![]() |
Gevelbelasting
Schaarbeek voert een gevelbelasting in. 55 euro per vierkante meter per maand voor als uw gevel 'te lelijk' is. Staat in de papieren versie van De Standaard op pagina 29.
Eigenlijk, waarop wachten de mensen om de gemeente een belasting op te leggen van 55 euro per vierkante meter lelijke straat? |
Hoe gaan ze dat kwantificeren?
Welke richtlijnen zijn er om "een niet lelijke gevel" te bekomen. Trouwens, lelijk is een kwestie van smaak nietwaar. |
Maken ze hem daarvoor mooi en zoals jij het wil?
Dan is het niet te duur, materiaal inbegrepen. |
Ze beginnen Philippe Moureaux al te missen in Schaarbeek, zoals re verwachten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind dat niet zo'n slecht idee.
Men kan de verrijking meten aan het gebrek aan deftig geschilderde ramen, voordeuren, propere stoep, bloemetje op de vensterbank, nette gordijnen/raambekleding. Als ieder zijn eigen gevel een beetje opkalefatert dan ziet heel de gemeente er op slag een heel pak anders uit. Waar zijn de subsidies (want in Gent geven ze die aan de verrijkers: normale vlamingen moeten zèlf hun ramen schilderen, maar verrijkers krijgen de potten verf gratis). |
Citaat:
|
Gaan ze die taks gebruiken om schilders te subsidiëren?
|
Citaat:
Ze missen dan ook de nodige spreekwoorden (ieder veegt voor eigen deur) in hun taalgebruik neem ik aan? |
Bij ons doen ze dat anders; alle eigenaars die een winkel uitbaten of huurders van een winkel, krijgen tot 75% terugbetaald van 't stad als men de gevel verfraait. Je moet wel een minimumkost doen van 10K€. Aanmoediging om de stadslook up te graden. Wel tof als je weet dat de meeste gevels een nieuw look kunnen gebruiken. Taks komt misschien achteraf ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die taks zou wel eens veel kunnen opbrengen.
Brussel is vaak niet zo erg mooi en proper. Dat komt omdat ze niet genoeg geld krijgen van Vlaanderen. . |
Schoofzak
daarmee ben ik het volmondig eens. Vlaanderen spuwt op de motor van zijn welvaart uw dienaar zal voluit tegen deze onrechtvaardigheid strijden tot zijn laatste snik. beloofd!!! |
Citaat:
We gaan heel het motormanagement eens vervangen. . |
Citaat:
|
Citaat:
Is dit trouwens wel wettig ?? |
Gaat het hier over lelijk of over vuil?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be