![]() |
Moordenaar Aurore heeft bekend
Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/mo...ter-09/08/2013 Wat we eigenlijk al allemaal heel lang wisten, maar je bent hier nu eenmaal onschuldig tot het tegendeel bewezen is of indien Jef Vermassen de advocaat van de tegenpartij is. |
Er klopt iets niet in je reactie.
Voor Vermassen is de tegenpartij wel degelijk schuldig VOOR het tegendeel bewezen is. Vermassen heeft zelfs geen harde bewijzen nodig om iemand schuldig te verklaren. In dit geval is de moordenaar echter van allochtone origine. Jef Vermassen zullen we dus niet horen. In dit geval geldt immers wél dat een verdachte onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. |
Citaat:
|
Wat een verrassing zeg.
Het lijk van Aurore lag in zijn koffer... |
Citaat:
Ik begrijp dat je deze zaak aangrijpt om Vermassen een (terechte) sneer te kunnen geven, maar het gaat in jouw draad niet over hem maar over een moordenaar die, in tegenstelling tot de vrouw die door Vermassen voor 30 jaar de bak werd in gepraat, de moord op zijn slachtoffer bekende. |
Citaat:
|
Citaat:
Een moordenaar met twee ons hersens ontdoet zich zo vlug mogelijk van een door hemzelf vermoord slachtoffer. Ofwel kreeg hij daar de tijd niet voor, ofwel had die kerel brute pech....ofwel is er meer aan de hand. Het is een rus. Wie weet wat hem te wachten stond als hij de moord niet bekende, en de deur van de gevangenis voor hem openging. Wie tot de Russische maffia behoort is veiliger binnen de belgische gevangenismuren dan erbuiten. Ik heb een onbestemd gevoel bij de publiciteit die aan deze moord is besteed. |
Citaat:
Een fatsoenlijke advocaat verklaart niemand bij voorbaat schuldig zonder harde bewijzen. |
Citaat:
Weten jullie dat dan niet? |
Citaat:
Ik vind het hypocriet dat jullie (al naargelang over wie het gaat) met het ecxcuus afkomen dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is, maar advocaten die zich NIET aan die regel houden goedpraten. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is trouwens de advocaat niet die een beklaagde/beschuldigde naar de rechtbank stuurt, en zeker niet die de schuld of onschuld verklaart. Dat zijn de rechters, al dan niet met jury. |
Hoe je het ook draait of keert, de WET zegt dat iemand onschuldig is tot het tegendeel BEWEZEN is. Je kan niet ontkennen dat Vermassen die wet aan zijn laars lapte en niet alleen de veroordeling uitsprak VOOR de rechter of de jury dat deed, maar zelfs zonder dat er harde bewijzen voor de misdaad werden geleverd.
|
Tja,
De rus zit nu veilig opgesloten. Hopelijk zijn er geen procedurefouten gemaakt zodat dit stuk onbenul terug vrijkomt tot aan zijn proces. |
Citaat:
Iemand die tien jaar moet zitten, die zit toch tien jaar? |
Citaat:
|
Citaat:
En hij heeft "SPIJT" zo zijn al die marginale schurken na hun afschuwelijke daden......Heel spijtig dat zijn zelfmoordpoging mislukt is !!!Wat gaat dat creatuur krijgen ???Twee keer niks ,en na luttele tijd is hij weer vrij (in onze samenleving) |
Citaat:
Wat u voorstelt is een volledige verandering van onze procedure: momenteel mogen burgerlijke partijen tussenkomen tijdens het strafproces, uw redenering impliceert dat zij nog enkel na het strafproces mogen tussenkomen, in het kader van een burgerlijk proces. Dit is nu al mogelijk, maar is vrij uitzonderlijk. Ik stel mij trouwens de vraag hoe het parket een uitspraak van schuld kan vorderen in uw visie... |
Citaat:
We hebben al 100 keer uitgelegd dat je je zeer erg vergist. En jij weet dat ook allemaal, alleen ben je ongelooflijk koppig. . |
Willekeurige moordenaar van willikeurige mens, bekent. Ik kan me bijna niet inbeelden hoe waardeloos dit gedachtengang is...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be