![]() |
Antwerpse drugsbende ...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...nden-cel.dhtml
![]() Detail: Citaat:
Stel ik mij de vraag of ze die straffen ook daadwerkelijk gaan krijgen. Weg met die rommel. ![]() |
Lap, nu ben ik weer werkloos :'(
|
Veertig maanden maar? Dat moesten minstens 40 jaren zijn, zonder compassie.
|
Citaat:
|
Want als het door de overheid verdeelt wordt dan is het in orde, kijk maar ons belastinggeld dat verdelen ze ook.
|
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk bedoelde ik op de put die ze ondertussen gegraven hebben door goed te verdelen. Wat die drugdealers betreft, want daar ging het over, men mag ze voor mijn part 25jaar geven. |
Veertig maanden? 36 maanden is drie jaar. Onder de drie jaar moeten ze niet zitten. Als ze veertig maanden krijgen dan mogen ze na 1 jaar terug hun klandizie gaan opbouwen.
Ik ken er eentje die ooit 10 jaar kreeg. Hij hield de lippen stijf opeen. Na een jaar of vier (enfin, ik weet niet meer juist hoelang hij gezeten heeft) kwam hij vrij en kreeg van de drugsmaffia een pracht van een villa in het noorden van Espana aangeboden. Straffen noemen ze dat dan. |
Dat mag voor mij hard aangepakt worden, maar drugs moet gedecriminaliseerd worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens ....Jamal en Mohammed. Dat lijken mij weer eens vreemde namen. :roll: |
Een risicovol beroep mag goed betaald worden.
|
Citaat:
Straffen tot drie jaar doen (semi-automatisch) een derde, een jaar dus. Als een rechter iemand 40 maanden geeft, dan is dat om ze langer als een jaar binnen te houden, vermits ze dan daadwerkelijk met hun dossier voor de strafuitvoeringsrechtbank moeten verschijnen, er gaat dan minstens twee jaar over. |
Citaat:
Citaat:
Op de illegale markt is er geen enkele controle, met gevolg dat er meer troep wordt verkocht. De oorlog tegen drugs is een verspilling van geld. Het werkt niet. Een legale markt creëren geeft een overheid controle. Opbrengsten kunnen worden gebruikt om ontradingscampagnes en voorlichting te financieren. Drugsgebruik zou niet illegaal mogen zijn. Dat wil niet zeggen dat het gepromoot moet worden. Drugsmisbruik is een gezondheidsprobleem en moet ook zo worden aangepakt. |
Citaat:
En drugsmisbruik, is dat eigenlijk niet langzaam zelfmoord plegen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vindt u ? Gustaaf en Kamiel lijken me véééél vreemder. |
Citaat:
Hard drugs is natuurlijk een probleem, dat kun je niet zomaar legaliseren behalve dan voor meerderjarige verslaafden die afgeschreven zijn. Beter voorzien van drugs via een apotheker dan via dealers. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be