Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Tomorrowlandgangers landen op Zaventem: 214 nationaliteiten - 180.000 tickets (https://forum.politics.be/showthread.php?t=189591)

Nr.10 25 juli 2013 23:49

Tomorrowlandgangers landen op Zaventem: 214 nationaliteiten - 180.000 tickets

1 Bijlage(n)
Op de luchthaven van Zaventem landen vandaag tientallen vluchten met bezoekers voor Tomorrowland. Het dancefestival in Boom begint morgen, maar vandaag gaan de campings al open. In totaal worden er 180.000 danceliefhebbers verwacht.
BRON
25 juli 2013
Niets dat het iets zegt over de intelligentie van veel amerikanen, maar toch. In de VS denken veel mensen dat Tomorrowland een land is dat op de landkaart te vinden is ergens in Europa. Ik heb er op café al horen over praten, en vandaag las ik er een artikel over in de krant "Het Nieuwsblad", dat religieuze en politieke symbolen er geweerd worden. Wat veel bezoekers wel zouden doen is uitbundig tonen uit welk land ze komen, welke nationaliteit ze hebben.

cookie monster 26 juli 2013 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6731411)
en vandaag las ik er een artikel over in de krant "Het Nieuwsblad", dat religieuze en politieke symbolen er geweerd worden.

Of je pro of contra bent of wat kan mij da'feest wa'schelen:
het is simpelweg een (commerciëel) feest :thumbsup:

Raf 26 juli 2013 05:37

Citaat:

Op de luchthaven van Zaventem landen vandaag tientallen vluchten met bezoekers voor Tomorrowland. Het dancefestival in Boom begint morgen, maar vandaag gaan de campings al open. In totaal worden er 180.000 danceliefhebbers verwacht.
BRON
25 juli 2013
Niets dat het iets zegt over de intelligentie van veel amerikanen, maar toch. In de VS denken veel mensen dat Tomorrowland een land is dat op de landkaart te vinden is ergens in Europa. Ik heb er op café al horen over praten, en vandaag las ik er een artikel over in de krant "Het Nieuwsblad", dat religieuze en politieke symbolen er geweerd worden. Wat veel bezoekers wel zouden doen is uitbundig tonen uit welk land ze komen, welke nationaliteit ze hebben.

En de binnenlandse politiek moet daar iets aan doen? Waaraan precies? Of wat is nu eigenlijk het doel van dit topic?

system 26 juli 2013 11:40

Citaat:

BRON
25 juli 2013

Tomorrowland is een festival waarop België fier mag zijn. Met zo goed als nooit incidenten. Weer eens zijn er kleinzielige Vlamingen die dit dansfeest afkraken. En wees maar zeker dat er vlaggen zullen zijn.

Savatage 26 juli 2013 11:54

Citaat:

BRON
25 juli 2013

En wat is nu precies de bedoeling van deze thread?? :?

Antoon 26 juli 2013 15:30

kakken op de amerikanen deel 15.348

Scorpio 26 juli 2013 15:54

Citaat:

Niets dat het iets zegt over de intelligentie van veel amerikanen, maar toch. In de VS denken veel mensen dat Tomorrowland een land is dat op de landkaart te vinden is ergens in Europa.

Waar haal je dat nu weer vandaan?

Anselmo 26 juli 2013 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 6732067)

De man moet een immense duim hebben.

Dixie 26 juli 2013 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6731466)
En de binnenlandse politiek moet daar iets aan doen? Waaraan precies? Of wat is nu eigenlijk het doel van dit topic?

kankeren op de VS natuurlijk...:-D

Ondernemerke 26 juli 2013 16:36

tomorrowland mag van mij elke week zijn. Het brengt ons enorm veel geld op (schandalig veel zelfs) en bimbo's genoeg die eens willen afgereden worden :D

Nr.10 26 juli 2013 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 6731802)
En wat is nu precies de bedoeling van deze thread?? :?

Dat religieuze en politieke symbolen niet mogen. Nationale symbolen wel. Heel veel bezoekers zouden vooral uitpakken met die laatste.
Het past dus bij het profiel van de bezoekers van dit festival om deze maatregel te nemen.
Maar de maatregel is toch vooral bedoeld om problemen te vermijden met bepaalde groepen, die hun religieuze overtuigingen bij wijze van spreken zeer opdringerig op het soepbord van anderen gooien.

Nr.10 26 juli 2013 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 6732067)

Hier kon geen link van geven worden vermits het gelezen werd in een gedrukte krant. ;-)

Svennies 26 juli 2013 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6731781)
Tomorrowland is een festival waarop België fier mag zijn. Met zo goed als nooit incidenten. Weer eens zijn er kleinzielige Vlamingen die dit dansfeest afkraken. En wees maar zeker dat er vlaggen zullen zijn.

Diegenen die dit afkraken zullen er nooit of nooit kort in de buurt zijn geweest...

Deze dagen kom ik er als vanouds regelmatig langs omdat ik nu eenmaal van daar afkomstig ben...

Tien jaar geleden lachte men er mee,de criticasters van destijds zijn het lachen echter al lang vergaan...

Jan van den Berghe 26 juli 2013 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6732035)
kakken op de amerikanen deel 15.348

En ook op de Vlamingen als we systems redenering moeten volgen...

Jan van den Berghe 26 juli 2013 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6732415)
Dat religieuze en politieke symbolen niet mogen. Nationale symbolen wel. Heel veel bezoekers zouden vooral uitpakken met die laatste.
Het past dus bij het profiel van de bezoekers van dit festival om deze maatregel te nemen.
Maar de maatregel is toch vooral bedoeld om problemen te vermijden met bepaalde groepen, die hun religieuze overtuigingen bij wijze van spreken zeer opdringerig op het soepbord van anderen gooien.

Over welke groepen hebben we het dan? U schijnt er meer over te weten.

Nr.10 26 juli 2013 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6732431)
Over welke groepen hebben we het dan? U schijnt er meer over te weten.

In de krant stond dat het ging om vrouwen die ostentatief gesluierd waren.

Scorpio 26 juli 2013 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6732421)
Hier kon geen link van geven worden vermits het gelezen werd in een gedrukte krant. ;-)

Als jij 't zelfde gelezen hebt dat ik gelezen heb: het was nogal redelijk duidelijk dat je dat *niet* letterlijk moest nemen. Dat was nogal vrij duidelijk een 'bij wijze van spreken' uitspraak...

Jan van den Berghe 26 juli 2013 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6732436)

In welke krant? Referentie?

Nr.10 26 juli 2013 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6732440)
In welke krant? Referentie?

Het stond in "Het Nieuwsblad". Ik heb online gezocht naar het artikel maar je vindt het niet. Pow uit Nederland maakt er melding over, maar zonder expliciet te verwijzen naar de hoofddoek:
De politie van de Belgische plaatsen Rumst en Boom heeft een dresscode ingesteld voor het muziekfestival Tomorrowland. Mensen die kleding dragen met politiek of religieuze boodschappen komen er niet in.
BRON
25 juli 2013
Het artikel in "Het Nieuwsblad" had het expliciet over de hoofddoek als oorzaak van de maatregel.

Svennies 26 juli 2013 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6732436)

Gast,die komen daar zélfs niet in de buurt,de allokes van Boom hun vrouwen zien dan zelfs nog niet eens de straat waarin ze wonen....

Daar zorgen zij wél zelf voor...

En nu komt u een punt maken....jomme,blijkbaar nooit in de buurt geweest..:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be