Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Tieten zwaaien is een politiek statement ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188824)

Dade 8 juli 2013 21:17

Tieten zwaaien is een politiek statement ?

Dit mens krijgt politiek asiel in Europa ? Snowden niet ? Je zou je gaan afvragen wat politiek asiel werkelijk nog inhoudt http://www.standaard.be/cnt/DMF20130708_00651142

Nietzsche 8 juli 2013 21:22

"De autoriteiten hadden de aanvraag van de 23-jarige vrouw aangenomen, omdat ze in de ex-Sovjetrepubliek politieke vervolging riskeerde"

Sympathiek van de Franse autoriteit.

Jeronimo 8 juli 2013 21:27

Citaat:

Sjevtsjenko, die een van de leidsters is, had op 17 augustus 2012 in Kiev een houten kruis ter nagedachtenis aan de stalinistische repressie met een kettingzaag geveld. Daarmee protesteerde ze tegen de Russisch-orthodoxe kerk en de veroordeling van drie leden van de Russische vrouwenband Pussy Riot.
Leuke protestactie, even een gedenkteken van stalinistische repressie vernielen...

Zou iemand die met een sloophamer in een holocaustmuseum huishoudt uit protest tegen het Jodendom dan ook op politiek asiel kunnen rekenen in Frankrijk?

Supe®Staaf 8 juli 2013 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 6711222)
Zou iemand die met een sloophamer in een holocaustmuseum huishoudt uit protest tegen het Jodendom dan ook op politiek asiel kunnen rekenen in Frankrijk?

In een of andere islamstaat moet het lukken.

Libro 8 juli 2013 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6711218)
"De autoriteiten hadden de aanvraag van de 23-jarige vrouw aangenomen, omdat ze in de ex-Sovjetrepubliek politieke vervolging riskeerde"

Sympathiek van de Franse autoriteit.

Politieke vervolging is een grond voor asiel. Of de vervolgde nu een subversief toneelstuk schrijft of in haar blootje staat te protesteren doet er nu eenmaal niet toe.

Nietzsche 8 juli 2013 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6711240)
Politieke vervolging is een grond voor asiel. Of de vervolgde nu een subversief toneelstuk schrijft of in haar blootje staat te protesteren doet er nu eenmaal niet toe.

Ondanks dat jij nu sarcastisch bent, ben ik het volkomen met je eens.

Dade 8 juli 2013 22:13

Denk dat het eerder uit economische en commerciele overwegingen is dat ze zich in Europa komt vestigen. In haar thuisland ligt er niemand wakker van wat blootloperij, ze zijn daar wel wat meer gewoon.

Piero 8 juli 2013 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dade (Bericht 6711292)
Denk dat het eerder uit economische en commerciele overwegingen is dat ze zich in Europa komt vestigen. In haar thuisland ligt er niemand wakker van wat blootloperij, ze zijn daar wel wat meer gewoon.

U heeft een tamelijk oppervlakkige kijk op het karakter van deze dame. Uw mening zegt meer over uzelf dan over haar.

Jan van den Berghe 8 juli 2013 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 6711222)
Leuke protestactie, even een gedenkteken van stalinistische repressie vernielen...

Wanneer stormen de "dames" van Femen eens een moskee binnen? Nu heb ik de indruk dat hun acties nog eenzijdig van aard zijn. Gemakkelijk en vrij probleemloos een katholieke prelaat te bekogelen met een vloeistof uit plastic Mariabeeldjes, als je toch weet dat die man zich uit deemoed niet zal verheffen.

Jeronimo 9 juli 2013 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6711240)

Het gaat niet om politieke vervolging. De dame is een ordinaire vandaal, een vandaal. Een vandaal die daarenboven niet het minste respect kan opbrengen voor de slachtoffers van de Sovjet-repressie...

Jan van den Berghe 9 juli 2013 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 6711447)
Het gaat niet om politieke vervolging. De dame is een ordinaire vandaal, een vandaal. Een vandaal die daarenboven niet het minste respect kan opbrengen voor de slachtoffers van de Sovjet-repressie...

Bidplaatsen ontheiligen, liturgische diensten verstoren, kruisbeelden vernielen... vormen inderdaad geen politieke acties.

Jeronimo 9 juli 2013 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6711441)
Wanneer stormen de "dames" van Femen eens een moskee binnen? Nu heb ik de indruk dat hun acties nog eenzijdig van aard zijn. Gemakkelijk en vrij probleemloos een katholieke prelaat te bekogelen met een vloeistof uit plastic Mariabeeldjes, als je toch weet dat die man zich uit deemoed niet zal verheffen.

Hebben ze dat al eens niet gedaan?

Nu, niet dat ik daar wel fan van zou zijn. Ik heb nog voor de Katholieke kerk nog voor de Islam veel persoonlijke sympathie, maar daar een beetje rel staan schoppen is gewoon marginaal en populistisch.

Maar de dubbele standaard die het Westen hanteert is wel opvallend. Militanten van Génération Identitaire die op een Moskee in aanbouw protesteren worden voor het vuil van de straat uitgemaakt en verdwijnen in de cel, terwijl bijvoorbeeld Pussy Riot die keet schoppen in een Orthodoxe kerk door het establishment als heldinnen worden gezien...

Kameraad Mauser 9 juli 2013 03:27

Citaat:

http://www.patheos.com/blogs/friendl...monium-ensues/

Txiki 9 juli 2013 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dade (Bericht 6711216)
Dit mens krijgt politiek asiel in Europa ? Snowden niet ? Je zou je gaan afvragen wat politiek asiel werkelijk nog inhoudt http://www.standaard.be/cnt/DMF20130708_00651142

Het betekent gewoon dat die Femen onbelangrijk zijn.

Sjaax 9 juli 2013 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dade (Bericht 6711216)
Tieten zwaaien is een politiek statement?

Jawel, als je het in Mekka doet.

Dade 9 juli 2013 22:20

U heeft een tamelijk oppervlakkige kijk op het karakter van deze dame. Uw mening zegt meer over uzelf dan over haar.

Neen, dat is niet het geval, ben gewoon vrij goed op de hoogte wat reilt en zeilt in die streken, en geloof me , er ligt daar niemand wakker van wat die doen, is vooral de media die het opklopt en er een issue van maakt, de gewone bevolking kan het geen barst schelen.

Jan van den Berghe 9 juli 2013 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 6711449)
Hebben ze dat al eens niet gedaan?

Nu, niet dat ik daar wel fan van zou zijn. Ik heb nog voor de Katholieke kerk nog voor de Islam veel persoonlijke sympathie, maar daar een beetje rel staan schoppen is gewoon marginaal en populistisch.

Maar de dubbele standaard die het Westen hanteert is wel opvallend. Militanten van Génération Identitaire die op een Moskee in aanbouw protesteren worden voor het vuil van de straat uitgemaakt en verdwijnen in de cel, terwijl bijvoorbeeld Pussy Riot die keet schoppen in een Orthodoxe kerk door het establishment als heldinnen worden gezien...

Neen, er is in mijn ogen geen sprake van twee maten en twee gewichten. Wat mij betreft, is het iedereen gegeven te protesteren overeenkomstig de bepalingen van de wetgeving. Als je wil protesteren voor een kerk, ga je gang. Wil je protesteren voor een moskee (in aanbouw), ga je gang.

Protesteren in een moskee, vind ik ontoelaatbaar, net zoals ik het ook niet kies vind zich ongepast te gedragen in bijvoorbeeld een hindoeïstische tempel.

Jeronimo 9 juli 2013 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6712732)
Neen, er is in mijn ogen geen sprake van twee maten en twee gewichten. Wat mij betreft, is het iedereen gegeven te protesteren overeenkomstig de bepalingen van de wetgeving. Als je wil protesteren voor een kerk, ga je gang. Wil je protesteren voor een moskee (in aanbouw), ga je gang.

Protesteren in een moskee, vind ik ontoelaatbaar, net zoals ik het ook niet kies vind zich ongepast te gedragen in bijvoorbeeld een hindoeïstische tempel.

Maar bijvoorbeeld Pussy Riot die in een kerk protesteren worden als heldinnen beschouwd en GI die bij een moskee in aanbouw protesteren als misdadigers. Dat zijn toch twee maten en twee gewichten?

Jan van den Berghe 9 juli 2013 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 6712793)
Maar bijvoorbeeld Pussy Riot die in een kerk protesteren worden als heldinnen beschouwd en GI die bij een moskee in aanbouw protesteren als misdadigers. Dat zijn toch twee maten en twee gewichten?

Wie beschouwt die wijven als "heldinnen"? De linkse media, ja. Wie nog?

Libro 9 juli 2013 23:34

Citaat:

Hebben ze onlangs gedaan in Zweden (cfr. mijn draad hierover in K&K).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be