pajoske |
23 juli 2013 12:54 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten
(Bericht 6727978)
Wat is dat nu voor een belachelijke redenatie, mijn moedertaal is en blijft het Nederlands. Het dialect is aan het uitsterven dat is een feit maar dat wil niet zeggen dat ik het mijn kind later niet zal aanleren zoals sommigen nu doen.
Trouwens hoe kom je er uberhaupt bij dat de N-VA het dialect wil laten uitsterven. De partij die net houdt van de Vlaamse tradities. De lokale N-VA hier spreekt zelf meestal in het dialect (behalve tijdens de gemeenteraad dan natuurlijk). :|
Trouwens, Antwerps clubke?
heel de Maaskant stemde er in 2010 voor.
|
Sprak uw moeder Nederlands tegen u of Limburgs? Ik veronderstel het tweede. Dan is Limburgs uw moedertaal. Als gij uw kind uw eigen Limburgse moedertaal zult aanleren zijt ge een van de weinige moedigen die dat nog doen.
Welke initiatieven heeft NVA al genomen om uw moedertaal te bewaren?
Uw lokale NVA spreekt meestal in de streektaal. Waarmee ge bewijst dat die taal toch nog levendig is, en niet een dialectje dat enkel nog door bejaarden gekend is. Waarom spreken zij dat niet op de gemeenteraad?
PS enkele weken gelden nog gepraat met een paar NVA-stemmers uit de Maaskant. Beiden jarenlang met prepensioen. Toen ik hen uitgelegd had dat het standpunt van de NVA was om werkloosheidssteun (en dus dat zo gezegde prepensioen) tot enkele jaren te beperken, waren ze al veel minder enthousiast.
|