Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Louis Michel krijgt Ontwikkelingssamenwerking (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18868)

labyrinth 12 augustus 2004 10:36

Louis Michel krijgt Ontwikkelingssamenwerking

do 12/08/04 - Louis Michel, de vorige minister van Buitenlandse Zaken, wordt de nieuwe Europese commissaris voor Ontwikkelingssamenwerking en Humanitaire Hulp. Dat heeft het persbureau Belga vernomen.
Deze namiddag maakt de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie, de Portugees Barroso, de samenstelling van zijn nieuwe ploeg bekend met de bevoegdheidsverdeling.

Er waren nog kandidaten voor Ontwikkelingssamenwerking, onder meer de Oostenrijkse oud-minister Ferrero-Waldner, maar blijkbaar heeft Louis Michel het gehaald.

Persoonlijk vind ik Louis Michel wel geschikt voor deze post. Hij heeft goede contacten met het Midden-Oosten en Afrika. De Amerikanen en Britten zullen hem echter wel minder zien zitten maar ontwikkelingshulp en humanitaire hulp zijn niet echt hun eerste bekommernis en dus niet echt belangrijk voor hen.

solidarnosc 12 augustus 2004 11:14

Liever gezegd. Hij heeft het niet gehaald. ;) Enfin in die functie kan ie nog steeds van tijd tot tijd zijn Afrikaanse contacten onderhouden.

Chipie 12 augustus 2004 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth

do 12/08/04 - Louis Michel, de vorige minister van Buitenlandse Zaken, wordt de nieuwe Europese commissaris voor Ontwikkelingssamenwerking en Humanitaire Hulp. Dat heeft het persbureau Belga vernomen.
Deze namiddag maakt de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie, de Portugees Barroso, de samenstelling van zijn nieuwe ploeg bekend met de bevoegdheidsverdeling.

Er waren nog kandidaten voor Ontwikkelingssamenwerking, onder meer de Oostenrijkse oud-minister Ferrero-Waldner, maar blijkbaar heeft Louis Michel het gehaald.

Persoonlijk vind ik Louis Michel wel geschikt voor deze post. Hij heeft goede contacten met het Midden-Oosten en Afrika. De Amerikanen en Britten zullen hem echter wel minder zien zitten maar ontwikkelingshulp en humanitaire hulp zijn niet echt hun eerste bekommernis en dus niet echt belangrijk voor hen.

Prachtig nieuws voor Wolfgang Meister en Bruut Geweld... Misschien is nu een gewapend optreden van de EU tegen Israël een stapje dichter gekomen:grab:

Ontwikkelingshulp is voor Louis Michel waarschijnlijk ook het beste... Die functie is immers moeilijk op "prestaties" af te rekenen...

jOOSt 12 augustus 2004 11:34

Louis Michel is volgens mij heel geschikt voor ontwikkelingssamenwerking. Komt hij niet uit dat ontwikkelingsland dat Wallonië heet?

maddox 12 augustus 2004 11:48

Als vertegenwoordiger van FN zal ie de wapenverkoop wel verder ontwikkelen.

Dimitri 12 augustus 2004 11:57

Ben benieuwd of Neelie Kroes voor Nederland nu ook de 'zware post' Transport (of Energie) krijgt.

Philips Inc. 12 augustus 2004 12:12

Allez, kan ie weer in zijn persoonlijke speeltuin, Congo en omgeving, zijn politiek spelletje spelen ...

Pietje 12 augustus 2004 12:25

8) The right man, on the right place, volgens mij 8)

Patriot! 12 augustus 2004 12:40

De Congo zal er wel bij varen :)

Piet Hein 12 augustus 2004 12:44

Door welk ziekenhuis wordt Europa gesponsert

Eternity 12 augustus 2004 13:04

Een onbelangrijk postje voor een onbelangrijk persoon ...

solidarnosc 12 augustus 2004 13:07

Er valt vrij veel poen te verdelen op dat departement en je ziet nog eens iets van de wereld.

labyrinth 12 augustus 2004 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje

idd. ;-)

Omega 12 augustus 2004 13:18

Allé hup, de Louis op AIDCO, da gaat schoon worden...'t is daar nu al ne rattenest.

labyrinth 12 augustus 2004 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Een onbelangrijk postje voor een onbelangrijk persoon ...

Het zou wel eens een belangrijke post kunnen worden als bemiddelaar in heel wat conflicten. Bovendien denk ik dat Louis Michel het echt meent.
België en zijn communautair dispuut lijkt hij meer dan beu te zijn. Ik kan hem geen ongelijk geven.

Pietje 12 augustus 2004 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Het zou wel eens een belangrijke post kunnen worden als bemiddelaar in heel wat conflicten. Bovendien denk ik dat Louis Michel het echt meent.
België en zijn communautair dispuut lijkt hij meer dan beu te zijn. Ik kan hem geen ongelijk geven.

Niet dat ik een liberaal ben, maar Michel, is een "in MO" een goed diplomaat . 8) Zijn ervaring als Min. van Buit. Zaken , zal serieus van pas komen 8)

labyrinth 12 augustus 2004 13:37

Citaat:

Niet dat ik een liberaal ben, maar Michel, is een "in MO" een goed diplomaat . 8) Zijn ervaring als Min. van Buit. Zaken , zal serieus van pas komen 8)

Welja, de enigen met wie hij niet overeenkomt zijn de Amerikanen en de Oostenrijkers maar die hebben zijn inzet niet nodig..... alhoewel ze wat humanitaire hulp om zich verstandelijk te ontwikkelen best zouden kunnen gebruiken.

Stratcat 12 augustus 2004 13:44

Citaat:

In, my dear, in.

Dinosaurus 12 augustus 2004 13:45

Citaat:

Een goed diplomaat? Behalve door USA en Oostenrijk, wordt hij ook nog in Italië uitgespuwd en bovendien... door het merendeel van zijn (tot voor kort) eigen belgische diplomaten.

Pietje 12 augustus 2004 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Een goed diplomaat? Behalve door USA en Oostenrijk, wordt hij ook nog in Italië uitgespuwd en bovendien... door het merendeel van zijn (tot voor kort) eigen belgische diplomaten.

Door Berlusconi, Bush en Haider uitgespuwd worden, is juist een COMPLIMENT 8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be