![]() |
Louis Michel krijgt Ontwikkelingssamenwerking
Louis Michel krijgt Ontwikkelingssamenwerking
do 12/08/04 - Louis Michel, de vorige minister van Buitenlandse Zaken, wordt de nieuwe Europese commissaris voor Ontwikkelingssamenwerking en Humanitaire Hulp. Dat heeft het persbureau Belga vernomen. Deze namiddag maakt de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie, de Portugees Barroso, de samenstelling van zijn nieuwe ploeg bekend met de bevoegdheidsverdeling.Er waren nog kandidaten voor Ontwikkelingssamenwerking, onder meer de Oostenrijkse oud-minister Ferrero-Waldner, maar blijkbaar heeft Louis Michel het gehaald. ![]() Persoonlijk vind ik Louis Michel wel geschikt voor deze post. Hij heeft goede contacten met het Midden-Oosten en Afrika. De Amerikanen en Britten zullen hem echter wel minder zien zitten maar ontwikkelingshulp en humanitaire hulp zijn niet echt hun eerste bekommernis en dus niet echt belangrijk voor hen. |
Liever gezegd. Hij heeft het niet gehaald. ;) Enfin in die functie kan ie nog steeds van tijd tot tijd zijn Afrikaanse contacten onderhouden.
|
Citaat:
Ontwikkelingshulp is voor Louis Michel waarschijnlijk ook het beste... Die functie is immers moeilijk op "prestaties" af te rekenen... |
Louis Michel is volgens mij heel geschikt voor ontwikkelingssamenwerking. Komt hij niet uit dat ontwikkelingsland dat Wallonië heet?
|
Als vertegenwoordiger van FN zal ie de wapenverkoop wel verder ontwikkelen.
|
Ben benieuwd of Neelie Kroes voor Nederland nu ook de 'zware post' Transport (of Energie) krijgt.
|
Allez, kan ie weer in zijn persoonlijke speeltuin, Congo en omgeving, zijn politiek spelletje spelen ...
|
8) The right man, on the right place, volgens mij 8)
|
De Congo zal er wel bij varen :)
|
Door welk ziekenhuis wordt Europa gesponsert
|
Een onbelangrijk postje voor een onbelangrijk persoon ...
|
Er valt vrij veel poen te verdelen op dat departement en je ziet nog eens iets van de wereld.
|
Citaat:
|
Allé hup, de Louis op AIDCO, da gaat schoon worden...'t is daar nu al ne rattenest.
|
Citaat:
België en zijn communautair dispuut lijkt hij meer dan beu te zijn. Ik kan hem geen ongelijk geven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be