Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Olympische Spelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18904)

jan hyoens 13 augustus 2004 08:15

Olympische Spelen

[font=Times New Roman][size=3]Olympische Spelen[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]45 van de 51 atleten uit België zijn Vlamingen! Zou het niet normaal zijn om achter de Vlaamse Leeuw te marcheren ipv achter de tricolore vod?[/size][/font]

<

alecia 13 augustus 2004 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

[font=Times New Roman][size=3]45 van de 51 atleten uit België zijn Vlamingen! Zou het niet normaal zijn om achter de Vlaamse Leeuw te marcheren ipv achter de tricolore vod?[/size][/font]

<

Heb je al eens ooit de belgische voetbalploeg in't buitenland gevolgd? Dat is pas een giller... "Oh dierbaar Belgique , lalalalallaaaaaaaaaaaaa, notre ziel et pompopommmmm.... "zwijgt toch walekop"....marchooooons marchoooons..."ze zullen hem niet...." voor vooorst".... retteketet retteketet!!!!"
Vervolgens, beleefd applaus. Overigens is het communautair gehalte binnen ploeg (spelers onderling), bond (unitaristen natuurlijk) en trainerstaf evenmin te onderschatten.
Wat de olympische spelen betreft: hoe zit dat met de verdeling van de fondsen van het BOIC ? 45/51 ?

Patriot! 13 augustus 2004 10:27

Citaat:

<

Nee.

Patriot! 13 augustus 2004 10:28

Zonder de Waalse Henin zouden we overigens geen enkele medaille halen.

ingenious 13 augustus 2004 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

patriot, ni zo pessimistisch!

verder vind ik het eigenlijk jammer da nog voor de spelen op sportief vlak begonnen zijn, ze er hier weer een politiek spel van moeten maken. maar tis hier natuurlijk wel een politiek forum dus moet ik daar eigenlijk ni over neuten zeker? :?

jan hyoens 13 augustus 2004 10:51

Citaat:

zonder epo bedoel je!

snoodaard 13 augustus 2004 11:08

Citaat:

We?

Patriot! 13 augustus 2004 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
We?

Dat gij uw land en volk haat is niet mijn probleem.

Patriot! 13 augustus 2004 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
patriot, ni zo pessimistisch!

verder vind ik het eigenlijk jammer da nog voor de spelen op sportief vlak begonnen zijn, ze er hier weer een politiek spel van moeten maken. :?

INDERDAAD

peet 13 augustus 2004 11:33

51-45=6

alecia 13 augustus 2004 11:44

Citaat:

te vermoeid om Uw vlagske te dragen ...

jOOSt 13 augustus 2004 11:53

Wanneer krijgen we een Vlaams en een Waals elftal, het V.K. heeft toch ook Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland?

Patriot! 13 augustus 2004 11:56

Tis niet omdat gij uw Land en Volk haat, Willem, dat de rest van de Belgen dat ook doen hé.

ingenious 13 augustus 2004 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Wanneer krijgen we een Vlaams en een Waals elftal, het V.K. heeft toch ook Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland?

dat zal nog wel ff duren. als ge de vlaming in zijne portemonnee aanspreekt, dus over de transfers, wil die de walen op da vlak wel opgeven. maar als de duivels spelen voelen de meeste zich nog wel belg.

trouwens, dan moet ge eigenlijk de nationale competitie ook splitsen en aangezien onze competitie nu al te klein is om clubs van hoog niveau te hebben, lijkt een splitsing me helemaal dom.

thePiano 13 augustus 2004 12:11

Citaat:

Welke Vlaamse Leeuw dan wel? Want ook daar zijn jullie het niet eens over: geel-zwart of geel-zwart-rood? Weet het me te vertellen wanneer er unanimiteit is. :-P

Maar ik kan me voorstellen dat er ook bij de Amerikanen nog soortgelijke nostalgiekers bijlopen die liever onder de vlag van de Zuidelijke Staten zouden wensen deel te nemen... enz... enz.

Ps: ben je feitelijk wel geïnteresseerd in sport, of is voor jou alles politiek?

zorroaster 13 augustus 2004 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Maar ik kan me voorstellen dat er ook bij de Amerikanen nog soortgelijke nostalgiekers bijlopen die liever onder de vlag van de Zuidelijke Staten zouden wensen deel te nemen... enz... enz.

Dan zullen ze nogal medailles halen, als ze al hun zwarte atleten thuis gaan moeten laten om achter de Confederatievlag te lopen...

peet 13 augustus 2004 12:19

Vandaag 12:53Willem de SprekerWanneer krijgen we een Vlaams en een Waals elftal, het V.K. heeft toch ook Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland?Vandaag 12:44

jonge jonge jonge, wat doen we dan met onze afrikaanse jongens????

kompany in het voetbal, ouedraogo in de atletiek,mpenza,mbenga in de nba,...
misschien kunnen zij de kongolese vlag dragen?????

peet 13 augustus 2004 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker

jOOSt 13 augustus 2004 12:22

Citaat:

Tis niet omdat gij uw Land en Volk haat, Willem, dat de rest van de Belgen dat ook doen hé.

Pas in een nabije toekomst zal ik een land hebben, beste Patriot!, en moest ik mijn volk haten dan was ik een Belgicist zoals u.

jOOSt 13 augustus 2004 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peet

Wat is het probleem hier mee? Dat moeten ze zelf uitmaken. Voelen ze er meer om voor het Vlaams of het Waals elftal te voetballen. Zo simpel is dat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be