![]() |
Belgische schuld benadert PIIGS
http://vlaamsbelang.be/nieuws/10214/
Citaat:
|
Ja, ze kunnen nog een bankoverval doen zoals in Cyprus en al het spaargeld ineens in beslag nemen of ze kunnen de verhuurders van woningen nog belasten op de werkelijke huur inkomsten of ze kunnen het kadastraal inkomen 10 X zo hoog maken, ze kunnen je zelfs voor niets laten werken.
|
Citaat:
|
![]() Geen geld, wel een koning. Vive le roi :rofl: |
Citaat:
Ik denk dat die België in het kort weer eens onsterfelijk belachelijk gaat maken. Zogauw hij zijn klep opendoet komt er immers verbale stront uit gelopen. Maar toegegeven, hij heeft wel een schoon kostuum. Precies zo één van in die films van Sissi, l'Impératrice, of het uniform van een Afrikaanse dictator. |
bwa een ceremoniële rol en de schade is meteen een heel stuk beperkter.
|
never say never...
|
Hoewel ik EDR een #$@@#$$#:;,(@@$$ vind, het is toch waar dat Ons onland Belgie verscheidene verschillen vertoont met de PIIGS.
Ten eerste hebben we (voorloopig - fuck you PS en EDR) een economie dat werkt. We hebben het geluk van van echt geitrageerd zijn in de globale economie, en we zijn blijkbaar in staat mee te doen. Griekenland bvb exporteert ZO GOED ALS NIX, Portugal en Spanje zijn niet zo anders. Italie heeft wel een echte economie hoe erg die ook misvormd wordt door corruptie en 'autres crimes'. Ten tweede: Wij hebben het geld om ons schuld af te betalen. Het is eerder een kwestie van wie het zal betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wat wil je? |
Wat is een "failed State"?
Volgens mij is dat een Staat die niet meer in staat is voor zijn bevolking te zorgen. Die zijn behoeften laat afhangen van de goodwill vh buitenland : Invoer van elektriciteit, constant geld lenen om sociale uitkeringen te betalen, massaal voedsel importeren, ... |
Citaat:
:roll: |
Citaat:
:lol: |
Citaat:
De burgers die bv obligaties "Leterme" kochten welke tot nu toe bijna 10 % opbrachten. |
Citaat:
1/ zorg dat je geen geld op de banken hebt. Maximum een bedrag dat je één of twee maanden verder kan om te leven. Zet zeker niet veel geld op een spaarrekening of gelijkaardig. Enkel een zichtrekening gebruiken. Ook zeker geen kluis in een bank huren! 2/ zorg altijd dat je meer investering-, kas- en andere kredieten hebt lopen dan wat de boel waard is. Best op zoveel mogelijk verschillende banken zodat het moeilijk wordt om een duidelijke lijn te trekken. 3/ zorg dat je geen privé eigendommen hebt maar plaats die onder verschillende Binnenlandse of Buitenlandse vennootschappen. Idem met handelspanden en bedrijfsgebouwen. Opsplitsen is de boodschap! Kortom als het te heet wordt zorg dan dat steeds een koffer klaar staat en je geld waar ook ter wereld snel verhandelbaar is. Dus geen euro's of dollars maar omzetten in andere materialen (goud is nu geen mooi voorbeeld maar er zijn genoeg edelmetalen en andere zaken die snel te transporteren zijn). |
Citaat:
En aandelen van de Z.-Afrikaanse goudmijnen ? |
De Belgische staatsschuld schommelt steeds tussen de verschillende kwartalen. Je zal zien, juli 2014 gaan we wéér nieuws horen over een fenomenaal toegenomen staatsschuld! Daarvoor gaat de staatsschuld eerst nog eens afnemen, zoals elk jaar. "Ik kan nogal voorspellingen maken, he," zal ik in de volgende draden daarover zeggen.
Eerlijkheidshalve vergelijken we jaar na jaar dezelfde kwartalen met elkaar. We zien dat de staatsschuld 2,7% van het bbp toegenomen is tegenover hetzelfde kwartaal een jaar geleden. Dat ligt volledig in lijn met de doelstellingen van de regering. |
Citaat:
|
Citaat:
Je kan van mening zijn dat de begroting sneller in de richting van positieve cijfers moest evolueren dan nu gebeurt. Persoonlijk denk ik dat je niet veel sneller kan gaan zonder de economische activiteiten te veel te beschadigen. Verontwaardigd spelen over zaken die volledig in lijn liggen met de plannen die uiteindelijk (dus niet meteen) tot afbouw van de staatsschuld leiden vind ik een beetje flauw. Volgens mij zijn we het eens over de kern van de zaak. Ongeacht de verschillende snelheden die ons optimaal lijken, het is een goede zaak om naar een begroting met positieve cijfers te streven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be