Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Loslippigheid werd Antwerpse paspoortendieven fataal (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18895)

thePiano 12 augustus 2004 20:23

Loslippigheid werd Antwerpse paspoortendieven fataal

[font=Arial]09/08/2004 - Jan Heuvelmans [/font]

ANTWERPEN - Uitspraak - 605 - Sedert twee weken al zitten de twee inbrekers die in de nacht van 12 op 13 juli aan de haal gingen met een groot aantal paspoorten van de uit de Cel Asielzoekers bij de Antwerpse bevolkingsdienst, in de cel. Vorige week woensdag werd één van hen, een man van 25, al vrijgelaten. Vandaag/maandag bevestigde de raadkamer de aanhouding van zijn 24-jarige kompaan Stefan D. (Dockx). Zijn advocaat kondigde aan dat er geen beroep komt. "Mijn cliënt heeft alles bekend, het dossier is nu als rijp voor verwijzing en hij zal over enkele weken wellicht al voor de strafrechter ten gronde verschijnen", zegt Bart Vosters.

Naast de paspoorten maakten de twee Sinjoren ook stempels, zegels en een bedrag van een paar duizend euro buit. Dat alles werd compleet teruggevonden in de flat van de daders.

Bron(nen): Raadkamer
PagiA
Media Services (http://www.mediaservices.be/)

Marlies 12 augustus 2004 20:25

Toch geen leden van onze partij?

Pietje 12 augustus 2004 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlies
Toch geen leden van onze partij?

:? Waarom die vraag ?? 8)

PAJOT 12 augustus 2004 20:31

Mijn steun voor deze twee goedmenende Antwerpenaren. Laten we ze huldigen!

Pietje 12 augustus 2004 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Mijn steun voor deze twee goedmenende Antwerpenaren. Laten we ze huldigen!

8) Wel,wel,wel8)

Tzuvar Raemborr 12 augustus 2004 21:56

Radicaal zegt daar zoiets! Ik keur het hoe dan ook af, diefstal is altijd verkeerd, maar was het om door te verkopen of om ervoor te zorgen dat de asielzoekers geen paspoorten kregen? :lol:

Pietje 12 augustus 2004 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Radicaal zegt daar zoiets! Ik keur het hoe dan ook af, diefstal is altijd verkeerd, maar was het om door te verkopen of om ervoor te zorgen dat de asielzoekers geen paspoorten kregen? :lol:

:-( Om die sukkelaars "te pluimen" denk ik :?

Jonas Elossov 12 augustus 2004 22:04

Bah, profitariaat op de rug van uitzichtloze azielzoekers, laat ze maar een tijdje brommen... Niet de diefstal is het ergste, wel dat ze ze aan woekerprijzen op de markt dumpen!

Slingshot 13 augustus 2004 08:22

Slingshot 13 augustus 2004 08:23

Wat ze er niet bij zeggen is dat er een allochtoon bij was die niet aan zijn proefstuk toe was.

Jan van den Berghe 13 augustus 2004 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr

Mr. Pianodinges wil met het plaatsen van dat nieuws gewoon het "mensonterende" feit aanklagen dat die toch zo brave, onschuldige en heel vriendelijke asielzoekers niet zomaar hun papieren krijgen van de Belgische instanties. Dus moeten ze valse papieren kopen. Dat is natuurlijk schandelijk. Daarom eist mr. Pianodinges dat alle asielzoekers onmiddellijk na hun aankomst in Zaventem, Zeebrugge, Antwerpen of Oostende hun Belgisch identiteitskaart worden overhandigd. Gratis natuurlijk en zonder bijhorende verplichtingen!

thePiano 13 augustus 2004 09:04

Ik heb dit hier maar gepost omdat een paar weken geleden, toen die diefstal aan het licht kwam, ik hier en op andere forums de meest racistische troep en openlijke insinuaties had gelezen tav asielzoekers en vluchtelingen.

Dit ter illustratie dat asielzoekers geen criminelen zijn maar in regel het slachtoffer zijn van criminaliteit. Op uitzonderingen niet te na gesproken want niet iedereen komt hier naar toe met de beste bedoelingen.

Het is helaas nog steeds zo dat de asielprocedures erg ondoorzichtig blijven, nodeloos te lang aanslepen en het in feite een loterij blijft. Als ik vaststel wie wèl goede papieren krijgt en wie niet kan ik na al die jaren nog steeds geen touw vastknopen wat de juiste weg is om geregulariseerd te worden. Mede door dit asielbeleid trappen vele asielzoekers, ten einde raad en na lang en vruchteloos wachten, dikwijls in de val van frauderende oplichters en mensenhandelaars.

Geweteloze en harteloze criminelen die er in feite alleen maar op uit zijn om hen hun laatste centen afhandig te maken en als beloning een pak amateuristisch gemaakte valse papieren meegeven die zelfs een blinde nog van de echte weet te onderscheiden.

thePiano 13 augustus 2004 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Mr. Pianodinges wil met het plaatsen van dat nieuws gewoon het "mensonterende" feit aanklagen dat die toch zo brave, onschuldige en heel vriendelijke asielzoekers niet zomaar hun papieren krijgen van de Belgische instanties. Dus moeten ze valse papieren kopen. Dat is natuurlijk schandelijk. Daarom eist mr. Pianodinges dat alle asielzoekers onmiddellijk na hun aankomst in Zaventem, Zeebrugge, Antwerpen of Oostende hun Belgisch identiteitskaart worden overhandigd. Gratis natuurlijk en zonder bijhorende verplichtingen!

Jandinges probeert weer grappig te zijn. Neem het maar van me aan Jandinges: Karel Dildodinges heeft 1000 keer meer humor in zijn ouwe kast dan jij ooit bij mekaar kan krijgen. :roll:

Generaloberstvonstorch 13 augustus 2004 09:13

Je hebt natuurlijk ook de categorie gangsters van buitenlandse origine die gewoon ambtenaren omkopen om hen 'onvervalste' papieren te verstrekken.

Dan zijn er ook nog sjoemelende politici (vooral van PS-signatuur) die via de commissies regularisatie en/of naturalisatie allerlei 'mistige' dossiers waar een negatief advies in gegeven werd, toch goedkeuren. Kwestie van hun kiezerskorps op peil te houden...

jan hyoens 13 augustus 2004 09:14

http://forum.politics.be/showthread.php?t=18503

thePiano 13 augustus 2004 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

En wat wil je daarmee zeggen Jantje? Ik heb er mijn commentaar bijgezet vandaag, was dat er teveel aan misschien en probeer je dit bericht alsnog te kelderen omdat het niet in je bevooroordeelde groezelige brein past?

Bovendien kan je niet eens je eigen openingstopic meer wijzigen, anders had ik dit wel toegevoegd aan het begin.

thePiano 13 augustus 2004 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Generaloberstvonstorch
Je hebt natuurlijk ook de categorie gangsters van buitenlandse origine die gewoon ambtenaren omkopen om hen 'onvervalste' papieren te verstrekken.

Dan zijn er ook nog sjoemelende politici (vooral van PS-signatuur) die via de commissies regularisatie en/of naturalisatie allerlei 'mistige' dossiers waar een negatief advies in gegeven werd, toch goedkeuren. Kwestie van hun kiezerskorps op peil te houden...

Ja ja, gooi alles maar op een hoopje, maar vergeet het Vlaams Blok dan ook niet bovenop de berg van miserie te smijten.

Jan van den Berghe 13 augustus 2004 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jandinges probeert weer grappig te zijn. Neem het maar van me aan Jandinges: Karel Dildodinges heeft 1000 keer meer humor in zijn ouwe kast dan jij ooit bij mekaar kan krijgen. :roll:

De inkt was nog niet opgedroogd of mr. Pianodinges had al een bericht geplaatst waar datgene in stond dat ik voorspeld had. Hoe doorzichtig hij toch wordt, die mr. Pianodinges!

Want ze zijn zo lief, mijnheer, die asielzoekertjes... O ja, en kijk, ze vallen dan nog eens ten prooi aan die autochtone misdadigers! O, wat zijn ze toch te beklagen die brave, leuke, breed glimlachende asielzoekers! Wat erg!

jan hyoens 13 augustus 2004 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
En wat wil je daarmee zeggen Jantje? Ik heb er mijn commentaar bijgezet vandaag, was dat er teveel aan misschien en probeer je dit bericht alsnog te kelderen omdat het niet in je bevooroordeelde groezelige brein past?

Wat voor commentaar? Vooringenomen pakje zever ja!

thePiano 13 augustus 2004 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De inkt was nog niet opgedroogd of mr. Pianodinges had al een bericht geplaatst waar datgene in stond dat ik voorspeld had. Hoe doorzichtig hij toch wordt, die mr. Pianodinges!

Idioot, ik kom toevallig net online. Ik neem mijn computer niet mee naar bed zoals jij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be