Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Extreem rechtse Franse terrorist opgepakt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190187)

Salah 12 augustus 2013 01:43

Extreem rechtse Franse terrorist opgepakt

French soldier arrested for planning mosque attack

Citaat:

A 23-year-old French soldier was arrested at his air force base near the city of Lyon for planning an attack on a local mosque, the French interior ministry said on Sunday.

The soldier held views "close to those of the radical extreme right" and had already attacked a mosque in the Bordeaux region last year without causing much damage, the ministry said, without giving further details.

Security services are grappling with an increase in far-right militant activity in France, home to Europe's largest Muslim minority. The government closed down half a dozen far-right militant groups in July after the death of a left-wing student in a brawl between fringe groups.
http://www.thestar.com.my/News/World...ue-attack.aspx

maddox 12 augustus 2013 02:05

Als het Franse gerecht evenveel moeite zou doen om elke moslim die met aanslagplannen rondloop op te pakken, dan gaan de straten sterk ontdaan worden van "jongeren".

1 voordeel, dan kunnen die geen electricitetiskabines meer invluchten.

Salah 12 augustus 2013 02:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6751774)
Als het Franse gerecht evenveel moeite zou doen om elke moslim die met aanslagplannen rondloop op te pakken, dan gaan de straten sterk ontdaan worden van "jongeren".

1 voordeel, dan kunnen die geen electricitetiskabines meer invluchten.

Het is andersom, als er daadwerkelijk zoveel moslims met aanslagplannen rondlopen, zouden er geen straten meer overeind staan. Tot zover jou achterlijk samenzweringstheorietje.

maddox 12 augustus 2013 02:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6751780)
Het is andersom, als er daadwerkelijk zoveel moslims met aanslagplannen rondlopen, zouden er geen straten meer overeind staan. Tot zover jou achterlijk samenzweringstheorietje.

Ik zie eerder de bevestiging in het geringe aantal echt geslaagde aanslagen gepleegd door moslims.
Het is duidelijk, moslims hebben al moeite een deftige aanslag te plegen in een moslim gedomineerd land. Bomauto's die ontploffen op drukke markten, met maar een paar dozijn doden... Zelfmoordenaars die drukke bussen opblazen, met maar een paar gewonden...
Aanvalsmachinegeweren en granaten op een druk marktplein in Luik. En het resultaat... 6 doden, waaronder de zelfmoordenaar, 5 zwaargewonden...

En waarom moet U onmiddelijk beledigend gaan doen, trap ik op gevoelige teentjes? U lijkt wel een doorsnee moslim...

Eigenlijk, we zouden het allemaal moeten negeren, en gewoon behandelen als gewone criminaliteit. Als ze hier moelijk doen, we hebben de start gegeven met de steenkoolmijnen, we kunnen het ook afwerken met de steenkoolmijnen.

Zolang het in zandbakkiestan blijft, laat ons hen wapens verkopen om elkaar af te maken.

Salah 12 augustus 2013 02:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6751784)
Ik zie eerder de bevestiging in het geringe aantal echt geslaagde aanslagen gepleegd door moslims.

En waarom moet U onmiddelijk beledigend gaan doen, trap ik op gevoelige teentjes? U lijkt wel een doorsnee moslim...

Uw samenzweringstheorie is gewoon achterlijk, niet meer of niet minder.

maddox 12 augustus 2013 02:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6751785)
Uw samenzweringstheorie is gewoon achterlijk, niet meer of niet minder.

Ok U wint, ik met mijn IQ van een bloemkool geef me gewonnen.

Mare, bent U nu niet dolblij dat er 1 extreemrechtse rakker is opgepakt omdat die nog geen misdaad heeft gepleegd?

Salah 12 augustus 2013 02:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6751788)

Mare, bent U nu niet dolblij dat er 1 extreemrechtse rakker is opgepakt omdat die nog geen misdaad heeft gepleegd?

Een terreuraanval voorbereiden is complotteren tegen de maatschappij en staat en is weldegelijk een misdaad. Anders zouden ze hem weer moeten vrijlaten. Maar zover had je nog niet nagedacht zeker met uw IQ van een bloemkool?

maddox 12 augustus 2013 03:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6751790)
Een terreuraanval voorbereiden is complotteren tegen de maatschappij en staat en is weldegelijk een misdaad. Anders zouden ze hem weer moeten vrijlaten. Maar zover had je nog niet nagedacht zeker met uw IQ van een bloemkool?

Geniaal, iemand die gelooft in een onzichtbaar vriendje gelooft ook dat een persoon capabel tot het typen van een gesprek het IQ van een bloemkool kan hebben.

Maar ja, als die persoon geen misdaad heeft gepleegd, zou die in theorie vrijgelaten moeten worden. Helaas, werkt de wereld zo niet.

Salah 12 augustus 2013 03:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6751798)

Maar ja, als die persoon geen misdaad heeft gepleegd, zou die in theorie vrijgelaten moeten worden. Helaas, werkt de wereld zo niet.

Inderdaad, want in de praktijk heeft die een misdrijf gepleegd. ;-)

Txiki 12 augustus 2013 07:15

"half a dozen", dat zijn er dan zes. Zes. Veel he, zes.

djimi 12 augustus 2013 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6751834)
"half a dozen", dat zijn er dan zes. Zes. Veel he, zes.

Dat is er ongeveer één per tien miljoen Fransen.

Tamam 12 augustus 2013 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6751788)

Fundamentalisten die aanslagen wilt plegen pakken ze op, dat ze hetzelfde doen met extreem-rechts lijkt me evident.

Dat je de logica hiervan niet inziet ontgaat me volledig.

Terrorisme voorkomen. Al van gehoord eigenlijk?

Tamam 12 augustus 2013 09:40

Het plannen van een aanslag is trouwens een misdaad an sich.

Nick de Dubbel 12 augustus 2013 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6751995)

klopt

Maar toch is het doel van deze draad volledig mislukt..een 'geplande' aanslag op een gebouw is een zielige nuancering van het bloediger islamistisch geweld waar dagelijks dozijnen doden vallen (meestal nog intern)

santos 12 augustus 2013 10:12

Ze hadden die beter naar Irak gestuurd, daar zoeken ze nog mensen om bommen te leggen tussen de onschuldigen.
Maar hij zal zich dan moeten bekeren tot extreem islam ipv extreem rechts.

(neo)geopolitiek 12 augustus 2013 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6751790)

Voor iemand met het zelfingenomen monochrome denken van een sunni moslim weet jij zeer zeker wat een terreuraanval is. Uw broeders oefenen dagelijks, meestal zonder succes.

Salah 12 augustus 2013 19:13

Citaat:

Zo is het. Het extreem rechts terrorisme blijkt ook in de lift te zitten. Er zijn er hier die trouwens perfect in het profiel van zo'n extreem rechtse lone wolf terrorist passen.

Citaat:

Security services are grappling with an increase in far-right militant activity in France, home to Europe's largest Muslim minority. The government closed down half a dozen far-right militant groups in July after the death of a left-wing student in a brawl between fringe groups.

Ill Duce 12 augustus 2013 22:21

Citaat:

Ook als het een aanslag op een multinationale financiële instelling betreft?

Snerror 12 augustus 2013 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6752840)
Zo is het. Het extreem rechts terrorisme blijkt ook in de lift te zitten. Er zijn er hier die trouwens perfect in het profiel van zo'n extreem rechtse lone wolf terrorist passen.

Uw boek zou in dat geval verboden moeten worden.

Salah 12 augustus 2013 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6753170)
Uw boek zou in dat geval verboden moeten worden.

Mijn boek is nog niet afgerond noch gepubliceerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be