Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Laffe verklikkers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=189383)

killimandjaro 21 juli 2013 07:30

Laffe verklikkers

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130719_069

Rahowa 21 juli 2013 09:46

Zwart is het niet betalen van geld dat aan de gemeenschap behoort en is een misdaad. Datgene wat de ene uitspaart wordt wel door iemand anders opgehoest.Als je de politie belt voor een inbraak ben je dan ook een verklikker?

Vrijheideerst 21 juli 2013 10:26

Een misdaad? ik ben de eerste om te zeggen dat we de grote foefelaars moeten aanpakken, maar elk klein overtredingske gaan "klikken"?

Ik stel me ook de vraag hoeveel van de klikkers zélf boter op hun hoofd hebben...en hoeveel van die aangiftes écht zijn.

Bob 21 juli 2013 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 6725376)
Zwart is het niet betalen van geld dat aan de gemeenschap behoort en is een misdaad. Datgene wat de ene uitspaart wordt wel door iemand anders opgehoest.Als je de politie belt voor een inbraak ben je dan ook een verklikker?

Waarmee we dan weer duidelijk maken dat de staat niets anders doet dan ons geld pikken.

subocaj 21 juli 2013 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6725440)
Een misdaad? ik ben de eerste om te zeggen dat we de grote foefelaars moeten aanpakken, maar elk klein overtredingske gaan "klikken"?

Ik stel me ook de vraag hoeveel van de klikkers zélf boter op hun hoofd hebben...en hoeveel van die aangiftes écht zijn.

Verklikkers mag, klokkenluiders niet.
Verdeel en heers.

Bob 21 juli 2013 10:45

Citaat:

Vroeger was het klassieke verklikken afkomstig van vechtscheidingen. Tegenwoordig is de jalousie alomvertegenwoordigt.

Savatage 21 juli 2013 10:47

Is toch oud nieuws? Dat is al decennia lang zo, ook in andere landen.

LegioPatria 21 juli 2013 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6725462)
Waarmee we dan weer duidelijk maken dat de staat niets anders doet dan ons geld pikken.

en meer moet men daar inderdaad niet achter zoeken...

Sfax 21 juli 2013 12:24

Citaat:

Geld dat aan de gemeenschap behoort? Dat doet het in de eerste plaats al niet...

Sfax 21 juli 2013 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro (Bericht 6725257)

Typisch voor de petit Belges, wiens leven bestaat uit afgunstig over de haag kijken naar wat de buurman meer en beter heeft, om daar dan schande over te kunnen spreken, en waar het wegmaaien van ieder die zijn hoofd boven het maaiveld durft uit te steken, zowat een nationale sport is.

Xenophon 21 juli 2013 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6725590)
Typisch voor de petit Belges, wiens leven bestaat uit afgunstig over de haag kijken naar wat de buurman meer en beter heeft, om daar dan schande over te kunnen spreken, en waar het wegmaaien van ieder die zijn hoofd boven het maaiveld durft uit te steken, zowat een nationale sport is.

Klein land, klein volk, klein mensen.

Pin en Puk 21 juli 2013 13:05

Citaat:

Daar zit het hem inderdaad, " Wat is echt ? "
Krijk maar een valse beschuldiging aan je broek, en nu komt het, de beschuldigde moet kunnen bewijzen dat het niet waar is.

Eigenlijk is het heel simpel : probeer te weten te komen wie aan die kliklijn werkt of meewerkt en beschuldig die persoon dan in groep met valse beschuldigingen over eender wat.
Kliklijn zal vlug opgedoekt zijn

Black Seven 21 juli 2013 13:18

Er is niks verkeerd om een dopper die hele dagen in het zwart werkt en zo grote sier kan maken middels een bijna dubbel loon aan te geven.
Zelfde voor invaliden die klagen over harde rugpijn maar wel uren aan een stuk in de bouw zwartwerk kunnen leveren.

Xenophon 21 juli 2013 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven (Bericht 6725666)
Er is niks verkeerd om een dopper die hele dagen in het zwart werkt en zo grote sier kan maken middels een bijna dubbel loon aan te geven.
Zelfde voor invaliden die klagen over harde rugpijn maar wel uren aan een stuk in de bouw zwartwerk kunnen leveren.

Uiteraard is er niets verkeerd met een dopper die zwart werkt, anders kan hij zijn rekeningen niet betalen.

Hetzelfde geld natuurlijk voor invaliden, de aalmoes die ze krijgen is niet genoeg om te overleven.

Rahowa 21 juli 2013 13:53

Ik weet 1 ding,wanneer iedereen correct zijn belastingen moest betalen dat ik er een stuk minder zou moeten betalen.

AnarchoChristophe 21 juli 2013 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 6725709)
Ik weet 1 ding,wanneer iedereen correct zijn belastingen moest betalen dat ik er een stuk minder zou moeten betalen.

Weinig waarschijnlijk. Dan zou men eerst massaal mensen van de dop moeten beginnen smijten en uitkeringen opzeggen. Alsook lonen van politici snoeien en de Staat afbouwen.

AnarchoChristophe 21 juli 2013 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6725677)
Uiteraard is er niets verkeerd met een dopper die zwart werkt, anders kan hij zijn rekeningen niet betalen.

Hetzelfde geld natuurlijk voor invaliden, de aalmoes die ze krijgen is niet genoeg om te overleven.

Aldus sprak de vakbond van het parasitariaat?

AnarchoChristophe 21 juli 2013 13:57

Citaat:

Zwart is het niet betalen van geld dat aan de gemeenschap behoort en is een misdaad.

Volgens mij is stelen een misdaad, in wiens naam of met welke collectivistische mindset jij dat ook doet. Waar ik voor werk, de vruchten van mijn arbeid, die behoren toe aan mij, niet aan de gemeenschap, mr. de communist.

Met zwartwerk is niets mis, integendeel, voor mijn part ontzeggen we op die manier de roverheid elke cent. Op voorwaarde dat je ondertussen ook niet uitkeringen zit te trekken (betaald met de vruchten der arbeid die door de Staat geroofd zijn bij anderen).

Bob 21 juli 2013 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 6725709)

Och, als iedereen correct zijn belastingen betaald, dan zou de staat nog meer geld uitgeven. Niets meer of minder.

Vlaanderen Boven 21 juli 2013 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6725590)

Ja inderdaad, we zouden beter een voorbeeld nemen aan een land zoals Griekenland, waar belastingsontduiking massaal gedoogd wordt. Zoals we allemaal weten heeft dat daar tot ongelooflijke welvaart geleid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be