![]() |
Voorzitter CM waarschuwt voor staatshervorming
De kritiek komt hierbij uit Christelijke hoek. Ben eens nieuwsgierig welke lijken nog uit de kast zullen vallen. Maar die man moet zwijgen want hij is een azijndrinker...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rvorming.dhtml Citaat:
|
De huidige generatie luistert te weinig naar de middenveldorganisaties?
België is verdomme het meest verzuilde land van Europa, waar CM & co als enige kunnen waarschuwen en alles platleggen zonder zich te verantwoorden. Zelfs in Duitsland doet bijvoorbeeld IG Metall niet zo... :roll: Hij zal misschien weten dat er binnenkort misschien een ziekenfonds-bom gaat barsten. Uiteraard een aanval tegen de vrijwilligers. |
deze is dubbel.
Vive was je blijkbaar voor maar met een onduidelijke titel. |
|
Citaat:
|
:
|
Trolleke :evil::evil:
|
Hij heeft gelijk. Die staatshervormingen maken de zaken enkel ingewikkeld. Federaal is veel overzichtelijk dan die cluster van gewesten en gemeenschappen. Het moet maar eens gedaan zijn met al die staatshervormingen.
|
Citaat:
|
Het moet inderdaad maar eens gedaan zijn met al die contraproductieve mini-staatshervormingen. De huidige situatie is niet werkbaar, een unitair Belgie is onmogelijk, en het degelijk aanpakken van enkele grote problemen is dat binnen Belgische context evenzeer. Waarom de zaak nog langer rekken wanneer er op termijn toch maar 1 uitkomst is?
|
Citaat:
Wat een rust gaat dat geven, Vlamingen die beslissen voor de Vlaming zonder dat het buitenlandse reucht zich daarmee te moeien heeft. En het beste van al, hetgene nog het meeste voldoening geeft aan de gewone mens, de oude traditio's als marginale partijtjes in Vlaanderen eeuwig in de oppositie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik ben het met u eens dat het er niet eenvoudiger op wordt. Vandaar dat ik vind dat voor ons in Vlaanderen het Vlaamse niveau het enige relevante is. Ik hou dan uiteraard ook rekening met al die ondemocratische toestanden die zich op het federale niveau bevinden zoals grendels, pariteiten, alarmbellen, belangenconflicten en ander leuks. Ik erken de eigenheid van Vlaanderen, en de eigenheid van Wallonië. Dat zijn totaal verschillende gebieden met totaal verschillende problemen en dientengevolge verschillende oplossingen. Hoewel ik het niet eens ben met de oplossingen die aangedragen worden door de Waalse politici, vandaar dat ik dan ook daarvoor niet wens te betalen. De geschiedenis, 50 jaar crisis in Wallonië, en nog steeds geen economische herstel dat noemenswaardig is, bewijst ook dat die maatregelen niet deugen. Het geleidelijk aan afbouwen van de transferten, dringt zich dan ook op. Vooral omdat men op het Vlaamse niveau, wat een verassing, verantwoordelijk wordt voor de pensioenen. De Walen, zien het al aankomen dat de transfert stroom zou omkeren, en dat mag uiteraard niet gebeuren. |
Citaat:
|
Citaat:
Vlamingen zullen in Vlaanderen evenmin beslissen als Belgen in België. Dezelfde particraten die zich nu van het Belgisch vehikel bedienen, zullen op identieke manier Vlaanderen regeren: autoritair, betuttelend, sturend om er vooral zelf beter van te worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be