![]() |
Eenheidsstatuut... De werkgevers zullen content zin...
Omdat er nog steeds geen compromis mogelijk was tussen de sociale partners heeft Minister De Coninck een voorstel gedaan:
Eengemaakte opzegtermijnEen arbeider heeft dus net als een bediende - na bvb 40 jaar dienst recht op meer dan 80 weken vergoeding. De ondernemers in o.a. de textiel en de bouw zullen nu wel staan te springen op 'arbeiders met een bediendenstatuut' aan te nemen. Onze werkgelegenheid is met deze gered... Dank zij de vakbonden en onze regering, waarvoor dank. http://www.standaard.be/cnt/DMF20130...n=breakingnews |
Citaat:
|
In andere landen gebeurt het "sociale overleg" toch niet op deze manier?
Is het niet zo dat bvb in Nederland dit werk verricht wordt door de regering? Kan iemand me hier eens over bijpraten? |
Ik ben eens benieuwd hoeveel - vooral kleine - werkgevers huns belangenvereniging de bons gaan geven.
|
Geldt dit ook voor bestaande contracten ?
Indien dat het geval is scheelt dat een pak voor een bediende. Een dienstjaar is nu een maand opzegvergoeding ipv 1 week |
Citaat:
Nu nog egalisatie van arbeider/bediende met ambtenaar, en we zijn er. |
Citaat:
|
Citaat:
Maak maar eens de rekening voor een kleine ondenemer met bevoorbeeld 9 arbeiders (in de echte zin van het woord) en 1 bediende. En veronderstel eens dat die ondernemer omwille van de crisis terugvalt op de helft van zijn werk? En op tv... iedereen enthousiast... Natuurlijk is niemand van die enthousiaste gasten... werkgever... van 'echte' arbieders (je kent ze wel :-) ). Ik ken alleszins ondernemers die geen 'areiders' meer zullen aannemen en hun werk zullen uitbesteden aan Polen, Roemenië enz. (is dan trouwens nog goedkoper ook). |
Citaat:
Dat kan een arbeider niet inhalen lijkt me. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat sukkelaars... in plaats van de opzegtermijnen van de bedienden naar menselijke toestanden terug te brengen. Zo kan mijn kleine teen ook onderhandelen. |
Citaat:
graag gedaan |
Citaat:
.. euh u bedoelt dat de huidige opzegtermijnen voor bedienden onmenselijk zijn ? |
Citaat:
Ik vrees dat UNIZO , VOKA en het VBO een pak leden gaat kwijt spelen, wat niet te verwonderen is met zo'n resultaat. |
Citaat:
Maar dat ga jij waarschijnlijk nooit begrijpen omdat jij steeds bij de 'ontvangers' zult behoren. |
De vakbonden verdienen alleszins een dikke proficiat.
Onwaarschijnlijk wat zij hebben uit de brand gesleurd (met een linkse regering is dat nu wel niet zo moeilijk). Hallucinant! |
Citaat:
|
Citaat:
Nu dat ze toch zo goed bezig zijn.;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be