![]() |
vraag uit nieuwsgierigheid
1 Bijlage(n)
Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid.
Waarom presenteren Vlaamsnationalisten zich zo gaarne als 'Germaans ras' en 'Noord-Europees', terwijl de geschiedkundige/ geografische realiteit helemaal anders is ? België (zowel Noord- als Zuid) is duidelijk een Zuid-Europees land (geografisch vast te stellen op bijgevoegd kaartje). En wat nog meer toeval is : de grens tussen Noord-en Zuid loopt gelijk aan de grens tussen België en Nederland. Wij zijn als Vlamingen qua etnie, zeden, gebruiken, godsdienst meer verwant aan de Italianen en Spanjaarden dan aan de Nederlanders. Enkel onze taal hebben we nog enigszins met elkaar gemeen, hoewel het gebruik van het Nederlands in Vlaanderen duidelijk een aflopend verhaal is. Dus vandaar mijn vraag: waarom schurken Vlaamsnationalisten zo aan bij Noord-Europa, terwijl een zogezegde Vlaamse staat duidelijk een Zuid-Europees land zou zijn? |
Wat een bullshit.
|
Gallie liep van Lyon tot Tongeren dus we zijn wel degelijk Galliers
|
Citaat:
Neem hier een kijkje. http://91.121.97.41/showthread.php?t=185897 Qua zeden: Nederlanders zijn dan ook protestanten, terwijl Belgen, Spanjaarden en Italianen overwegend katholieken zijn. Zelfs met dat gemeenschappelijk durf ik gerust zeggen dat wij even sterk verschillen van Italianen als van Nederlanders qua cultuur etc. |
dubbel
|
.
|
.
|
Citaat:
|
Die streep die je daar trekt is wel echt van de pot gerukt.
Geografie werkt niet met rechte lijnen hoor. (ja, ik weet wel de ex-colonies e.d. maar die grenzen zijn helemaal niet natuurlijk maar volkomen arbitrair) |
Sommige mensen kun je beter geen lineaal geven, ze zijn er niet mee te vertrouwen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van alle eigenschappen die bevolkingsgroepen gemeenschappelijk kunnen hebben, is DNA de minst belangrijke. Taal, cultuur en gedeelde geschiedenis zijn veel belangrijker.
|
Citaat:
Volkomen onzin dus uw betoog. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be