Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Net iets beter dan de FYRA : de Hyperloop Alpha (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190247)

Descartes Jr 13 augustus 2013 18:55

Net iets beter dan de FYRA : de Hyperloop Alpha
 


1130 km/u

Micele 13 augustus 2013 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 6754405)

Interessant, en zelfs sneller als 1130 km/u, zelfs gelimiteerd op 1220 km/u (760 mph=1223 km/u) wegens aerodynamische redenen onder andere.

Citaat:

4.1.6. Propulsion
In order to propel the vehicle at the required travel speed, an advanced linear
motor system is being developed to accelerate the capsule above 760 mph
(1,220 kph) at a maximum of 1g for comfort.

4.4. Route
The Hyperloop will be capable of traveling between Los Angeles and San
Francisco in approximately 35 minutes. This requirement tends to size other
portions of the system. Given the performance specification of the Hyperloop,
a route has been devised to satisfy this design requirement. The Hyperloop
route should be based on several considerations, including:
1. Maintaining the tube as closely as possible to existing rights of way (e.g.,
following the I-5).
2. Limiting the maximum capsule speed to 760 mph (1,220 kph) for
aerodynamic considerations.
3. Limiting accelerations on the passengers to 0.5g.
4. Optimizing locations of the linear motor tube sections driving the
capsules.
5. Local geographical constraints, including location of urban areas,
mountain ranges, reservoirs, national parks, roads, railroads, airports,
etc. The route must respect existing structures.
For aerodynamic efficiency, the velocity of a capsule in the Hyperloop is
typically:
 300 mph (480 kph) where local geography necessitates a tube bend radii
< 1.0 mile (1.6 km)
 760 mph (1,220 kph) where local geography allows a tube bend > 3.0
miles (4.8 km) or where local geography permits a straight tube.

....


The route has been divided into the following sections:
 Los Angeles/Grapevine – South and North
 I-5
 I-580/San Francisco Bay

Summary

• 300 mph (480 kph) for the Los Angeles Grapevine South section at 0.5g.
Total time of 167 seconds
• 555 mph (890 kph) for the Los Angeles Grapevine North section at 0.5g.
Total travel time of 435 seconds
• 760 mph (1,220 kph ) along I-5 at 0.5g.
Total travel time of 1,518 seconds
• 555 mph (890 kph) along I-580 slowing to 300 mph (480 kph) into San
Francisco.
Total travel time of 2,134 seconds (35 minutes)
The velocity (Figure 26) along the Hyperloop and distance (Figure 27) as a
function of time summarize the route.

Eduard Khil 13 augustus 2013 20:29

waarom nog niet spreken over de gravity train :roll:
iedere plaats op aarde te bereiken binnen de 50 min...

Eduard Khil 13 augustus 2013 20:47

Isambard draait zich om zin zijn graf....

Descartes Jr 13 augustus 2013 20:48

toch niet via de holle aarde zeker ?

Vreemde openingen op de Zuidpool

Tavek 13 augustus 2013 20:52

Zuig die pijp vacuum en ge kunt dus nog een pak sneller :)

Micele 13 augustus 2013 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6754608)
Zuig die pijp vacuum en ge kunt dus nog een pak sneller :)

Dat is te snel op die korte afstand, je moet tenminste je boterhammen kunnen opeten. ;-)

Descartes Jr 13 augustus 2013 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6754608)
Zuig die pijp vacuum en ge kunt dus nog een pak sneller :)

Als uw vessel tenminste niet ontploft.

Bierke 13 augustus 2013 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6754608)
Zuig die pijp vacuum en ge kunt dus nog een pak sneller :)

Zonder lekken weliswaar.

Ontopic: Het is inderdaad een goeie oplossing, zeker omdat ze niet op een bepaalde tijd moeten rijden, alleen hoe krijg je mensen halfweg op "de rails", want enkel punt A naar B is nogal zielig.

Descartes Jr 13 augustus 2013 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 6754698)
Zonder lekken weliswaar.

Ontopic: Het is inderdaad een goeie oplossing, zeker omdat ze niet op een bepaalde tijd moeten rijden, alleen hoe krijg je mensen halfweg op "de rails", want enkel punt A naar B is nogal zielig.

Het lijkt mij een oplossing voor een beperkt aantal passagiers. Dat worden dan kleine shuttles van A naar B en van A naar C.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be