![]() |
Wij Vlamingen blijven betalen..
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...ringswet.dhtml
Citaat:
We worden beroofd met de ogen open!! Vlaanderen wint dan zogezegd, al gezien wat brussel en wallonie toegeschoven krijgt!! Ze pluimen Vlaanderen, niets aan de hand, met dank aan de Vlaamse minderheids-regering! En weer gaat men dit normaal vinden!! |
Vergelijk:
de ouders betalen aan hun zoon die studeert maandelijks 1000 euro. Maar op het einde van de maand betaalt de zoon 100 euro terug. Bazuint die zoon overal "ik betaal aan mijn ouders; zij leven op mijn kosten, want ik sponsor hen 100 euro per maand". . |
Citaat:
En Vlaanderen is nu eenmaal goed in het betalen. :lol: |
De ambtenaren blijven maandelijks betalen voor hun "begrafenisvergoeding" maar DECROO zal die vergoeding afschaffen. Toch wil hij dat al die mensen 0,5 % van hun rustpensioen BLIJVEN BETALEN !
Je mag vóór of tégen ambtenaren zijn, maar dit is een nooit geziene DIEFSTAL. Betalen voor iets wat niet bestaat !!! Een gevaarlijk precedent voor ons ALLEMAAL |
Citaat:
Evenwel bemerk ik ook een paar positieve elementen in het politieke leven. Vooral sedert de laatste landslide. . |
Citaat:
|
In Vlaanderen wonen 63% van de Belgen en zij genereren 72 % Van het BNP. Vlaanderen ontvangt grosso modo met de nieuwe financieringswet 11 miljard euro van de 20 miljard die bijkomend naar de gewesten gaat of 55% ( van 20 miljard euro) . 72 % van het BNP en 55 % van de ontvangsten? Waar zit het verschil?? Waar is de responsabilisering?
|
Citaat:
Vlaanderen krijgt 192 miljoen terug van de in zijn gebied geïnde belastingen en taksen, maar blijft betalen voor al de rest. Laat de gewesten zelf alle belastingen innen en daarna hun deel doorstorten aan de federale overheid en je krijgt een juist beeld van wat Vlaanderen betaald aan het behoud van Belgistan. Want meer dan 3/5 van de in Vlaanderen geïnde taksen en belastingen gaan naar het BHG en Wallonie. |
Citaat:
Natuurlijk vinden de Vlaams Nationalisten dat het aan Vlaanderen is ,om te bepalen wat Belgie krijgt en niet andersom. Zolang een minderheid van Vlaanderen ,de Belgicistische partijen ,in de federale regering zit zal er niets veranderen. Alleen de kiezers kunnen ze er uit schoppen in 2014 |
[quote=Brakelaar;6714094]http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...ringswet.dhtml...
... We worden beroofd met de ogen open!! [quote] Zie ook # 4. Decroo begint met een echte diefstal bij ambtenaren in de stille hoop dat veel niet-ambtenaren zich zullen verkneukelen. Maar: waar begint zoiets en waar eindigt dat ? |
Citaat:
|
Arme Vlamingen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder vraag ik me ook af waarom geen enkele krant zich vragen stelt bij de cijfers die de regering hier naar voor schuift. Zogezegd Vlaanderen +200, Wallonie +200, Brussel +600, Federale -1200. Waar is die andere 200 miljoen naartoe? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be