![]() |
Albert en Philippe mijden Bart De Wever
Le Roi reçoit...
Oftewel : de koning ontvangt samen met de koningin, prins Philippe en prinses Mathilde: Maandag 8 juli is er een eerste afspraak voor een diner op het paleis met alle partijleiders van de partijen die de zesde staatshervorming hebben ondertekend : PS, MR, cdH, Ecolo, sp.a, openVLD, CD&V, Groen. Plus de Eerste minister Elio di Rupo en de twee staatssecretarissen voor institutionele hervormingen, zijnde Servais Verherstraeten (CD&V) et Melchior Wathelet (cdH). Er komen daarna nog drie dergelijke ontmoetingen voor de benoeming van Koning Philippe op 21 juli: Woensdag 10 juli : met alle eerste-ministers onder zijn koningschap Vrijdag 12 juli : met de verschillende minister-presidenten Maandag 15 juli : met de gehele Federale Regering. Met andere woorden, veel boeffen op onze kosten met zoveel mogelijk politiekers, maar vooral alles doen om de grootste partij van Vlaanderen te mijden. Goe bezig, messieurs les royautés ... BRON |
Die moeten er toch niet bijzijn?
|
Of het moet of niet weet ik niet, maar of ze automatisch moeten worden uitgesloten?
Albert en straks Philippe noemen zichzelf koning van alle belgen. Behalve als ze het met mij eens zijn dat ze toch niet van iedereen in dit land koning zijn, en dan hebben ze het inderdaad goed begrepen. |
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...Mathilde.dhtml |
Citaat:
Maar beide gevallen spelen steeds weer in de kaart van N-VA ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is nu precies het probleem?
|
Citaat:
Ik zie het probleem niet. De koning nodigd de meerderheidspartijen uit op zijn afscheidsdiner en de nieuwe koning op zijn aanstellingsmaaltijd. |
Citaat:
Geen van de partijen die de huidige regering vormen (die een MINDERHEID heeft in Vlaanderen) heben de MEERDERHEID. De grootste partij in héél Belgique was de NVA; Een democratische vorst wenst dat niet te negeren. Een franskiljonse vorst daarentegen... ik heb al speciaal verlof geboekt tegen 21/7 dan hoef ik die zever niet te aanhoren. |
Citaat:
---------------------------- En sinds wanneer behorenGroen en Ecolo tot de meerderheidspartijen? 8O |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit was humor, man. Onbeschoftheid is nog iets anders.
|
Citaat:
Dat was me nog niet opgevallen. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Ha ja, als jij het doet, d�*n is het humor. :lol: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be