![]() |
allo... met de werkwinkel?
Heden had ik nood aan bepaalde informatie waarvoor je tegenwoordig een werkwinkel moet contacteren. (vraag me niet waarom maar het is zo)
Maar dat is niet eenvoudig de dag van vandaag, de crisis zit ook daar er in. Openingsuren 2 halve dagen per week. Welke dagen? Kom je alleen maar te weten als je op de gesloten dagen voor de deur staat…andere dagen dus. Op openingsdagen krijg je een brief van andere werkwinkels met een telefoon er bij, je moet dus eerst bellen om te zien of ze afnemen. Want meer krijg je niet. Bon je hebt hoerenchange en er is ééntje open; hoera. Mis want je moet eerst naar een consulent gaan die je dan doorverwijst naar de werkwinkel, anders kunnen ze u echt niet helpen. Wie is die consulente? Tja…Hilde of zo. Waar zit die? Ja jong waar zitten die nu ook alweer? Werkt ze vandaag? Dat kan ik niet zeggen. In elk geval kan je in de middag niet bij de vdab terecht want dan is het altijd gesloten. Bon duidelijk dat je daar dus niet wijzer gaat worden, bellen naar het gratis info nr dan maar. Allo druk 1 /druk 2 / tot en met 7/ en dan krijg je iemand aan de lijn. Hallo madam 't is voor het volgende….blablabla steunmaatregelen zelfstandigen reactivering blabla… Dat weet ik niet zunne meneer, hebde dat ergens gelezen of zo? Weet ge niet op welke website dat staat want ik moet dat ook opzoeken. Ja madam dat staat op jullie site ergens en ge moet dat via u aanvragen allemaal. Ja? ik zal dat eens opzoeken…mag ik uw gsm nr ik zal u terug bellen daarvoor…(lees mij hoor je nooit meer terug kalf met uw onnozele vragen) Laten we duidelijk zijn, voor werk moet je niet in de werkwinkel zijn! En de rest is dicht of hebben geen tijd. |
Ja jong, Vlaanderen IN Actie.
U bent er voor ons, wij niet voor u. |
Geweldig, administratie!
Allemaal afschaffen, dat kost hopen geld en dat is zo efficient als nen diepvries op de noordpool. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze hebben in BE, het system bedacht van groene certificaten. En dus om die te beheren is er een hele administratie die bovenop de subsidies handen vol geld kost en heel inefficient is. Sorry maar daar kan ik niks anders bij bedenken dan afschaffen. IN luxemburg verkoopt ge uw stroom gewoon terug en enkel hetgeen ge niet hebt gebruikt. De verkoopprijs is iets hoger dan uw aankoopprijs waardoor ge op 10 jaar hetzelfde bedrag terug kunt verdienen zoals in BE. Enkel moet ge 1000 keer bellen en op websites uw gegevens achterlaten die maar half werken en waarvan ge al weet dat ze ooit gaan gehacked worden en uw data op straat ligt. |
Citaat:
|
Ik kom heel veel efficiënte administraties tegen. Maar je moet natuurlijk ook zelf wel wat moeite doen om hen een handje daarin te helpen. Wat betekent: weten waarover je iets komt vragen en per element dat je wil weten 1 concrete vraag.
En u ook richten tot de juiste administratie, natuurlijk. Voor steunmaatregelen voor KMO's en zelfstandigen moet je niet bij de werkwinkel en de VDAB zijn, he. |
Citaat:
Er is een lijstje met steunmaatregelen voor zowel werknemers als werkgevers. 't is te zeggen, werknemers kunnen gaan solliciteren met een lijstje van de VDAB of RVA en de werkgever moet dan via datzelfde kanaal alles verifiëren en uiteraard kijken wat in aanmerking kan komen van dat lijstje, of combineerbaar is. Werken is niet simpel zunne. En de juiste man/vrouw op de juiste dienst op een juiste werkende dag en dat allemaal samen tegelijk vinden...is bijna onmogelijk. ps de werknemers krijgen nougabollen. |
Citaat:
|
Citaat:
In welke regio? |
Voor werk moet je niet bij de VDAB zijn.
|
Citaat:
Libertarisme kan helaas niet werken. |
Citaat:
Subsidies voor een zaak? Of wat eigenlijk? Ben je hier iets mee: http://www.agentschapondernemen.be/subsidiedatabank |
Citaat:
|
Citaat:
Speelt feitelijk weinig rol wat dat is. Belangrijk is te weten dat alles wat je ziet niet kan vertalen naar de juiste dienst, de juiste persoon, het juiste uur en juiste dag en indien je er wonderwel wel in slaagt het antwoord toch niet krijgt. Je mag dat allemaal uitprinten, doorzenden...het speelt gewoon geen rol. Werkwinkels, consulenten en noem maar op zijn heel erg straf in het laten zien van een schema van al wat mogelijk is, maar heel erg slecht om hier concreet op in te gaan allemaal. Idem met die subsidie databank. Zet het gelezene maar eens om in realiteit. Dat is geen sinecure. |
Citaat:
|
Zie je wel dat er te weinig staat is.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be