Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belgische topminister bedreigd journalisten met de dood (https://forum.politics.be/showthread.php?t=189809)

demonen 31 juli 2013 11:01

Belgische topminister bedreigd journalisten met de dood

Ivan Van de Cloot: De politiek creëert valse hoop. En critici die hun illusie doorprikken, moeten als misdadigers aan de kaak gesteld worden. En de dreigementen worden almaar brutaler. Onlangs reisde er een belangrijke Vlaamse handelsmissie naar de Verenigde Staten. Ik was er niet bij, maar achteraf kreeg ik volgend bericht van wat er gezegd is. (neemt een papier en schraapt de keel): ‘Op de exportmissie in Houston vertelde een topminister aan de journalisten dat iedereen die kritiek had gegeven op het ACW, één voor één zouden worden aangepakt. En terwijl hij dat vertelde, maakte hij van zijn hand een revolver en schoot hij.’ Ik ken de context van die uitspraak niet. Ik weet niet of de politicus in kwestie iets had gedronken of niet. Ik weet wel dat ik het er ver over vind.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/dr...0362418745.htm

De belgische situatie is dramatisch en journalisten worden bedreigd indien ze hierover schrijven (de goednieuwsshow must go on). De traditionelen (vaders-zonen, zeg maar de baroniën) vechten om hun voortbestaan maar trekken iedereen mee in de ravijn.
Maar mensen met de dood bedreigen gaat toch te ver!?
Benieuwd wie die minister was!

simply the best 31 juli 2013 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6737074)
Ivan Van de Cloot: De politiek creëert valse hoop. En critici die hun illusie doorprikken, moeten als misdadigers aan de kaak gesteld worden. En de dreigementen worden almaar brutaler. Onlangs reisde er een belangrijke Vlaamse handelsmissie naar de Verenigde Staten. Ik was er niet bij, maar achteraf kreeg ik volgend bericht van wat er gezegd is. (neemt een papier en schraapt de keel): ‘Op de exportmissie in Houston vertelde een topminister aan de journalisten dat iedereen die kritiek had gegeven op het ACW, één voor één zouden worden aangepakt. En terwijl hij dat vertelde, maakte hij van zijn hand een revolver en schoot hij.’ Ik ken de context van die uitspraak niet. Ik weet niet of de politicus in kwestie iets had gedronken of niet. Ik weet wel dat ik het er ver over vind.

De belgische situatie is dramatisch en journalisten worden bedreigd indien ze hierover schrijven (de goednieuwsshow must go on). De traditionelen (vaders-zonen, zeg maar de baroniën) vechten om hun voortbestaan maar trekken iedereen mee in de ravijn.

Zou ze dat echt gemeend hebben? :-)
Niet zwanzen,hé.

Txiki 31 juli 2013 11:15

Daarover bestaat al een draad.

giserke 31 juli 2013 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simply the best (Bericht 6737082)
Zou ze dat echt gemeend hebben? :-)
Niet zwanzen,hé.

Natuurlijk menen ze dat.
Dit kun je toch letterlijk aflezen van hun smoel?

Txiki 31 juli 2013 11:23

Begint sommigen hun frank eindelijk te vallen wat voor gangsters er daar rondlopen?

Raf 31 juli 2013 12:43

Citaat:

Belgische topminister bedreigd journalisten met de dood

http://onzetaal.nl/taaladvies/advies/d-t-of-dt

brother paul 31 juli 2013 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6737244)

ok de ambtenaar zet weer het puntje waar het geen toegevoegde waarde heeft. Proficiat Raf, doe zo verder met uw werk.

stuyckp 31 juli 2013 12:46

Citaat:

Mag ik u aan uw eigen fout herinneren : Blegië.

Ondernemerke 31 juli 2013 12:49

Citaat:

Ook universiteit gedaan zeker :D

Raf 31 juli 2013 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6737247)
Proficiat Raf

Dank u.

Raf 31 juli 2013 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6737249)
Mag ik u aan uw eigen fout herinneren : Blegië.

Vervalste posts imponeren niet, Phlupke.

Raf 31 juli 2013 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke (Bericht 6737255)
Ook universiteit gedaan zeker :D

De d/t-regels worden in de lagere school al aangeleerd. Daar hoef je geen universiteit voor gedaan te hebben...

Anselmo 31 juli 2013 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6737293)
De d/t-regels worden in de lagere school al aangeleerd. Daar hoef je geen universiteit voor gedaan te hebben...

Wie was die betrokken minister ?

Links in Democratie 31 juli 2013 15:08

Tussen zeggen en doen ligt één hemels verschil. En als ze nu eens beginnen met effectief iets te doen wat ons de goede richting doet opgaan, dan is alles hen vergeven.

Raf 31 juli 2013 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 6737331)
Wie was die betrokken minister ?

De minister van onderwijs die betrokken was bij de d/t-regel, bedoel je? Ik zou het verdomd niet weten...

lamenielachen 31 juli 2013 22:10

Citaat:

De belasting diensten doen toch hetzelfde.
Bogaert wil ze efficiënter maken en afslanken (terecht) en zie men bedreigd de West Vlaamse bedrijven met extra scherpe controles ..........
Niet dat het mag, maar niet als wraak toch?

lamenielachen 31 juli 2013 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6737117)
Begint sommigen hun frank eindelijk te vallen wat voor gangsters er daar rondlopen?

Mijn frank ligt al lang te roesten onder in het bakje.

Klojo eerste klas 1 augustus 2013 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 6737997)
De belasting diensten doen toch hetzelfde.
Bogaert wil ze efficiënter maken en afslanken (terecht) en zie men bedreigd de West Vlaamse bedrijven met extra scherpe controles ..........
Niet dat het mag, maar niet als wraak toch?

Efkes rap Raf de wind uit de zeilen halen. :lol:
http://forum.politics.be/showpost.ph...44&postcount=6

'k Zou eigenlijk niet weten waarom het niet mag als 'wraak'.....' t Is van dezelfde categorie als staken en stiptheidsactie.....
Maar dat ze dan misschien de 'groten' aanpakken.....
Ze zouden misschien ook eens kunnen zoeken naar de dossiers die 'naar boven' gaan en waarvan dan nooit meer iets wordt gehoord ?

Links in Democratie 14 augustus 2013 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6737117)

Trachten genocides te doen ontstaan is hun enig doel.

Mahalingam 14 augustus 2013 17:54

" Belgische topminister bedreigd journalisten met de dood ".
Ik kan er niet warm of koud van worden. Maar ja. ik ben geen Belg. (en ook geen journalist)
Voor zover mij bekend hebben Belgen 5 regeringen en vele honderden ministers. Zo veel zelfs dat sommige de benaming 'topminister' waardig zijn ter onderscheiding van de kudde 'gewone' ministers..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be