Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Stevaert de 'niet-politiek correcte' toer op? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18996)

Generaloberstvonstorch 16 augustus 2004 12:15

Stevaert de 'niet-politiek correcte' toer op?

In De Tijd van dit weekend las ik op de voorpagina volgende uitspraak van onze Steve: "Migratie is het grootste probleem voor onze sociale zekerheid, niet de vergrijzing."

??????????????

Vergis ik mij nu, of zou deze opvatting enkele weken geleden nog als 'onverdraagzaamheid'en 'racisme' geduid worden?

Kan er nog iemand aan het gedraai en het gesjoemel van deze stripfiguur aan uit?

Dus nu zegt niet alleen het Vlaams Blok het, maar ook Steve van de Sjoemelpartij. De vraag is dus nu: is Steve nu ook een 'onverdraagzame en verzuurde racist', of zei het Vlaams Blok gewoon heel de tijd de waarheid?

luc broes 16 augustus 2004 12:35

Natuurlijk spreekt Stevaert hier de waarheid. Zou hij nu ook als zijn voorganger Karel Van Miert de toetreding van Turkije afkeuren?
Eén ding is zeker: MIGRATIE IS NIET GRATIS.

Mitgard 16 augustus 2004 12:41

steve vindt het vlaams blok een groot probleem.

steve heeft nu begrepen dat om het vlaams blok te pesten, je onder zijn duiven moet schieten.

ofwel heeft Frank VDB hem dat stilletjes ingefluisterd nadat hij eens wat cijfers bestudeerd had over het verband tussen uitgaven voor SZ en migranten.

Generaloberstvonstorch 16 augustus 2004 12:49

Waarschijnlijk zal Steve gedacht hebben:"zolang ik deze uitspraak zonder haat en niet systematisch uitspreek, ben ik geen racist...":roll: :lol:

dorus 16 augustus 2004 16:08

Steve heeft eindelijk de doctoraatsthesis van zijn partijgenoot Bob Cools gelezen en begrepen dat migranten nooit zoveel zullen bijdragen als ze kosten.

Het daghet in 't oosten! Limburg wordt wakker!

Knuppel 16 augustus 2004 20:18

Limburg wordt zeker wakker. Kijk maar eens naar deze lezersbrief uit de gelijknamige krant:

Citaat:

HET DAGET BIJ STEVAERT
Auteur: Michel Cremers, Zonhoven
"Niet de vergrijzing, maar de migratie is het probleem van de toekomst", aldus Stevaert in de Tijd van 14.08.04.
Het begint dus bij de politiek correcten stilaan te dagen.
De migratie zal zelfs meer op de sociale zekerheid gaan wegen dan de vergrijzing. En wie de begrotingen van jaren geleden even onder de loupe wil nemen, zal vaststellen dat de migratie al hele fortuinen uit onze sociale zekerheid heeft opgeslorpt.
Maar, en dit is de bevinding van een studie van de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs :" Immigratie is geen wondermiddel tegen vergrijzing van het Westen."
Het aantal migranten zou zo sterk moeten toenemen, dat het politiek niet haalbaar is. De berekende hoeveelheid extra immigranten voor de rijke landen, om de verhouding tussen werkenden en niet-werkenden op peil van het jaar 2000 te houden, is fabuleus hoog.
Maar wie wordt nog wijs uit al deze berichten als je weet dat circa 30 %, zelfs hoog opgeleiden van onze eigen jeugd, met de vingers zit te draaien.

Knuppel 16 augustus 2004 20:33

Citaat:

De vraag is dus nu: is Steve nu ook een 'onverdraagzame en verzuurde racist', of zei het Vlaams Blok gewoon heel de tijd de waarheid?
Tsssssssssssssss.....
Dan is het Blok al jaaaaaaaren aan de schandpaal genageld omdat Steveke en co te politiek correct waren om de waarheid onder ogen te willen zien.

Waar gaan we naartoe?:silly:

Tzuvar Raemborr 16 augustus 2004 22:50

Après, sans problèmes,
parle le deuxième,
le premier qui dit la vérité,
il doit être executé.

Bill Gates 16 augustus 2004 22:58

Typisch verkiezingstaal.... spierballen rollen zonder arbeid te leveren noem ik dat. Het is natuurlijk een mooie beurt voor steve stunt, en hij is weer eens in het nieuws gekomen tijdens deze komkommertijd, maar of er ook maar �*ets zal gedaan worden - en dan bedoel ik concreet, niet in hopen dossiers en rapporten die na een tijd vergeten worden - betwijfel ik ten zeerste.

DENT T 16 augustus 2004 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Tsssssssssssssss.....
Dan is het Blok al jaaaaaaaren aan de schandpaal genageld omdat Steveke en co te politiek correct waren om de waarheid onder ogen te willen zien.

Waar gaan we naartoe?:silly:

nee jonge wat Stevaert zegt kan misschien hetzelfde klinken maar de basis ligt anders hij is niet racistisch naar mijn mening omdat hij niet met feiten komt en niet met racistisch uitspatting over culturen dat ze onverenigbaar omdat wij een westerse cultuur hebben en zu'n een andere

ingenious 16 augustus 2004 23:49

kan er eigenlijk ook eens iemand zeggen wat er in het interview staat? context, weet je wel...

Bob 17 augustus 2004 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DENT T
nee jonge wat Stevaert zegt kan misschien hetzelfde klinken maar de basis ligt anders hij is niet racistisch naar mijn mening omdat hij niet met feiten komt en niet met racistisch uitspatting over culturen dat ze onverenigbaar omdat wij een westerse cultuur hebben en zu'n een andere

Maar uiteindelijk zal gans het migrantenprobleem zich toespitsen op het financiele (en toch ook wel dat het merendeel van de bevolking er niet happig op is, om binnnen een paar generaties in een Moslimcultuur te leven, nu men juist van het Katholisisme verlost is).
Wel maakt Stevaert een rare sprong door zich vooral te richtten op de europese migranten (die men nu nog wat tracht tegen te houden, maar waar vrije markt binnen enkele jaren gewoon zal spelen). Misschien zou Stevaert beter zijn houding tegenover Europa verduidelijken.

Knuppel 17 augustus 2004 07:38

Citaat:

Tja, de 'basis die anders ligt', en 'naar jouw mening'.

Er zijn er duidelijk nog meer die dezelfde, schone neigingen hebben als Fide(e)l Steveke.

Dinosaurus 17 augustus 2004 08:32

Citaat:

nee jonge wat Stevaert zegt kan misschien hetzelfde klinken maar de basis ligt anders hij is niet racistisch naar mijn mening omdat hij niet met feiten komt :lol: :lol: :lol: Inderdaad... Nooit, hé ;-) en niet met racistisch uitspatting over culturen dat ze onverenigbaar omdat wij een westerse cultuur hebben en zu'n een andere

Dus, als je je mening staaft met feiten, ben je een racist.
En anders niet?
Tiens, bedankt voor de tip!

DENT T 17 augustus 2004 08:59

nee das niet waar zie is naar heel het Vlaams Blok, naar heel hun geschiedenis tot alles wat ze nu zeggen. Dat kan nog maar één ding concluderen ze zijn racistisch omdat ze er van uit gaat dat het scheiden van rassen, culturen de beste oplossing is, (dat kan jezelfs afleiden uit alle argumentatie van alle vlaams blok kiezers waarom ze iets tegen andere hebben)dat zegt stevaert helemaal niet (trouwens ben ik helemaal niet akkoord met zijn uitspraak zenne) hij neemt een ander feit waarom immigratie een probleem is.

Laudi 17 augustus 2004 09:01

Stevaert heeft zijne kop ne keer door het gat in de haag gestoken !!!

Laudi 17 augustus 2004 09:12

Citaat:

nee das niet waar zie is naar heel het Vlaams Blok, naar heel hun geschiedenis tot alles wat ze nu zeggen. Dat kan nog maar één ding concluderen ze zijn racistisch omdat ze er van uit gaat dat het scheiden van rassen, culturen de beste oplossing is, (dat kan jezelfs afleiden uit alle argumentatie van alle vlaams blok kiezers waarom ze iets tegen andere hebben)dat zegt stevaert helemaal niet (trouwens ben ik helemaal niet akkoord met zijn uitspraak zenne) hij neemt een ander feit waarom immigratie een probleem is.

Bullshit , flauwe zever , belachelijk en leer ne keer fatsoenlijke volzinnen naar te schrijven

VlaamseBelg 17 augustus 2004 09:17

Herman De Croo heeft toch ook gepleit voor een alternatief beleid inzake inwijkelingen? Ik zie persoonlijk ook meer heil in ervoor te zorgen dat mensen geen reden hebben om naar hier te verhuizen, tov ze hier op te vangen. Want daar heeft niemand iets aan, buiten de profiteurs en de mensenhandelaars.

Ik vind wel dat dit helemaal niet hetzelfde is als het "trek uw plan" model van het Vlaams Blok, dus beweren dat er nu opeens "geluisterd" wordt is volledig verkeerd.

Rudy Van Nespen 17 augustus 2004 09:24

Citaat:

Hoe je het ook draait of keert, het is fijn om te zien dat de grootste fan van de vreemdelingen - die hen zelfs het stemrecht gegund heeft - nu eindelijk inziet dat er grote problemen zijn.

Nu nog moedig zijn en oplossingen voor die problemen durven uitwerken...
Dat zal al een pak minder zijn, vrees ik!

DENT T 17 augustus 2004 10:48

nee ik zeg toch zelf dat ik de migratie geen probleem vind. ik zei ik ben er niet mee eens ben met zijn uitspraak. Dus je moet niet de zaken zo intrepreteren dat je toch gelijk hebt en laat dan eerst is heel het krantenartikel lezen dit zal een meer objectiever beeld geven dan enkele fragmentjes of zelfs je eigen versie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be