Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe ronde faillissementen en massa-afdankingen op komst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=189873)

demonen 2 augustus 2013 10:09

Nieuwe ronde faillissementen en massa-afdankingen op komst

Om de golf van faillissementen en bedrijfssluitingen en -delokalisaties te stoppen heb je een economische groei nodig van meer dan 2%.
Die zit er de eerste (vele) jaren niet aan te komen.
Op Kanaal Z werd gezegd dat na de zomer er een nieuwe golf massa-ontslagen op komst is en dat er enkele grote faillissementen aankomen.
Onze Staat gaat recht de dieperik in.
Dit los je niet op met halve maatregelen!
Ook niet met "wij wachten totdat die wat na ons komen het zullen oplossen" en ook niet met dit :

Een ondernemer die zijn bedrijf naar het buitenland wil overbrengen, kan die operatie maar beter goed en discreet voorbereiden. Anders bestaat de kans dat hij zwaar moet betalen voor commerciële, sociaalrechtelijke of fiscale risico’s.

Veel Vlaamse ondernemers zijn het Belgische investeringsklimaat beu en overwegen een verhuizing naar het buitenland”, waarschuwt Kris De Schutter, advocaat bij Loyens & Loeff. “In zo’n verhuizingsprocedure zitten heel wat juridische wolfijzers en schietgeweren.”

http://trends.knack.be/economie/nieu...0364562115.htm

knip 2 augustus 2013 11:32

Tja Di rupo slaagt met verve in zijn opdracht om Vlaanderen te verarmen. Nu snijden ze wel in hun eigen vel aangezien de financiering om zij kiesvee aan te houden van Vlaanderen komt.
En wij Vlaampjes (toch een groot gedeelte) zijn zo naief om nog steeds in het goede te geloven en het vertrouwen te geven aan de traditio's.

Jantje 2 augustus 2013 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6739443)
Om de golf van faillissementen en bedrijfssluitingen en -delokalisaties te stoppen heb je een economische groei nodig van meer dan 2%.
Die zit er de eerste (vele) jaren niet aan te komen.
Op Kanaal Z werd gezegd dat na de zomer er een nieuwe golf massa-ontslagen op komst is en dat er enkele grote faillissementen aankomen.
Onze Staat gaat recht de dieperik in.
Dit los je niet op met halve maatregelen!
Ook niet met "wij wachten totdat die wat na ons komen het zullen oplossen" en ook niet met dit :

Een ondernemer die zijn bedrijf naar het buitenland wil overbrengen, kan die operatie maar beter goed en discreet voorbereiden. Anders bestaat de kans dat hij zwaar moet betalen voor commerciële, sociaalrechtelijke of fiscale risico’s.

Veel Vlaamse ondernemers zijn het Belgische investeringsklimaat beu en overwegen een verhuizing naar het buitenland”, waarschuwt Kris De Schutter, advocaat bij Loyens & Loeff. “In zo’n verhuizingsprocedure zitten heel wat juridische wolfijzers en schietgeweren.”

http://trends.knack.be/economie/nieu...0364562115.htm

Veel bedrijven verlaten Belgie door de hoge loonlast en de onzekerheid dat die loonlast niet nog gaat verhogen.
Maar ook de moeilijke admiistratie en belastingen op winsten spelen een belangrijke rol.

Mambo 2 augustus 2013 11:54

We hebben het genoeg gewaarschuwd maar niemand had belangstelling éh.
Nu is 12 uur voorbij.
En 12 uur is sluitingstijd.

Wachten tot openingsuur hé.
Kan eventjes duren.
Een paar jaar op zijn minst.

simply the best 2 augustus 2013 12:08

Psssttt... Onze regeringsleiders hebben toch nog onlangs met fierheid verteld hoe veel beter dat wij het doen dan de rest van de EU...
En dat zijn toch geen leugenaars?!

simply the best 2 augustus 2013 12:12

Wordt het niet hoogtijd dat UNIZO protestacties inricht.

Wat tsjevenpraat kan ik ook vertellen. Haast u, UNIZO, of ja leden worden kortelings gehalveerd.

looneytoon1975 2 augustus 2013 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simply the best (Bericht 6739586)
Wordt het niet hoogtijd dat UNIZO protestacties inricht.

Wat tsjevenpraat kan ik ook vertellen. Haast u, UNIZO, of ja leden worden kortelings gehalveerd.

Unizo heeft dat al in stilte gedaan. Ze hebben al laten weten dat hun laatste hoop bij de ondernemers zelf ligt, en dat die massaal moeten stemmen op de N-VA. Ik kan dat alleen maar toejuichen

pajoske 2 augustus 2013 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 6739594)
Unizo heeft dat al in stilte gedaan. Ze hebben al laten weten dat hun laatste hoop bij de ondernemers zelf ligt, en dat die massaal moeten stemmen op de N-VA. Ik kan dat alleen maar toejuichen

Wanneer hebben ze dat dan gezegd? Waarom zouden ze dat wel doen? Heeft de NVA dan een beleidsprogramma ter zaken met concrete voorstellen?

simply the best 2 augustus 2013 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6739660)
Wanneer hebben ze dat dan gezegd? Waarom zouden ze dat wel doen? Heeft de NVA dan een beleidsprogramma ter zaken met concrete voorstellen?

Jawel... de PS buiten! :-)

reservespeler 2 augustus 2013 13:31

:lol:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simply the best (Bericht 6739665)
Jawel... de PS buiten! :-)

:lol:

Ondernemerke 2 augustus 2013 13:43

Even duivel spelen maar het anoniem zeggen : bedrijf X in Vlaanderen gaat vermoedelijk eind 2013 maar zeker 2014 een mededeling doen. En die mededeling gaat als een bom inslaan waar Ford Genk nog peanuts bij was. We spreken over een totaal van 20.000 werknemers. En Het aantal afgeleide en indirecte jobs wordt bovendien geschat op 40.000 mensen. In totaal 60.000 mensen waarvan minstens de helft zonder het op voorhand te weten opeens zonder werk gaat vallen. Dit gaat vermoedelijk ook de val van de regering betekenen

t-boneSteak 2 augustus 2013 14:11

gokje wagen? volvo

pajoske 2 augustus 2013 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke (Bericht 6739720)
Even duivel spelen maar het anoniem zeggen : bedrijf X in Vlaanderen gaat vermoedelijk eind 2013 maar zeker 2014 een mededeling doen. En die mededeling gaat als een bom inslaan waar Ford Genk nog peanuts bij was. We spreken over een totaal van 20.000 werknemers. En Het aantal afgeleide en indirecte jobs wordt bovendien geschat op 40.000 mensen. In totaal 60.000 mensen waarvan minstens de helft zonder het op voorhand te weten opeens zonder werk gaat vallen. Dit gaat vermoedelijk ook de val van de regering betekenen

Eerlijk gezegd zou me dat niet echt verbazen. Welke grote onderneming wil het risico lopen dat NVA in 2014 aan de macht zou komen, met de gevolgen die dat zou kunnen meebrengen? Wanorde

Als het over één bedrijf gaat zou dat al bpost of nmbs moeten zijn.

looneytoon1975 2 augustus 2013 14:33

Citaat:

En beschikt Den Duivel over een trouwe bron? Moet nie zeggen welke, maar gewoon, klopt dit?

dpg 2 augustus 2013 14:44

Citaat:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-uit-te-voeren

Xenophon 2 augustus 2013 14:46

Citaat:

Ik betwijfel het, als deze regering valt is het gelijk de laatste Belgische regering geweest.

dpg 2 augustus 2013 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 6739594)

Citaat:

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...d-van-PS.dhtml

looneytoon1975 2 augustus 2013 14:50

Thanx,

Wist niet meer zeker waar ik het gelezen had. Daar dus.

Brakelaar 2 augustus 2013 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6739783)
Eerlijk gezegd zou me dat niet echt verbazen. Welke grote onderneming wil het risico lopen dat NVA in 2014 aan de macht zou komen, met de gevolgen die dat zou kunnen meebrengen? Wanorde

net of het nu beter is,nu is het chaos met de federale regering(het kaat koet),in plaats van jouw voorspelde wanorde die er zou komen in 2014!

looneytoon1975 2 augustus 2013 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6739783)

Ik denk inderdaad dat we nu al niet ver van wanorde afzitten. Ik kan me zéér moeilijk voorstellen dat het nog slechter kan dan dit.

Ik zal zeker N-VA stemmen, en NIET omdat ik een Vlaams Nationalist ben, in tegendeel. Maar WEL omdat ik geen énkel vertrouwen meer heb in de Trado's die nu het land al 40 jaar in een dwaalkoers laten varen, en stevig blijven ontkennen dat er iets fundamenteel scheef gegroeid is in dit land.

Ik weet niet of N-Va de beloofde messias is, maar ik weet al zéker wie dat niet zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be