![]() |
Vive le Roi, Philippe I, Eendracht maakt macht
Alleen door eendracht komt men aan macht.
Al diegene die menen dat minder beter is, moeten bedenken dat door de eeuwen heen, alles door Koningen, Heersers werd gedaan om het land uit te breiden, groter te maken. Wie rijk is in geld, macht, talenten, dient deze te gebruiken om diegene die minder heeft te helpen. Een Koning zet dit ideaal voort voor zijn bevolking, over de politieke grenzen heen. Zelfs een president heeft die macht niet, door zijn politieke kleur. Een Koning is verbonden met het volk, de politiek en het land. Heel zijn leven is hij voorbereidt om dit te doen zo goed als mogelijk ten dienste van het volk. Ik wijs naar het Sallisch recht dat tot op vandaag nog steeds zijn kracht heeft. Was er geen Koning gevonden voor België, was ons land onbestaande, was het een deel Nederland, Frankrijk en Duitsland. Enkel door het Koningshuis hebben wij gewonnen aan waardigheid en hebben wij als 'boerkes' zelfstandigheid verworven. Daarom is het van alle belang te waarderen wat we hebben, te behouden wat we hebben. Te steunen wat we hebben. Leve de Koning, Philippe I Mon Roi. |
"mon roi"? bent U franstalig?
|
Citaat:
|
Koning Philips is zijne speech aan het geven! Daar heeft hij vast veertig jaar op mogen oefenen. Maar ik moet toegeven: hij doet het goed en met verve.
|
Citaat:
de welvaart van onze bedrijven. Men mag een uitstraling van een land niet onderschatten als deze het voorrecht heeft nog een Koning te hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Leve de Koning! Leve Filip! Leve België! 8-)
![]() |
De grote hitte van de laatste dagen heeft blijkbaar heel wat schade toegebracht aan het denkvermogen van onze reactionair belgicisten.
|
Citaat:
Citaat:
De RTBF koos overigens voor een voice-over, tegen de afspraken in, zodat veel Franstaligen verschoond bleven van het Nederlands van hun nieuwe koning. |
Citaat:
Ik probeer te volgen hoor. Dus afscheuren van Frankrijk was positief, afscheuren van Holland was positief? Alleen nu is afscheuren slecht? En de koning heeft het mogelijk gemaakt dat we zelfstandig zijn geworden en nu maakt hij het onmogelijk dat we zelfstandig worden. En beiden zijn positief? Wanneer is dat juist veranderd? |
Citaat:
Je moet maar eens een vergadering van iets bijwonen, zit er 1 franstalig persoon in, gaat alles in het Frans door. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Laat ons hopen dat Hij het goede voorbeeld geeft en zich voor z'n 80 laat ombouwen tot Cyborg !
Rolstoelfabiola is al een schuchtere stap in de goede richting. Een googlebril zou een mooi statement zijn. En de troon vervangen door een Virtuix Omni ! |
1 Bijlage(n)
De geschiedenis durft zich wel eens te herhalen.
|
Eendracht.
In La Belgique. Echt. :rofl: |
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/he...-en-filip.html
Citaat:
|
Een zwarte dag. Ik hang de zwarte vlag buiten.
![]() |
Citaat:
|
Gekroond worden tot koning. Zó jaren dertig.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be