![]() |
Waarom zijn mensen........nee blijven mensen toch zo dom
Ondanks diverse meldingen in de media dat het onverantwoord is om kinderen en dieren achter te laten in de auto bij deze temperaturen.
Geval één: Citaat:
Geval twee Citaat:
Geval drie Citaat:
Er zou nogmaals een grote campagme moeten komen die uitgezonden wordt op alle radio- en tv-zenders. ![]() |
Ik zit al een tijdlang met een idee hier omtrent, maar ik krijg het niet uitgewerkt door te weinig elektronische kennis.
Een soort safe air Lock. |
Citaat:
Nuttig, alleen hopen dat men nu niet een averechts effect creëert; 'oh 't kan toch geen kwaad, dus we laten ze maar zitten'... je houdt het idd niet voor mogelijk hoe mensen hun dieren en kinderen in een wagen durven laten zitten met zulke buitentemperaturen, dus als ze weten dat er een systeempje bestaat dat... dubbel gevoel |
Citaat:
|
Ze zouden ook de ramen kunnen openen en het alarm laten afgaan bij een bepaalde temperatuur en als er gewicht is gedetecteerd op de zetels.
Daar zijn andere risico's aan verbonden maar misschien zijn de overlevingskansen groter. |
Zo een soort "safe airlock" zou idd de aanwezigheid van personen of dieren meten in de wagen en de temperatuur. Eenmaal beiden bepaalde parameters heeft gaan ofwel de ramen een stuk open ofwel ergens een luchtsluis.
Technisch moet dat echt mogelijk zijn. Alleen krijg ik het niet uitgewerkt. Maar ingenieurs zouden dat echt wel kunnen. |
Citaat:
De volgende logische stap zou zijn dat men de wagen gewoon start en de batterij terug goed zet. |
En is dat dan geen maatregel om mensen te pamperen?
De enige manier om dat soort mensen een lesje te leren, is ruiten inslaan en op kosten jagen. Waarom wachten op flikken? Of waarom proberen een raam naar beneden te duwen? Inslaan. Uit burgerplicht en burgerzin. |
Citaat:
Maar anders geef ik u volkomen gelijk... |
Citaat:
|
Ik lees : Roermond, Delft en Groningen.
Zegt misschien veel over de Nederlanders :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan mijn hond gewoon niet achterlaten in de auto, dat kieke laat telkens het alarm afgaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be