![]() |
Zwitsers treinstation over rails verhuisd
Nadat het station zijn wachtzaal dichttrok
keek 't zuchtend op zijn Zwitserse klok. Toen schalde finaal 't verlossend signaal : "Tuûut" zei de trein en 't station vertrok. ![]() Kedeng kedeng ... |
Ik en heb dit nog weten gedaen worden te Antwerpen in 1907 ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wijl ik zo gelegen was in de hand een koel wijnglas zwikzwakkend in de hangmat naast de luie spinnekat genietend van de zonnestralen vrij van zorgen en van kwalen zie ‘k met lozen oogopslag al het schoon’ van deze dag in mijn gedachten hoor ik haar en haar stem klinkt lief en klaar : "ha, da’s goed, hij ligt te slapen ga ik stillekens d’appels rapen, en de peren, met vlijt en spoed, swijlst dat hij zijn tukske doet" toch geweldig hoe zo’n vrouwke zorg draagt voor ‘t vermoeide pauwke ! hoor ! daar gaat de schuurpoort klingen welk aireken zal ze zingen ? zie ! daar komt ze aangekletterd. oei ! zij zingt zij niet, zij kettert ! lap ! daar hoor ik haar al klagen : “god, man, gij verslaapt uw dagen ! in plaats van daar te liggen gapen, kom drek mee het fruit oprapen !” DJr |
Moi, je suis de l'époque de Napoléon! </luiaardij>
|
Het monumentale seinhuis van Roosendaal kreeg ook wielen.
Mag niet gesloopt worden ![]() |
|
Citaat:
|
Die twee voorbeelden van verplaatsingen door "onze" nmbs, dat waren de allerlaatste 'verplaatsingen' die die nmbs realiseerde zonder vertragingen.
. |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
Citaat:
|
Wat een totale waste of money en resources
|
Citaat:
Ze hebben daar zeker ook geen door diezelfde kliek betaalde vakbonden die stakingen proberen te breken of tegen te houden. :-D |
Filmpje over stationsverplaatsing Mechelen
|
Citaat:
Men zou er bvb ook een nationaal spoorwegmuseum in kunnen maken ipv nu her en der die kleine musea waar niemand van gehoord heeft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be