![]() |
Ik wil op Di Rupo stemmen
Ja inderdaad, voor mij is dit al één van de beste premiers die we gehad hebben.
Doch door een debiele wet kan ik als Vlaming niet stemmen op een Belg welke woont in Wallonie Dan vraag ik mij af waarvoor de Vlaamse en Waalse verkiezingen dienen ? Indien we hier niet op een Waal mogen stemmen, kom in nog in. Maar Fedraal = Federaal en wil ik op eender welke Belg kunnen stemmen Iedere Belg is gelijk aan de wet ( dus wat een waal mag, mag ik ook) Nu krijgen we een gekkenspel waar overal dezelfde namen opkomen. Neen, we zijn niet goed bezig |
ik ken iemand uit Nijvel, die wil ook op Di Rupo stemmen, mag ze dat ook niet zeker! Blijkbaar kunnen enkel mensen uit Henegouwen op hem stemmen.
|
Citaat:
|
Voor meer democratie: federale kieskring (liefst voor alle 150 zetels)
|
Ik zou iets heel anders willen dat ze Di Rupo zouden geven. En ik ben helemaal niet katholiek of welke godsdienst ook gelovig maar daarvoor zou ik elke dag nog de'n paternoster willen aframmelen. 1ne zot is genoeg die het wil doen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien snap je de term democratie duidelijk niet. Als het gevolg van de verkiezingen meer lijkt op de wens van de burgers, dan is het democratischer. Als iemand op Di Rupo stemt, terwijl die dat eerst niet mocht, dan is dat democratischer dan wanneer die dat eerst niet deed omdat die dat niet mocht. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar om op jouw vraag te antwoorden: dat is geen besparing. Het zou eerder duurder uitvallen als we die wet strikter toepassen dan bedoeld. |
Citaat:
Wordt u dat zelf niet beu? |
Citaat:
Als je een functie die eerst uitgevoerd wordt door één Belgische ambtenaar daarna door één van alle drie de gewesten of één van alle drie de gemeenschappen moet laten doen, dan wordt het duurder. Als je meer ambtenarij wilt creëren, dan moet je vooral opsplitsen. |
Citaat:
|
Citaat:
Wordt u dat zelf niet beu? |
Citaat:
|
Citaat:
Reageer liever eens op de inhoud: "Als je een functie die eerst uitgevoerd wordt door één Belgische ambtenaar daarna door één van alle drie de gewesten of één van alle drie de gemeenschappen moet laten doen, dan wordt het duurder. Als je meer ambtenarij wilt creëren, dan moet je vooral opsplitsen." |
Citaat:
Dat enkel de Waalse provincies en Brussel op de partij van Di Rupo kunnen stemmen, de PS, is enkel en alleen te wijten aan het feit dat de PS niet opkomt in Vlaanderen. Er is geen enkele reden waarom ze dat niet doen, desnoods in een kartel met SPa. |
Citaat:
|
Citaat:
En de situatie zoals ze nu is, maakt dat het een slecht idee is voor een Waalse partij om in Vlaanderen op te komen en een Vlaamse in Wallonië. Kiesdrempels en zo, weet je wel. Die spelen in een federale kieskring minder mee voor de Vlaming die op een Waalse partij wilt stemmen en voor de Waal die op een Vlaamse partij wilt stemmen. In de huidige situatie zijn die potentiële stemmers wel degelijk gehinderd. |
Citaat:
Lijststem voor SPA, VLD of CD&V... :lol: 8-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be