Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Amerikaanse racistische wapengek op vrije voeten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=189110)

Raf 14 juli 2013 18:08

Amerikaanse racistische wapengek op vrije voeten

Only in America... :?

George Zimmerman, de zogenaamde "burgerwacht" is vrijgesproken voor de racistische moord op de 17-jarige, ongewapende Travyon Martin... :-(

Vorig jaar, op 26 februari loopt Trayvon Martin naar huis nadat hij wat snoep heeft gekocht. George Zimmerman is buurtwachter die avond en vertrouwt de jongen niet. Hij belt de politie, die zegt dat hij Trayvon niet moet achtervolgen. Maar Zimmerman luistert niet en gaat hem toch achterna...

Uiteindelijk raken de twee betrokken bij een vechtpartij. Daar bij schiet Zimmerman Trayvon een kogel door de borst. Aanvankelijk pakt de politie hem niet op, maar zes weken later gebeurt dat onder druk van de publieke opinie toch. Vandaag mag Zimmerman dus weer naar huis. De jury achtte hem op geen van de aanklachten schuldig. 8O

http://www.nytimes.com/2013/07/14/us...anted=all&_r=0

Die achterlijke Amerikanen leren dus blijkbaar niet bij... Deze onschuldige en ongewapende 17-jarige jongen werd het slachtoffer van de "stand your ground"-maniakken. Als trigger happy burgers en andere wannabe cops zich gaan bemoeien met ordehandhaving, is het hek van de dam. Laten we hopen dat de dood van deze jongen niet voor niets is geweest en dat die volstrekt idiote wapenwet, die burgers toelaat met vuurwapens rond te lopen, zo snel mogelijk naar de prullenmand wordt verwezen.

manta 14 juli 2013 18:12

1 Bijlage(n)
Waarover ging de vechtpartij en in welke mate is het slachtoffer wel zo'n brave jongen?

Raf 14 juli 2013 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6717911)
Waarover ging de vechtpartij en in welke mate is het slachtoffer wel zo'n brave jongen?

Het gezicht van die jongen stond Zimmerman niet aan, vermoed ik...

Anyway, dat doet er allemaal niet toe. Waar het om gaat is dat burgers niet met vuurwapens horen rond te lopen, zelfs niet als ze zogezegd "burgerwacht" spelen.

Zipper 14 juli 2013 18:16

Gewapende burgerwachten..................die denken natuurlijk dat ze "John Wayne" zijn, met de gekende gevolgen.

manta 14 juli 2013 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6717914)

Anyway, dat doet er allemaal niet toe. Waar het om gaat is dat burgers niet met vuurwapens horen rond te lopen, zelfs niet als ze zogezegd "burgerwacht" spelen.

Je laten overvallen/neerschieten/noem-maar-op en daarna hopen dat je de politie nog kan bellen is beter?
Daar zit een probleem, misdadigers gaan steeds driester te keer om hun ding te doen en die hebben wel wapens. Men kan toch moeilijk verwachten dat de burgers zich zomaar laten doen...

manta 14 juli 2013 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6717917)
Gewapende burgerwachten..................die denken natuurlijk dat ze "John Wayne" zijn, met de gekende gevolgen.

Het probleem is dat er nogal veel Billy the kid's zijn... Ook met de bekende gevolgen...

Raf 14 juli 2013 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6717923)
Je laten overvallen/neerschieten/noem-maar-op en daarna hopen dat je de politie nog kan bellen is beter?
Daar zit een probleem, misdadigers gaan steeds driester te keer om hun ding te doen en die hebben wel wapens. Men kan toch moeilijk verwachten dat de burgers zich zomaar laten doen...

Misschien gaan misdadigers juist driester te werk, omdat ze er van uitgaan dat degene die ze overvallen waarschijnlijk toch wel een wapen heeft en dat ze hem maar beter eerst een kopje kleiner maken, kwestie van het "beroepsrisico" wat te beperken... In een land waar wapens vrij verkocht worden aan god en klein pierke, is NIEMAND nog veilig.

manta 14 juli 2013 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6717931)
Misschien gaan misdadigers juist driester te werk, omdat ze er van uitgaan dat degene die ze overvallen waarschijnlijk toch wel een wapen heeft en dat ze hem maar beter eerst een kopje kleiner maken, kwestie van het "beroepsrisico" wat te beperken... In een land waar wapens vrij verkocht worden aan god en klein pierke, is NIEMAND nog veilig.

Hier is de "legale" wapenverkoop aan banden gelegd, toch gaan de misdadigers hier ook steeds driester te keer. Nochtans is het enige wapen dat de burger nog rest een aardappelmesje...:-(
En degenen die op het slechte pad hun ding doen halen hun speelgoed wel ergens anders dan in de wapenwinkels, die vragen niet eens aan meneer de polies of ze het mogen hebben...

Zipper 14 juli 2013 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6717925)
Het probleem is dat er nogal veel Billy the kid's zijn... Ook met de bekende gevolgen...

diegenen die zich voor dat soort "burgerwachten" kandidaat stellen, zijn meestal ook niet al te clean.

manta 14 juli 2013 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6717942)
diegenen die zich voor dat soort "burgerwachten" kandidaat stellen, zijn meestal ook niet al te clean.

Waarom? Mss zijn het van die mensen die het beu zijn om de zoveelste inbreker over de vloer te krijgen of zo.
Kijk, je kan keer op keer de misdadigers hun gang laten gaan en daarna de politie bellen en de schade opmeten maar dat blijf je natuurlijk niet doen... Of wel?

Zipper 14 juli 2013 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6717951)
Waarom? Mss zijn het van die mensen die het beu zijn om de zoveelste inbreker over de vloer te krijgen of zo.
Kijk, je kan keer op keer de misdadigers hun gang laten gaan en daarna de politie bellen en de schade opmeten maar dat blijf je natuurlijk niet doen... Of wel?

het lijkt er precies op dat jij wekelijks ongewenst bezoek krijgt.

manta 14 juli 2013 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6717955)
het lijkt er precies op dat jij wekelijks ongewenst bezoek krijgt.

Het ging niet over mij...
Het ging er om dat je de misdadigers carte blanche geeft door de bevolking als ongewapende slappe schapen te laten rondlopen.
En zelfs al heeft een brave burger niets anders dan z'n blote handen om zich te verdedigen, dan slagen ze er nog in om de brave burger voor 't gerecht te dagen als ie een misdadiger aanpakt...

Wat is dan uw oplossing voor 't probleem? Braaf de misdadiger z'n ding laten doen , hopen dat je derna de politie nog kan bereiken?

illwill 14 juli 2013 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6717908)
Only in America... :?

George Zimmerman, de zogenaamde "burgerwacht" is vrijgesproken voor de racistische moord op de 17-jarige, ongewapende Travyon Martin... :-(

Vorig jaar, op 26 februari loopt Trayvon Martin naar huis nadat hij wat snoep heeft gekocht. George Zimmerman is buurtwachter die avond en vertrouwt de jongen niet. Hij belt de politie, die zegt dat hij Trayvon niet moet achtervolgen. Maar Zimmerman luistert niet en gaat hem toch achterna...

Uiteindelijk raken de twee betrokken bij een vechtpartij. Daar bij schiet Zimmerman Trayvon een kogel door de borst. Aanvankelijk pakt de politie hem niet op, maar zes weken later gebeurt dat onder druk van de publieke opinie toch. Vandaag mag Zimmerman dus weer naar huis. De jury achtte hem op geen van de aanklachten schuldig. 8O

http://www.nytimes.com/2013/07/14/us...anted=all&_r=0

Die achterlijke Amerikanen leren dus blijkbaar niet bij... Deze onschuldige en ongewapende 17-jarige jongen werd het slachtoffer van de "stand your ground"-maniakken. Als trigger happy burgers en andere wannabe cops zich gaan bemoeien met ordehandhaving, is het hek van de dam. Laten we hopen dat de dood van deze jongen niet voor niets is geweest en dat die volstrekt idiote wapenwet, die burgers toelaat met vuurwapens rond te lopen, zo snel mogelijk naar de prullenmand wordt verwezen.

Waaruit haal je dat het een rascist is?

Zoiets als in het schooltje daar in Antwerpen? Geen feiten maar blind meeroepen?

zonbron 14 juli 2013 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6717914)

Spoedig zal U zien waartoe het stelletje ongeregeld zoal toe in staat is en waarom de brave burger recht heeft op vuurwapens. De Amerikaanse grondwet zit dan ook best snor op dat en andere gebieden.

Anyhu, W8 & C. De rellen van het schorem zijn begonnen...

Zipper 14 juli 2013 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6717962)
Het ging niet over mij...
Het ging er om dat je de misdadigers carte blanche geeft door de bevolking als ongewapende slappe schapen te laten rondlopen.
En zelfs al heeft een brave burger niets anders dan z'n blote handen om zich te verdedigen, dan slagen ze er nog in om de brave burger voor 't gerecht te dagen als ie een misdadiger aanpakt...

Wat is dan uw oplossing voor 't probleem? Braaf de misdadiger z'n ding laten doen , hopen dat je derna de politie nog kan bereiken?

En wat is uw oplossing ? Iedereen s'avonds schietensklaar in zijne zetel voor de TV ?? Ahja, want als uw revolver ergens in een schuif ligt, heb je de tijd niet meer om die te nemen.
Ik vertrouw zo min die "brave burgers" (meestal ongetraind) die wapentuig in huis halen dan de (getrainde) misdadigers.
Ik heb vroeger nog twee pistolen gehad (sportgewijs). Toen ik bijna niet meer naar de stand ging, heb ik ze verkocht. Of dacht ge dat ik die iedere avond in mijn nachtkastje klaarzette ??

Raf 14 juli 2013 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 6717965)
Waaruit haal je dat het een rascist is?

Zoiets als in het schooltje daar in Antwerpen? Geen feiten maar blind meeroepen?

Lees de link.

zonbron 14 juli 2013 19:24

http://www.liveleak.com/view?i=3f6_1...source=message

http://www.nydailynews.com/news/crim...icle-1.1398008

I urge all, regardless of your race, your beliefs, or the color of your skin, to STAY HOME after the verdict. Don’t become a victim, and don’t take part in any riots or violence. I also encourage you, as I’m a staunch defender of the right to self defense, to pack a loaded gun in your home and have it ready that night, assuming you don’t have children running around your home and also assuming that possessing a gun in your home is legal (which it is in most states). This is just in case the riots get out of hand and angry mobs start pulling people out of their homes. It’s unlikely, but if they do, you can forget about calling 911. They almost certainly won’t be able to respond.

Remember: This is for you to protect your family, your person, your home and your property. I specifically do NOT want you to take a gun out of your home and run around the streets looking for trouble. Stay home, stay armed, be smart and chill out. Exercise your right to self defense with a sense of responsibility and maturity. At the same time, do not be afraid to assert your right to protect your life, your family and your property against aggressors who intend to cause harm.

This Zimmerman trial has been, from the very beginning, about racial division. The media has been trying to use it so spread hate and distrust among blacks, whites and Hispanics, and to a large degree they’ve succeeded. If you participate in any of that hatred or violence, you play right into their hands and only worsen a situation that’s already disastrously bad.

Koenraad Noël 14 juli 2013 19:31

Je moet niet gewapend zijn om iemand te doden. Zimmerman was verwond, zoals de foto en de politieberichten getuigen. Zimmerman, zelf behorende tot een minderheid, heeft zich eerder al uitgesproken tegen racisme.

Als hij Trayvon Martin om een bepaalde reden uitkoos, dan lijkt Serino's idee me het meest realistisch: In an interview with FBI agents in March, investigator Chris Serino told authorities he "believed that Zimmerman's actions were not based on Martin's skin color, rather based on his attire, the total circumstances of the encounter and the previous burglary suspects in the community," according to an FBI report.

Het zou uiteraard kunnen dat Zimmerman de agressie begon, en dat Martin hem in zelfverdediging verwondde. Geluiden en beelden werden aangepast om de zaak zwart-wit te doen lijken, en de onschuldpresumptie werd genegeerd. Massahysterie heeft dit hele gedoe opgeblazen.

manta 14 juli 2013 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6717978)
En wat is uw oplossing ? Iedereen s'avonds schietensklaar in zijne zetel voor de TV ?? Ahja, want als uw revolver ergens in een schuif ligt, heb je de tijd niet meer om die te nemen.
Ik vertrouw zo min die "brave burgers" (meestal ongetraind) die wapentuig in huis halen dan de (getrainde) misdadigers.
Ik heb vroeger nog twee pistolen gehad (sportgewijs). Toen ik bijna niet meer naar de stand ging, heb ik ze verkocht. Of dacht ge dat ik die iedere avond in mijn nachtkastje klaarzette ??

Geef op zijn minst de burger de mogelijkheid om zichzelf, zijn/haar familie en goederen te beschermen...
U mag gerust voor tv hangen en enkel een afstandsbediening naast u hebben, maar daarom wilt niet iedereen dat. U geeft blijkbaar uw vertrouwen aan politie en justitie die na een paar uur of een paar dagen wel eens komen kijken, uw goed recht maar daar bent u vet mee...

zonbron 14 juli 2013 19:37

De federale regering (onder leiding van de progressieveling superBama) beschouwt de rechtspraak in de staat Florida niet als geldig en belooft in te grijpen.

http://www.infowars.com/federal-gove...ute-zimmerman/

De zoveelste wantoestand onder leiding van de Mr. OB-administratie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be