Clicquot |
30 juli 2013 10:12 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
De inwoners binnen een parameter van 250 meter, de mensen die werden opgenomen in het ziekenhuis en een representatief aantal geëvacueerde personen, kregen volgens Volksgezondheid een gratis onderzoek. "Maar mensen die daarvoor of daarna op eigen houtje naar een dokter trokken voor een onderzoek, worden niet zomaar schadeloos gesteld. Dat hebben we ook nooit zo gecommuniceerd tijdens de vele buurtvergaderingen."
|
Hier dus een ander roddelblad, en op de radio hoorde ik eenzelfde verhaal: de onderzoeken voor bloedafnames georganiseerd door de overheid, voor x mensen worden betaald... de overige bevolking, zij die dus zelf naar een arts/ziekenhuis trokken betalen zelf het remgeld. Dat kan teruggevorderd worden zodra er een schuldige werd bevonden voor de treinramp.
Voor het overige word ik mottig als ik zulke berichten/reacties lees. De graaicultuur is weer bezig zie. Ik zou eens willen weten hoeveel van die mensen zich jaarlijks naar de arts wenden voor een 'bloedonderzoeksken'. Dit jaar dus 'gratis'? Joepie! Jammer dat het net iets te vroeg valt natuurlijk...
Tjonge, als je nog geen 30-40€ wil afdokken om een 'gerust gevoel' te krijgen... ik zou in dat geval niet willen dat mijn bloedstaal tussen de massa andere stalen belandt.
Het betreft hier een ongeval (dikke pech dus) en ja er zal wel iemand schuldig bevonden worden maar verdorie zeg, dat gemelk direct over dat 'trekken' altijd... en allochtonen daar altijd maar bij betrekken is ook weer 'easy money'
|