Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Peiling van JM Dedecker (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190197)

Hoera 12 augustus 2013 10:34

Peiling van JM Dedecker

JM Dedecker heeft persoonlijk een peiling laten uitvoeren in West-Vlaanderen en de resultaten voorspellen dat hij verkozen zal geraken ten koste van de N-VA en dat Hilde Crevits met de CD&V een monsterscore zal halen.

Blufpoker?

Txiki 12 augustus 2013 11:19

Hij moet toch iets doen om de relevantie van zijn partij aan te tonen...

Vrijheideerst 12 augustus 2013 11:30

Crevits zal het héél goed doen in WVL, maar daar staat de CD&V altijd sterk.

JMDD zal nog verkozen geraken, de rest van zijn groepering daarentegen...Hij is waarschijnlijk weer kwaad op N-VA omdat er te veel weerstand is (terecht) om hem binnen te halen.

De schoofzak 12 augustus 2013 12:20

Crevits zal op 26 mei wel een white hemd aantrekken, als ze zoveel succes zou hebben.

Nu de andere partijen deze voorspelling kennen, zullen ze wel extra in de verf zitten dat ze tot de groep behoort die verantwoordelijk is voor hun arcopar-aandeel. Of beter: het verlies van dat aandeel.

.

Knuppel 12 augustus 2013 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 6752100)
JM Dedecker heeft persoonlijk een peiling laten uitvoeren in West-Vlaanderen en de resultaten voorspellen dat hij verkozen zal geraken ten koste van de N-VA en dat Hilde Crevits met de CD&V een monsterscore zal halen.

Blufpoker?

Met peilingen is het altijd uitkijken.

Waaraan zou, eender welke, tsjeef een monsterscore te danken hebben?

Robinus V 12 augustus 2013 12:29

Alle peilingen zouden per provincie uitgevoerd moeten worden. Zegt veel meer over de potentiële zetelverdeling.

Misschien een idee voor LDD om op te komen in alle kieskringen tenzij hun belangrijkste kandidaten op de N-VA-lijst mogen. Dan zal de N-VA hun herziene beslissing wel opnieuw herzien en toch weer de LDD'ers aanbieden bij hen te komen.

Robinus V 12 augustus 2013 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 6752279)
Waaraan zou, eender welke, tsjeef een monsterscore te danken hebben?

Uw politieke analyse =/= de politieke analyse van de Vlamingen.

Vrijheideerst 12 augustus 2013 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6752287)
Uw politieke analyse =/= de politieke analyse van de Vlamingen.

Je moet maar kijken op Vlaanderenkiest om vast te stellen dat CD&V oppermachtig is in die provincie. Ik benijd ze, want Groen komt er haast nergens in de gemeenteraad.

Voorts vind ik Crevits & Melanie Schultz Van Haegen heel goede mobiliteitsministers, we kunnen het natuurlijk nog altijd geven aan Bruno De Lulle.

manta 12 augustus 2013 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 6752100)

Blufpoker?

Peiling van wat en over hoeveel volk gaat het?

stropdrager 12 augustus 2013 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6752403)
Je moet maar kijken op Vlaanderenkiest om vast te stellen dat CD&V oppermachtig is in die provincie. Ik benijd ze, want Groen komt er haast nergens in de gemeenteraad.

Voorts vind ik Crevits & Melanie Schultz Van Haegen heel goede mobiliteitsministers, we kunnen het natuurlijk nog altijd geven aan Bruno De Lulle.

Crevits is inderdaad geen slechte mobiliteitsminister, zeker in vergelijking met de vorige mobiliteitsministers. Dat is ook niet zo moeilijk, het verkeersbeleid van de vorige ministers was dan ook gewoon een anti-autobeleid. Gelukkig is Crevits iemand die het anti-autobeleid van haar voorgangers NIET kopieert.

Melanie Schultz Van Haegen is natuurlijk nog een stuk beter dan Crevits. Wat er in NL de laatste jaren gebeurt op vlak van mobiliteit, daar kunnen we in Vlaanderen alleen maar van dromen.

stropdrager 12 augustus 2013 15:34

Citaat:

Je moet maar kijken op Vlaanderenkiest om vast te stellen dat CD&V oppermachtig is in die provincie.

West-Vlaanderen is zonder twijfel de provincie waar de CD&V het sterkst scoort, maar ook hier is er toch wel verlies merkbaar. Ik vind oppermachtig toch een groot woord en wat overdreven.

Er is toch een groot verschil tussen de landelijke gemeenten en de stedelijke gebieden. In de landelijke gemeenten blijft CD&V oppermachtig, vaak met absolute meerderheden tot gevolg. In de stedelijke gebieden is het verhaal toch wel wat anders. Aan de kust doet de CD&V het niet goed, met uitzondering van Nieuwpoort. En de CD&V heeft in 2012 toch heel wat stemmen verloren in Brugge, Kortrijk en Roeselare met als gevolg dat Brugge en Kortrijk geen CD&V burgemeester meer hebben. In Roeselare werd de grootste partij, de N-VA, buitenspel gezet. (CD&V verloor er 12%).

Knuppel 12 augustus 2013 15:35

Citaat:

Ik denk niet dat werkende mensen, die alle dagen in de file staan om te KUNNEN gaan werken, hetzelfde over Crevits denken als jij.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...el-leren.dhtml

hurricane 12 augustus 2013 15:54

Hoeveel mensen worden eigenlijk getoetst naar hun kiesgedrag ?
En uit welke bevolkingsgroep/sector/stad ?

Pol 13 augustus 2013 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6752286)
Alle peilingen zouden per provincie uitgevoerd moeten worden. Zegt veel meer over de potentiële zetelverdeling.

Misschien een idee voor LDD om op te komen in alle kieskringen tenzij hun belangrijkste kandidaten op de N-VA-lijst mogen. Dan zal de N-VA hun herziene beslissing wel opnieuw herzien en toch weer de LDD'ers aanbieden bij hen te komen.

NVA heeft nu al teveel mannen en is op zoek naar vrouwen, en we kunnen betwijfelen of de LDD-vrouwen voldoen...

De schoofzak 13 augustus 2013 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 6752506)
Hoeveel mensen worden eigenlijk getoetst naar hun kiesgedrag ?
En uit welke bevolkingsgroep/sector/stad ?

Hoeveel mensen? Dat ligt er aan hoeveel je er voor wilt uitgeven.
Uit welke bevolkingsgroep/sector/stad: dat is naar keuze en ook wel afhankelijk van wat je ervoor op tafel wilt of kunt leggen.

Ik heb wel ergens gelezen dat de brulkikker er een mooie som voor over had, om te weten of hij wel zou investeren in een kiescampagne.
Ik denk wel dat hij die wijsheid heeft: hoe gieriger de bestelling van de peiling, hoe meer je jezelf kan bedriegen.

.

Robinus V 13 augustus 2013 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol (Bericht 6754126)
NVA heeft nu al teveel mannen en is op zoek naar vrouwen, en we kunnen betwijfelen of de LDD-vrouwen voldoen...

Ze zijn zodanig op zoek naar vrouwen dat twijfelgevallen zoals Homans voldoen.

Robinus V 13 augustus 2013 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6754146)
de brulkikker

Waarom probeerde de N-VA vorig jaar nog zo'n 'brulkikker' in de partij binnen te halen?

rafkaf 13 augustus 2013 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6754174)
Waarom probeerde de N-VA vorig jaar nog zo'n 'brulkikker' in de partij binnen te halen?

Inderdaad. Waarom?

Vrijheideerst 13 augustus 2013 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 6752483)
Ik denk niet dat werkende mensen, die alle dagen in de file staan om te KUNNEN gaan werken, hetzelfde over Crevits denken als jij.

In Brussel is het de Brusselse regering. :roll:

WetIsWet 13 augustus 2013 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 6752483)

Die staan dan 1) al tenminste op onderhouden wegen in de file, niet putten met asfalt tussen en 2) ook qua mobiliteit heeft minister Crevits al een paar mooie verwezenlijkingen op haar naam, om de beste te noemen de spitsstrook op de E34 die niet alleen voor een vlotter verkeer uit Antwerpen richting Limburg zorgt, maar ook voor minder lange files op de Antwerpse ring doordat het verkeer sneller weg geraakt.

De minister die alle files in Belgie oplost die moet nog geboren worden en komt waarschijnlijk van de planeet Krypton. Ik juich dus alle progressie toe.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be