Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Een prettige Vlaamse feestdag iedereen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188981)

klodde 11 juli 2013 10:32

Een prettige Vlaamse feestdag iedereen!

reservespeler 11 juli 2013 10:34

Is niet veel prettig aan.
Deze feestag is alleen in leven geroepen voor Vlaamse ambtenaren, het klootjesvolk moet vandaag werken.

De Brabander 11 juli 2013 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door klodde (Bericht 6714316)

Voor iedereen? Toch alleen voor Vlamingen. Wij, Brabanders, hebben 5 juni, de Slag bij Woeringen.

SDG 11 juli 2013 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6714318)
Is niet veel prettig aan.
Deze feestag is alleen in leven geroepen voor Vlaamse ambtenaren, het klootjesvolk moet vandaag werken.

Wie geen verlof krijgt, kan er altijd zelf eentje nemen. Of is het de hardwerkende Vlaming te veel gevraagd om een dag van zijn vakantie op te offeren om zijn feestdag te kunnen vieren?

Everytime 11 juli 2013 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6714324)
Wie geen verlof krijgt, kan er altijd zelf eentje nemen. Of is het de hardwerkende Vlaming te veel gevraagd om een dag van zijn vakantie op te offeren om zijn feestdag te kunnen vieren?

Bah, nog 10 dagen wachten en u mag 21 Juli vieren.;-)

SDG 11 juli 2013 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6714328)
Bah, nog 10 dagen wachten en u mag 21 Juli vieren.;-)

Ik vier niets op 21 juli. Ik zal op die dag zelfs niet eens in België zijn.

Vlaanderen Boven 11 juli 2013 10:55

Mijn vlag hangt al buiten. En ik heb een dag vrijaf gekregen, ook al ben ik geen ambtenaar. 8-)

reservespeler 11 juli 2013 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6714324)

Alsof iedereen zomaar vrij een dag kan / mag nemen, zeker in deze periode waarop de moslims bevoordeeld worden met verlof nemen aansluitend aan het collectief verlof.

Maar zelfs dat is het punt niet, waarom krijgen ambtenaren 3 feestdagen meer dan het klootjesvolk.

Another Jack 11 juli 2013 10:59

Citaat:

Dank u!
Hetzelfde voor jou, klodde.

robert t 11 juli 2013 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6714366)
Mijn vlag hangt al buiten. En ik heb een dag vrijaf gekregen, ook al ben ik geen ambtenaar. 8-)

Dat treft. De mijne ook. Een echte. Zonder de rode attributen. En ik heb ook verlof gekregen. Ik ben nl gepensionneerd.

peter1962 11 juli 2013 11:21

Citaat:

Hetzelfde toegewenst !
Maar het zou sympathieker en authentieker zijn om de echte vlag te hijsen, en geen ersatz.

Vlaanderen Boven 11 juli 2013 11:22

Ze zijn allebei even 'echt'. Het zijn gewoon twee versies van dezelfde Vlaamse vlag.

SDG 11 juli 2013 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6714411)
Ze zijn allebei even 'echt'. Het zijn gewoon twee versies van dezelfde Vlaamse vlag.

Inderdaad, net zoals er bv. in Catalonië verschillende vlaggen in omloop zijn. Dat is gewoon weer een kwestie van perceptie, meer niet.

Klojo eerste klas 11 juli 2013 11:34

Moest iedereen nu eens gewoon gaan werken en al die zeverende politiekers in hun eentjes laten staan speechen ? Zo is de crisis vandeneerstekeer opgelost en hebben ze ook begrepen dat ze ons voeten uithangen (uitzonderingen die niet van die mening zijn niet inbegrepen, natuurlijk) 8-)

Goudbever 11 juli 2013 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6714372)
Alsof iedereen zomaar vrij een dag kan / mag nemen, zeker in deze periode waarop de moslims bevoordeeld worden met verlof nemen aansluitend aan het collectief verlof.

Maar zelfs dat is het punt niet, waarom krijgen ambtenaren 3 feestdagen meer dan het klootjesvolk.

Anders hebben zure Vlamingen niets meer om over te zagen op internet

Xenophon 11 juli 2013 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 6714597)
Anders hebben zure Vlamingen niets meer om over te zagen op internet

De zure Vlaming kan toch altijd zeveren over de slechte resultaten van de traditio's?

Robinus V 11 juli 2013 14:14

Vandaag vieren we de overwinning van een paar steden in de provincies Oost- en West-Vlaanderen met hulp van het Graafschap Namen tegen de Franse adel.

Leve de onoverwinnelijke samenwerking tussen Vlamingen en Walen!

(Tijdens de Slag bij Kassel een generatie later, zonder hulp van de Walen, leden de Vlamingen een zware nederlaag.)

Wat de dag te maken heeft met de provincies Vlaams-Brabant, Antwerpen en Limburg is een mysterie.

CLAESSENS Joris 11 juli 2013 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6714411)

2
Dat verschillende Vlaamse Strekkingen verschillende versies van de Vlaamse Leeuw hebben maakt de ene nog niet meer of minder dan de andere.
Een gelukkige feestdag aan ALLE Vlamingen!:vlaamsbl::vlaander:

Vlaanderen Boven 11 juli 2013 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6714604)
Vandaag vieren we de overwinning van een paar steden in de provincies Oost- en West-Vlaanderen met hulp van het Graafschap Namen tegen de Franse adel.

(Tijdens de Slag bij Kassel een generatie later, zonder hulp van de Walen, leden de Vlamingen een zware nederlaag.)

Wat de dag te maken heeft met de provincies Vlaams-Brabant, Antwerpen en Limburg is een mysterie.

Dus in 1302 was er al sprake van 'de provincies Oost- en West-Vlaanderen'? En ik die dacht dat die teruggingen op de tijd van Napoleon. En tussen de verschillende Vlaamse regio's moet nauwkeurig onderscheid gemaakt worden, maar Namen vertegenwoordigt blijkbaar wel 'de Walen'. Jongens toch...

Al die frustratie en verzuring, drink liever een goede pint.

:vlaander:

Tommm 11 juli 2013 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6714604)

Inderdaad, laten we dat ook in de toekomst doen! Samenwerken bedoel ik, de Fransen laten we beter met rust.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be