Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse beweging heeft zelfde dip als Waalse beweging 20 jaar geleden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188785)

Echte Waal 8 juli 2013 10:00

Vlaamse beweging heeft zelfde dip als Waalse beweging 20 jaar geleden

Vlaamse beweging heeft zelfde dip als Waalse beweging 20 jaar geleden DM

Het Feest aan de IJzer, ter gelegenheid van het feest van de Vlaamse Gemeenschap komende donderdag, trok vanochtend amper een vijftigtal toeschouwers.
"José Happart, ooit Vlaanderens grootste boeman, was de enige die positief reageerde op het initiatief van Bart De Zever (NVA) om onverwijld werk te maken van diepgaand overleg met het oog op een duurzame oplossing van het communautaire imbroglio"

Pericles 8 juli 2013 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal (Bericht 6710374)
Vlaamse beweging heeft zelfde dip als Waalse beweging 20 jaar geleden DM

Het Feest aan de IJzer, ter gelegenheid van het feest van de Vlaamse Gemeenschap komende donderdag, trok vanochtend amper een vijftigtal toeschouwers.
"José Happart, ooit Vlaanderens grootste boeman, was de enige die positief reageerde op het initiatief van Bart De Zever (NVA) om onverwijld werk te maken van diepgaand overleg met het oog op een duurzame oplossing van het communautaire imbroglio"

Ja, ja , laten we gewoon de verkiezingen van 2014 afwachten . ;-)

Tommm 8 juli 2013 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6710383)
Ja, ja , laten we gewoon de verkiezingen van 2014 afwachten . ;-)

Doen we! En die NVA onder de 29 duwen, ik doe mijn deel.

Pericles 8 juli 2013 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6710384)

Bij ons komt er alvast één stem voor de nationalisten bij , want mijn oudste zoon is tegen dan meerderjarig. ;-)

Tommm 8 juli 2013 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6710389)
Bij ons komt er alvast één stem voor de nationalisten bij , want mijn oudste zoon is tegen dan meerderjarig. ;-)

Laat hem dan zelf kiezen. ;-)

Amon_Re 8 juli 2013 10:11

Hoe minder volk die dingen lijken te trekken hoe meer mensen lijken te stemmen op separatistische partijen.

De Brabander 8 juli 2013 10:12

De "Vlaamse'" beweging gaat ten onder aan haar eigen onbeschoftheid en onwaardigheid. Het is niet door je tegenstander te beledigen dat je populair wordt, maar wel door argumentatie. En die hebben ze blijkbaar niet (meer).

De Brabander 8 juli 2013 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6710398)
Hoe minder volk die dingen lijken te trekken hoe meer mensen lijken te stemmen op separatistische partijen.

Dat is een tijdelijke paradox die het gevolg is van het feit dat de media voorlopig nog in handen van de tegenstanders van België zijn. Maar noch het één noch het ander zal blijven duren.

Pericles 8 juli 2013 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6710396)
Laat hem dan zelf kiezen. ;-)

Hij is nog nationalistischer dan mijzelf.
Ik maak mij geen enkele zorg op dat gebied.
En mijn dochter van 16 is nog radicaler.

Another Jack 8 juli 2013 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6710389)

Zijn zoon denkt dat als de nationalisten aan de macht komen, hij al vanaf zijn 40ste dagelijks kan brochetten bakken en trappist drinken.

Amon_Re 8 juli 2013 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6710401)
het feit dat de media voorlopig nog in handen van de tegenstanders van België zijn.

Schijnt de zon ook in jouw dimensie?

Pericles 8 juli 2013 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6710401)
Dat is een tijdelijke paradox die het gevolg is van het feit dat de media voorlopig nog in handen van de tegenstanders van België zijn. Maar noch het één noch het ander zal blijven duren.

Wat een grap . het is precies dankzij het feit dat de media in handen zijn van de behoudsgezinden dat er nu geen 70 procent van de Vlamingen nationalistisch stemt.

DewareJakob 8 juli 2013 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6710399)
Het is niet door je tegenstander te beledigen dat je populair wordt, maar wel door argumentatie.

Tja daar zeg je zo iets...

Pericles 8 juli 2013 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6710407)
Zijn zoon denkt dat als de nationalisten aan de macht komen, hij al vanaf zijn 40ste dagelijks kan brochetten bakken en trappist drinken.

32 procent is wel meer dan 32 procent van de zetels hé Jack. En zeker gezien het feit dat de stemmen voor de PVDA en LDD en enkele nog kleinere partijen toch verloren zijn.

Another Jack 8 juli 2013 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6710415)
32 procent is wel meer dan 32 procent van de zetels hé Jack. En zeker gezien het feit dat de stemmen voor de PVDA en LDD en enkele nog kleinere partijen toch verloren zijn.

Ze zijn er vet mee.

Tommm 8 juli 2013 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6710403)
Hij is nog nationalistischer dan mijzelf.
Ik maak mij geen enkele zorg op dat gebied.
En mijn dochter van 16 is nog radicaler.

Leuk gezin...

Tommm 8 juli 2013 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6710409)
Wat een grap . het is precies dankzij het feit dat de media in handen zijn van de behoudsgezinden dat er nu geen 70 procent van de Vlamingen nationalistisch stemt.

Waarom dan draaft de opperlul constant op in die "perfide" media?

Txiki 8 juli 2013 10:24

Feest van de IJzer? Wat is dat nu weer? En wat heeft dat met de Vlaamse Beweging te maken?

Blijkbaar iets van het IJzerbedevaartcomité. Die heeft al lang nauwelijks nog iets te zien met de Vlaamse Beweging.

vlijmscherp 8 juli 2013 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6710384)

wat een ambitie: de N-VA onder de 29% duwen!

mocht ik een die-hard fan zijn van België mijn ambitie zou zijn om België zodanig beter te laten werken dat er geen N-VA nodig zou zijn, ma soit.

Another Jack 8 juli 2013 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6710423)
wat een ambitie: de N-VA onder de 29% duwen!

mocht ik een die-hard fan zijn van België mijn ambitie zou zijn om België zodanig beter te laten werken dat er geen N-VA nodig zou zijn, ma soit.

Bedoel je nu dat een N-VA-stem een proteststem is?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be