![]() |
Ik ben een burger. Zijt gij een onderdaan?
Vive la republique!
|
De volksmonarchie in België kent geen onderdanen, maar landgenoten.
Hoeveel inhoudsloze draadjes ga je overigens nog openen? |
Citaat:
Wie zijn machthebbers niet kan kiezen en herverkiezen of niet herverkiezen, is een onderdaan. Wiens machthebbers een minachting vertonen voor zijn cultuur en taal, is minder dan een onderdaan. En wat mij persoonlijk betreft: voorlopig woon ik niet in een land, dus heb ik geen landgenoten. . |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik zal even zwijgen over toen Leopold handje-kap speelde. Maar de laatste drie koningen, Flupke effe buiten beschouwing gelaten, twee daarvan waren zeker anti het volk. De eerste deed mee met de nazis. De tweede wou een staatsgreep op poten zetten. Ja heel volks. Behalve als het volk zijn zegje wil doen. Verder zou het 'zu einfach' zijn om te bewijzen dat het koningshuis vreemd is aan de mensen in Belgie. Saksen. Imelda, sorry hoe heet ze weer? - die haar best doet om geen belastingen te betalen... Bere die openlijk anti-N-VA was.. ondanks de GRONDWET En verder: gij zijt dus een onderdaan. Ik ben en blijf een burger. Wat er ookbop mijn paspoort staat. Dat gij het geen belediging vindt dat de staat u beschouwd als een onderdaan, awel dat is uw probleem. Dat ge dat geen thread waard vindt is dat ook. |
Citaat:
|
Burger= rechten en plichten
Onderdaan= doen wat de 0.1% u zegt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben helaas niet dronken. Gelieve enige bewijs te leveren daarvoor, en dat mijn meningen niet in uw VB-kraam passen telt niet. Maar wees gerust een onderdaan. Dat past bij uw partij |
Citaat:
Maar waarom moet ik vluchten omwille van onrecht en absurditeit? Nee. De flauwe afkookselen van het feodalisme moeten naar de vuilbak. |
Citaat:
Tot dan is't vluchten of u er bij neerleggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wenen of lachen... een moeilijke keuze :-) CD&V much? |
Citaat:
Maar uw stijl komt meer overeen met don quichot, en uw café praat ziet er al niet veel beter uit. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be