![]() |
Nieuwe ronde faillissementen en massa-afdankingen op komst
Om de golf van faillissementen en bedrijfssluitingen en -delokalisaties te stoppen heb je een economische groei nodig van meer dan 2%.
Die zit er de eerste (vele) jaren niet aan te komen. Op Kanaal Z werd gezegd dat na de zomer er een nieuwe golf massa-ontslagen op komst is en dat er enkele grote faillissementen aankomen. Onze Staat gaat recht de dieperik in. Dit los je niet op met halve maatregelen! Ook niet met "wij wachten totdat die wat na ons komen het zullen oplossen" en ook niet met dit : Een ondernemer die zijn bedrijf naar het buitenland wil overbrengen, kan die operatie maar beter goed en discreet voorbereiden. Anders bestaat de kans dat hij zwaar moet betalen voor commerciële, sociaalrechtelijke of fiscale risico’s. “Veel Vlaamse ondernemers zijn het Belgische investeringsklimaat beu en overwegen een verhuizing naar het buitenland”, waarschuwt Kris De Schutter, advocaat bij Loyens & Loeff. “In zo’n verhuizingsprocedure zitten heel wat juridische wolfijzers en schietgeweren.” http://trends.knack.be/economie/nieu...0364562115.htm |
Tja Di rupo slaagt met verve in zijn opdracht om Vlaanderen te verarmen. Nu snijden ze wel in hun eigen vel aangezien de financiering om zij kiesvee aan te houden van Vlaanderen komt.
En wij Vlaampjes (toch een groot gedeelte) zijn zo naief om nog steeds in het goede te geloven en het vertrouwen te geven aan de traditio's. |
Citaat:
Maar ook de moeilijke admiistratie en belastingen op winsten spelen een belangrijke rol. |
We hebben het genoeg gewaarschuwd maar niemand had belangstelling éh.
Nu is 12 uur voorbij. En 12 uur is sluitingstijd. Wachten tot openingsuur hé. Kan eventjes duren. Een paar jaar op zijn minst. |
Psssttt... Onze regeringsleiders hebben toch nog onlangs met fierheid verteld hoe veel beter dat wij het doen dan de rest van de EU...
En dat zijn toch geen leugenaars?! |
Wordt het niet hoogtijd dat UNIZO protestacties inricht.
Wat tsjevenpraat kan ik ook vertellen. Haast u, UNIZO, of ja leden worden kortelings gehalveerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:lol:
Citaat:
|
Even duivel spelen maar het anoniem zeggen : bedrijf X in Vlaanderen gaat vermoedelijk eind 2013 maar zeker 2014 een mededeling doen. En die mededeling gaat als een bom inslaan waar Ford Genk nog peanuts bij was. We spreken over een totaal van 20.000 werknemers. En Het aantal afgeleide en indirecte jobs wordt bovendien geschat op 40.000 mensen. In totaal 60.000 mensen waarvan minstens de helft zonder het op voorhand te weten opeens zonder werk gaat vallen. Dit gaat vermoedelijk ook de val van de regering betekenen
|
gokje wagen? volvo
|
Citaat:
Als het over één bedrijf gaat zou dat al bpost of nmbs moeten zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Thanx,
Wist niet meer zeker waar ik het gelezen had. Daar dus. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zal zeker N-VA stemmen, en NIET omdat ik een Vlaams Nationalist ben, in tegendeel. Maar WEL omdat ik geen énkel vertrouwen meer heb in de Trado's die nu het land al 40 jaar in een dwaalkoers laten varen, en stevig blijven ontkennen dat er iets fundamenteel scheef gegroeid is in dit land. Ik weet niet of N-Va de beloofde messias is, maar ik weet al zéker wie dat niet zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be