Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ik ben er klaar voor, voor een onafhankelijk Vlaanderen zei Fracken van het N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=189927)

Garry 3 augustus 2013 18:31

Ik ben er klaar voor, voor een onafhankelijk Vlaanderen zei Fracken van het N-VA

N-VA weer bezig met onnozelaars vangen

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...lijkheid.dhtml
Om even later te zeggen dat er geen meerderheid voor te vinden is in Vlaanderen. Hebben ze daar een opinie rondvraag naar ge houden?

Van die boer geen eieren!!!

simply the best 3 augustus 2013 18:35

Is nochtans een verstandige uitspraak. En dat zijn leden van bepaalde partijen schijnbaar niet gewoon.

Garry 3 augustus 2013 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simply the best (Bericht 6741102)
Is nochtans een verstandige uitspraak. En dat zijn leden van bepaalde partijen schijnbaar niet gewoon.

De uitspraak wel ja. Als ze nu niet alleen verstandig was maar ook nog enige waarde had was ze zelfs prima!!!

Xenophon 3 augustus 2013 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6741096)

Om even later te zeggen dat er geen meerderheid voor te vinden is in Vlaanderen. Hebben ze daar een opinie rondvraag naar ge houden?

Of hoe de politieke correctheid Francken zich in haarspeldbochten laat wringen...

Hij heeft bang van de zuivere Vlaming... onnozelaar.

Libro 3 augustus 2013 19:06

Ik ben geen minnaar van België: er is de Vlamingen teveel aangedaan en de Walen kunnen hun Franse imperialisme niet afleren.
Maar of een onafhankelijk Vlaanderen hét antwoord is?
1.Vlaanderen wordt geleid door boekhouders en managers: efficiënt maar ijskoud. Een warm Vlaanderen? Vergeet het.
2.Wat we zelf doen doen we beter? De staat van de Vlaamse wegen alleen al spreekt dat tegen.
3.Onderwijs geboetseerd op maat van de arbeidsmarkt waarbij, als toegift voor links, de zwakkere de maatstaf is. Zelfontplooiing? Brede interesses kweken? Niet belangrijk, zolang de scholen maar goedkope arbeidskrachten leveren.
4.Geloven jullie echt dat Vlaanderen de reële belastingdruk naar beneden gaat halen?

En in mijn persoonlijk leven: ik heb als ambtenaar ervaring binnen zowel de federale als de Vlaamse administratie. De 'federales' hebben mij altijd ernstig genomen en mij naar waarde geschat terwijl ik door de VO zonder reden als het vuil van de straat behandeld ben.

Xenophon 3 augustus 2013 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6741129)
Ik ben geen minnaar van België: er is de Vlamingen teveel aangedaan en de Walen kunnen hun Franse imperialisme niet afleren.
Maar of een onafhankelijk Vlaanderen hét antwoord is?
1.Vlaanderen wordt geleid door boekhouders en managers: efficiënt maar ijskoud. Een warm Vlaanderen? Vergeet het.
2.Wat we zelf doen doen we beter? De staat van de Vlaamse wegen alleen al spreekt dat tegen.
3.Onderwijs geboetseerd op maat van de arbeidsmarkt waarbij, als toegift voor links, de zwakkere de maatstaf is. Zelfontplooiing? Brede interesses kweken? Niet belangrijk, zolang de scholen maar goedkope arbeidskrachten leveren.
4.Geloven jullie echt dat Vlaanderen de reële belastingdruk naar beneden gaat halen?

En in mijn persoonlijk leven: ik heb als ambtenaar ervaring binnen zowel de federale als de Vlaamse administratie. De 'federales' hebben mij altijd ernstig genomen en mijn naar waarde geschat terwijl ik door de VO zonder reden als het vuil van de straat behandeld ben.

Jij weet het! Leve het warme Belgie, weg met het koude Vlaanderen...

Goudbever 3 augustus 2013 19:13

Met dat korte haar lijkt hij echt een Vlaams blokker

Nvalid 3 augustus 2013 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 6741134)
Met dat korte haar lijkt hij echt een Vlaams blokker

eveneens die kwade blik dat de onmacht en frustratie van het klootjesvolk symboliseert

simply the best 3 augustus 2013 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid (Bericht 6741137)
eveneens die kwade blik dat de onmacht en frustratie van het klootjesvolk symboliseert

Het zijn toch allemaal geen Tommekes L. !

De schoofzak 3 augustus 2013 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6741096)

Toch goed dat wij die "onnozelaars" dan vangen !
Je zou toch niet willen dat "onnozelaars" op jouw partij stemmen ?

.

Rahowa 3 augustus 2013 20:47

In ieder geval klare taal.

Jan van den Berghe 3 augustus 2013 21:20

Citaat:

Wat betekent voor u dan wel "een warm Vlaanderen"? Een waar de overheid het geld door ramen en deuren gooit, omdat er geen goede boekhouders en managers toezicht houden?

Jan van den Berghe 3 augustus 2013 21:21

Citaat:

Vlaanderen doet het in dat opzicht wel goed. Uw veralgemening houdt trouwens geen stand, want niet alle wegen worden beheerd door de Vlaamse overheid. Het grootste deel van onze wegen valt onder de gemeenten.

Jan van den Berghe 3 augustus 2013 21:22

Citaat:

Het onderwijs is niet uitgewerkt "op maat van de arbeidsmarkt". Als onderwijzer weet ik waarover ik spreek.

Jan van den Berghe 3 augustus 2013 21:23

Citaat:

Ja, omdat er ruimte voor is. In Belgische context niet.

Jan van den Berghe 3 augustus 2013 21:25

Citaat:

En in mijn persoonlijk leven: ik heb als ambtenaar ervaring binnen zowel de federale als de Vlaamse administratie. De 'federales' hebben mij altijd ernstig genomen en mij naar waarde geschat terwijl ik door de VO zonder reden als het vuil van de straat behandeld ben.

Onzin. Als onderwijzer weet ik het verschil: de federale administratie was voor ons een regelrechte ramp: log, onpersoonlijk, veel willekeur en bijzonder traag. Sedert de federalisering van het onderwijs hebben we te maken met een heel performante administratie die heel aanspreekbaar is.

pajoske 3 augustus 2013 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6741285)
Vlaanderen doet het in dat opzicht wel goed.

8O8O8O8O8O

Jan van den Berghe 3 augustus 2013 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6741293)
8O8O8O8O8O

Vertel me eens het tegendeel en het waarom.

Libro 3 augustus 2013 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6741297)
Vertel me eens het tegendeel en het waarom.

Wijs mij één gewestweg aan die zo glad is als een biljartlaken.

Xenophon 3 augustus 2013 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6741307)
Wijs mij één gewestweg aan die zo glad is als een biljartlaken.

- lol -

Nobelprijs Nominee voor zeveren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be