Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe verklaar je sommig gedrag??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190162)

debbie 11 augustus 2013 15:17

Hoe verklaar je sommig gedrag???

Al vaker merkte ik een vreemd soort gedrag op bij sommige mensen. Kan iemand me een verklaring geven hiervoor? Wat zou de achtergrond zijn?

Eerst een woordje uitleg over wat ik bedoel. Stel je nodigt persoon X uit op een leuk feestje met vrienden. Hij is erg blij met de uitnodiging en gaat erop in. Het wordt een heel gezellige avond en tevreden keert persoon X na afloop terug naar huis nadat hij liet weten enorm genoten te hebben. Persoon X is opgewekt en vrolijk na deze geslaagde avond.
Een dag later: persoon X was bij thuiskomst gaan piekeren, liet de film van de voorbije avond keer voor keer in zijn gedachten voorbij gaan. Hij overliep opnieuw elk woord, elke blik, elke lach en elke reactie..... Hij kan de slaap niet vatten en het feestje dat hij eerst zo geweldig vond, verandert in zijn gedachten in een rotervaring. Die schaterlach op een bepaald moment, was dat niet eigenlijk omdat men hem aan het uitlachen was? Die ene reactie, was dat geen verborgen kritiek op hem? Het zwijgen na zijn opmerking, was dat geen teken dat iedereen hem wilde negeren? Persoon X kan de slaap niet vatten en ineens ziet dat geslaagde feest er compleet anders uit voor hem.

De volgende dag zit hij in de put en is kwaad, voelt zich onrecht aangedaan. Dus spreekt hij je aan of belt je op om je op de hoogte te brengen van het feit dat hij het wel door heeft..... Bakken kritiek en verwijten volgen. Wat je ook probeert, hij blijft zitten met dat vertekend beeld.

Het is vermoeiend en ontmoedigend maar voor persoon X nog het ergst van al. Want die gelooft dus echt dat men zo slecht met hem omgaat.

Hoe is dit mogelijk? Wat scheelt er met mensen die zo reageren? Ik kan dat niet verklaren. Weet ook niet hoe je ermee moet omgaan.

Demper 11 augustus 2013 15:19

Uw vrienden zijn mentaal gestoord.

Demper 11 augustus 2013 15:58

Oei, was ik te hard?

openeye 11 augustus 2013 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6750765)
Oei, was ik te hard?

Xenophon 11 augustus 2013 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 6750705)
Al vaker merkte ik een vreemd soort gedrag op bij sommige mensen. Kan iemand me een verklaring geven hiervoor? Wat zou de achtergrond zijn?

Eerst een woordje uitleg over wat ik bedoel. Stel je nodigt persoon X uit op een leuk feestje met vrienden. Hij is erg blij met de uitnodiging en gaat erop in. Het wordt een heel gezellige avond en tevreden keert persoon X na afloop terug naar huis nadat hij liet weten enorm genoten te hebben. Persoon X is opgewekt en vrolijk na deze geslaagde avond.
Een dag later: persoon X was bij thuiskomst gaan piekeren, liet de film van de voorbije avond keer voor keer in zijn gedachten voorbij gaan. Hij overliep opnieuw elk woord, elke blik, elke lach en elke reactie..... Hij kan de slaap niet vatten en het feestje dat hij eerst zo geweldig vond, verandert in zijn gedachten in een rotervaring. Die schaterlach op een bepaald moment, was dat niet eigenlijk omdat men hem aan het uitlachen was? Die ene reactie, was dat geen verborgen kritiek op hem? Het zwijgen na zijn opmerking, was dat geen teken dat iedereen hem wilde negeren? Persoon X kan de slaap niet vatten en ineens ziet dat geslaagde feest er compleet anders uit voor hem.

De volgende dag zit hij in de put en is kwaad, voelt zich onrecht aangedaan. Dus spreekt hij je aan of belt je op om je op de hoogte te brengen van het feit dat hij het wel door heeft..... Bakken kritiek en verwijten volgen. Wat je ook probeert, hij blijft zitten met dat vertekend beeld.

Het is vermoeiend en ontmoedigend maar voor persoon X nog het ergst van al. Want die gelooft dus echt dat men zo slecht met hem omgaat.

Hoe is dit mogelijk? Wat scheelt er met mensen die zo reageren? Ik kan dat niet verklaren. Weet ook niet hoe je ermee moet omgaan.

Autisme! :cheer:

Demper 11 augustus 2013 16:13

Wa voor ne clown hebben ze hier nu weer binnengelaten.
Zo ne simpele op den trein.

Xenophon 11 augustus 2013 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6750791)
Wa voor ne clown hebben ze hier nu weer binnengelaten.
Zo ne simpele op den trein.

- lol -

Ik dacht eerst dat hij platgespoten in een rolstoel zat, als je zijn gezicht ziet, daarom heb ik hem maar niet te hard aangepakt.

Demper 11 augustus 2013 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6750794)
Ik dacht eerst dat hij platgespoten in een rolstoel zat, als je zijn gezicht ziet, daarom heb ik hem maar niet te hard aangepakt.

:rofl: :lol:

hurricane 11 augustus 2013 16:21

Citaat:

Ik vrees dat alleen een psychiater daar uitsluitsel kan over geven...

Laynee 11 augustus 2013 16:27

Citaat:

Hoe is dit mogelijk? Wat scheelt er met mensen die zo reageren? Ik kan dat niet verklaren.

Ik wel. Heb je hem al eerder "een mes in de rug gestoken"? Want dat is nu eenmaal iets wat Vlamingen graag bij elkaar doen. En nu heeft hij het gevoel dat hij er geen enkele meer kan vertrouwen...

cookie monster 11 augustus 2013 16:34

Laynee , enkel Vlamingen ??

hurricane 11 augustus 2013 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laynee (Bericht 6750823)
Ik wel. Heb je hem al eerder "een mes in de rug gestoken"? Want dat is nu eenmaal iets wat Vlamingen graag bij elkaar doen. En nu heeft hij het gevoel dat hij er geen enkele meer kan vertrouwen...

Wie loopt er, procentueel gezien, het meest met messen rond ?
Redelijk belachelijke opmerking dus.
U steekt het mes, bij wijze van spreken, in eigen rug :lol:

Eduard Khil 11 augustus 2013 17:01

Citaat:

- lol -

:rofl: ik dacht net hetzelfde

openeye 11 augustus 2013 17:01

Citaat:

- lol -

Niet vragen wat voor een triestig leven je hebt als je niet het verschil ziet tussen een drugged en volledig afgematte drugsaddict en iemand die gelukkig is.
Triestig :5

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6750803)
:rofl: :lol:

Ohhh, moet je de xenophone erbij halen voor je je goed voelt? Btw, ik bezit 2 auto's een slk en een golf plus. Voor mij alleen, wat heb jij? Een ford fiesta mk3 om naar je productiewerkje te gaan?

@OP
Lijkt me dat die persoon enorm onzeker is over zichzelf.

Demper 11 augustus 2013 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 6750896)
:rofl: ik dacht net hetzelfde

debbie 11 augustus 2013 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6750711)
Uw vrienden zijn mentaal gestoord.

Tegenwoordig heeft 90 % van de mensen één of andere stoornis :p

Demper 11 augustus 2013 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door openeye (Bericht 6750897)
Btw, ik bezit 2 auto's een slk en een golf plus. Voor mij alleen

debbie 11 augustus 2013 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6750790)
Autisme! :cheer:

Dit gaat wel wat verder dan autisme denk ik.

debbie 11 augustus 2013 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laynee (Bericht 6750823)

Voor zover ik weet niet maar naar zijn gevoel hebben reeds velen dat gedaan.

openeye 11 augustus 2013 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6750911)

Hmm inderdaad, Ik heb inderdaad het vermoeden dat deze persoonlijkheid van hetzelfde niveau is als u.

Laatste post, want anders ontspoort deze draad volledig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be