van nationaliteit. Er bestaan trouwens tussen bepaalde landen verdragen die de overdracht van criminelen zijn overeengekomen en waarbij de misdadiger in het land van herkomst wordt berecht voor zaken die in een ander land zijn gebeurd.

Geef mij daar dan eens meer details van...

Tenzij dat u bedoelt dat Fourniret voor zijn Belgisch slachtoffer mag veroordeeld worden in Frankrijk. Simpelweg omdat hij Frans is, daar woont,...

tigerpants 12 augustus 2004 15:47

Citaat:

Iemand die leeft in een Westerse maatschappij, en daar een fout begaat, mag niet in een land met een totaal andere cultuur berecht worden. Simpelweg omdat de waarden en normen daar anders liggen. Hij dient veroordeeld te worden met de waarden en normen die gelden op de plaats waar de misdaad is gepleegd... (Met enkele uitzonderingen weliswaar, maar die zijn zelfs het uitleggen niet waard). En moet op dezelfde manier gestraft worden...

En anyway... Gaan we 2e en 3e generaties vreemdelingen laten berechten in een land waar ze misschien nog nooit geweest zijn, vaak nauwelijks iemand kennen,...

Mambo 12 augustus 2004 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pope
Zouden we beter niet beter beginnen met een Islamitische rechtbank waar Islamitische misdadigers voor moeten verschijnen om op Islamitische wijze berecht en gestraft te worden?
Degene die zich weten te gedragen moeten toch nergens schrik van hebben?

Omdat een bank namelijk geen rechtbank is wil ik toch wel eventjes kwijt dat ik als christenhond niet afkerig sta tegen een lening van hun om mij eindelijk een huis te kunnen kopen. Het is namelijk zo dat ze in hun bankwezen geen rente vragen maar een soort van beloning of zoiets in die aard. Hoe het juist in elkander zit weet ik niet, maar dat er nogal wat centen gespaard blijven weet ik wel. Desnoods doe ik mij wel een tjoektjoek mutske aan en laat ik mijn baard wel op de grond groeien!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be