![]() |
Zalando bedreigt schoenen- en modewinkels
't Gesjouw bij 't shoppen blijft me bespaard :
mijn vrouw zit eindelijk weer bij de haard. Met een kopje thee, de laptop-PC en de code van ... mijn VISA-kaart ![]() "Goeiemorgen mijnheer, pakje voor uw vrouw !" |
Ik koop ook op Zalando, Amazon, Coolblue ende etc.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat maakt het ook uit dat zalando aan slavenarbeid doet...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De tendens is : men gaat passen in de winkel en koopt het dan goedkoper online. |
"Zo ging begin dit jaar de Nederlandse winkelketen Schoenenreus failliet."Als de ketens hier verlies door lijden, heb ik er geen probleem mee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zalando vervangt voornamelijk die ketens. De kleine zelfstandigen moesten al lang voor Zalando inspelen op service. Zalando lijkt me dus de concurrent van die ketens, niet van de zelfstandigen. |
Citaat:
|
Zonder een derde partij die steelt in het productie/verkoop proces, zou er een plaats zijn voor zowel Zalando als winkels, omdat rendabiliteit dan niet het hoge verkoopsvolume vereist veroorzaakt door de diefstal van de derde partij.
|
Kan alleen maar goed zijn voor de consument want die betaalt lagere prijzen bij meer concurrentie. Al die digitalisering is wel nadelig voor de werkgelegenheid bij laaggeschoolden.
|
Webshops kunnen enkel groeien omdat mensen steeds achter de goedkoopste prijs zoeken. Service telt op dat moment niet. Coolblue is daar het mooiste voorbeeld van. Een ambtenaar op een maandagmorgen geeft betere service!
Kleine zelfstandigen en zelfs grote bedrijven die nu nog niet online verkopen zijn bijna ten dode opgeschreven. De truc is : verkopen via de verkooppunten en parallel veel goedkoper en onder andere namen online verkopen. Zo kun je en nog grotere en goedkopere aankopen doen en nog service blijven aanbieden. Over zalando : mooie omzetcijfers maar nog steeds verlieslatend dus waarde van zo een onlinebedrijf? Het probleem van veel van dergelijke onlinebedrijven is dat hun enige sterke punt de veel goedkopere prijzen zijn dan in winkels. Maar als je met marges van maar enkele percenten zit te werken dan loopt het vroeg of laat wel fout. Coolblue heeft dat trouwens ook. Twee slimme Nederlanders die hoge omzetcijfers draaien, zware risicovolle investeringskredieten hebben kunnen bemachtigen, hun eigen koningslonen uitkeren en om de zoveel tijd fiscale en boekhoudkundige trucs toepassen om hun jaarcijfers te verbloemen. Want als een Nederlander iets kan dan is het wel mooi praten en zakken vol lucht verkopen. De toekomst is echter aan onlineshops en zowel de grotere bedrijven als de kleinere eenmanszaken zullen op termijn verdwijnen. En waarom : omdat mensen lui zijn geworden. Omdat mensen mensenschuw zijn geworden en alles vanachter hun pc willen regelen. Maar op termijn gaat dit geen positieve gevolgen hebben, integendeel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be