Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
(Bericht 6707927)
Ik veronderstel dat ge Filip toch niet echt als uw koning wil.
Waarom klaagt ge dan eigenlijk?
|
bij de vlamingen komt hij incognito. Net zoals hij incognito al vanalles gedaan heeft wat wij nooit wisten!
Citaat:
Paleis legt nadruk op intellect prins Filip
Sommige Belgen vinden prins Filip een beetje dom. Het Koninklijk Paleis legt vrijdag in een nieuwe biografie naar aanleiding van de troonswisseling op 21 juli aanstaande de nadruk op de intellectuele capaciteiten van de nieuwe koning.
Zo meldt de tekst dat de prins een „passie voor filosofie en haar geschiedenis” heeft, en dat de prins zich heeft verdiept „in de Griekse klassieke beschaving. (...) Hij frist hiervoor zelfs zijn kennis op van het Oudgrieks om de teksten van de grote denkers in de oorspronkelijke versie te lezen en om zo dit denken in al zijn schoonheid te kunnen appreciëren”.
Ook wordt verwezen naar gesprekken van de prins met de Latijns-Amerikaanse auteurs Gabriel Garc�*a Márquez en Carlos Fuentes over hun boeken „die hij in originele versie heeft gelezen”.
Nog een voorbeeld: Tijdens zijn vele reizen, onder meer naar Azië, heeft de prins zich volgens de officiële biografie verdiept in „het Chinese denken, het hindoeïsme en het boeddhisme”.
|
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...t_Filip__.html
tja, zo zie je maar dat er nog steeds goedbewaarde geheimen zijn.
Dat hij de boeken van Gabriel Marcia Marquez in originele versie heeft gelezen verwondert me ook. Het kan natuurlijk wel dat hij buiten Frans (papa) ook Italiaans (mama) maar dus ook Spaans (tante Fabiola) en natuurlijk ook Engels (school?) en oud Grieks (zie de filosofische werken die hij in originele versie heeft bestudeerd) spreekt en dat het daarom moeilijk is om nog eens te eisen dat de nieuwe koning der Belgen bovendien nog het Nederlands machtig is. Nu begrijp ik dat hij na negen maand oefenen over zijn pasgeboren dochter sprak over "het is een vrouwtje"....
wat lees ik hier nog? Hij heeft vanalles INCOGNITO gedaan! zuiver uit pure discretie neem ik aan?
Citaat:
Incognito op reis
Volgens de biografie heeft de prins ook incognito vele landen bezocht. De tekst doet haar best om de prins als een man met open oog voor de samenleving te schetsen, een man die vaak midden tussen de mensen stond, en die ook eigenhandig een humanitair handje toestak. Zo ging hij meermaals incognito Moeder Teresa helpen. Na de val van de Berlijnse Muur besliste de prins om meerdere van de voormalige oostbloklanden incognito te bezoeken. ‘Al deze pijnlijke, maar vaak ook hoopvolle momenten, beleefde ik in de straten, te midden van de lokale bevolking’, zegt prins Filip hierover.
‘Diep geraakt door Mandela’
In Zuid-Afrika in 1994 raakte hij onder de indruk van Nelson Mandela. ‘Ik was diep geraakt door die man, door zijn natuurlijk gezag en zijn oprechtheid’, dixit prins Filip. In 1985 reisde Filip naar Armero in Colombia na de vulkaanuitbarsting om er hulp te bieden aan de slachtoffers. ‘De ellende en de wanhoop die ik daar zag, zullen me tot het einde van mijn dagen bijblijven’, getuigt de prins in de nieuwe biografie.
In 1988 werkte prins Filip ook als anoniem vrijwilliger bij de zusters van Moeder Teresa in het sterfhuis van Kalighat in Calcutta, om er terminaal zieke mensen bij te staan. Hij keerde er nog eens terug in 1995. In 1992 verbleef hij ten slotte incognito met een ploeg van Artsen Zonder Grenzen in een vluchtelingenkamp in de Gode-woestijn in Ethiopië om er te helpen bij de bouw van onderkomens voor moeders en kinderen.
|
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30705_00648468 : 'Nieuwe biografie maakt van prins Filip briljant weldoener'
nou! wie had dat ooit gedacht! Overal incognito een handje gaan helpen! overal huisjes bouwen, puin ruimen, stervenden toespreken. En dat allemaal in het diepste geheim!
|