Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Mooie opkuis! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190263)

Rollercoaster 13 augustus 2013 23:15

Mooie opkuis!

Opgeruimd staat netjes!

Dergelijke wegpiraten horen niet thuis op de openbare weg!
Nog een geluk dat er geen derden bij betrokken zijn!

Mambo 14 augustus 2013 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6754801)
Opgeruimd staat netjes!

Ik heb het al veel eerder gezegd en zeg het nog eens. Haal die palen en andere verkeersonzin paaltjes en bakken en weet ik veel weg.
Ze hebben al meer doden op hun conto dan levens gered.

ps; ze doen het expres omdat ze ervan houden dat er doden vallen.

Supe®Staaf 14 augustus 2013 06:31

Citaat:

Opgeruimd staat netjes!

Eigenlijk horen motoren niet thuis op de openbare weg.
Ik ben geen verbieder, maar dergelijk vervoermiddel dient verbannen naar gesloten circuits.

Supe®Staaf 14 augustus 2013 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6754841)
Ik heb het al veel eerder gezegd en zeg het nog eens. Haal die palen en andere verkeersonzin paaltjes en bakken en weet ik veel weg.
Ze hebben al meer doden op hun conto dan levens gered.

Daar heb je zeker een punt.
Citaat:

ps; ze doen het expres omdat ze ervan houden dat er doden vallen.
Welnee, het is simpelweg debiele groene kortzichtigheid.

openeye 14 augustus 2013 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6754969)
Ik ben geen verbieder, maar dergelijk vervoermiddel dient verbannen naar gesloten circuits.

Zot zeker? Er zijn mensen die niet voorzichtig zijn, maar als je wat verstand hebt dan knal je door op plaatsen waar dat kan en niet overal..
Maar zoals natuur voorzien heeft, zullen de dwazen meestal eerst dood gaan.

maddox 14 augustus 2013 09:09

Citaat:

Wilde gij eens terug in uw hol kruipen. 2 wielige gemotoriseerde weggebruikers zijn al gediscrimineerd genoeg. 't Is al erg genoeg dat Blue Sky en freespirit brommers willen verbieden, dat gij de rest van de plaatsbesparenden weg wil stoppen.

Citaat:

En waarom? Omdat de verongelukte man met een sportieve motorfiets reed? Dan moeten we elke sportieve wagen ook naar't circuit bannen.

maddox 14 augustus 2013 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door openeye (Bericht 6755004)
Zot zeker? Er zijn mensen die niet voorzichtig zijn, maar als je wat verstand hebt dan knal je door op plaatsen waar dat kan en niet overal..

Voorzichtig zijn is een deel van het punt. Kennis van zaken hebben een ander deel. Als ge vanuit uw Golf 4 GTD in een midlife crisis op een CBR600 stapt, da's wel vragen voor miserie.
Citaat:

Helaas is zo'n situatie in't verkeer ook gevaarlijk voor de niet dwazen, en da's dan wel spijtig.

Anna List 14 augustus 2013 09:21

Citaat:

Opgeruimd staat netjes!

wat een degoutant onmenselijke reactie.

hurricane 14 augustus 2013 09:23

Dat is inderdaad een onmenselijke reactie.
Als het familie had geweest, had de TS wel helemaal anders gepiept.

Mambo 14 augustus 2013 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door openeye (Bericht 6755004)

Een ongeluk is nu eenmaal een onvoorzien voorval, anders was het expres geweest.
Een kennis uit mijn werkomgeving is enkele weken terug overleden door een ongeval en die had massa ervaring. Zelfs nog parijs-dakar gereden ooit.
En al zeker geen dwaas.

openeye 14 augustus 2013 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6755076)
Voorzichtig zijn is een deel van het punt. Kennis van zaken hebben een ander deel. Als ge vanuit uw Golf 4 GTD in een midlife crisis op een CBR600 stapt, da's wel vragen voor miserie.

Helaas is zo'n situatie in't verkeer ook gevaarlijk voor de niet dwazen, en da's dan wel spijtig.

Inderdaad. Als je wil zot doen, doe het dan op plaatsen waar je alleen zit.

Klopt, en dat noemen ze een gemis aan respect.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6755118)
Een ongeluk is nu eenmaal een onvoorzien voorval, anders was het expres geweest.
Een kennis uit mijn werkomgeving is enkele weken terug overleden door een ongeval en die had massa ervaring. Zelfs nog parijs-dakar gereden ooit.
En al zeker geen dwaas.

Hoe noem je dan die kerel die zichzelf heeft doodgereden? Een geluk?

Rollercoaster 14 augustus 2013 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6755085)
wat een degoutant onmenselijke reactie.

:)

Rollercoaster 14 augustus 2013 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 6755088)
Dat is inderdaad een onmenselijke reactie.
Als het familie had geweest, had de TS wel helemaal anders gepiept.

Als hij jou kind of partner zou omver gereden hebben, zou je ook wel anders gepiept hebben.

hurricane 14 augustus 2013 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6755261)
Als hij jou kind of partner zou omver gereden hebben, zou je ook wel anders gepiept hebben.

Wat wil je dan ? De doodstraf terug invoeren ?

Txiki 14 augustus 2013 11:27

Citaat:

Opgeruimd staat netjes!

:-(

R.Verhiest 14 augustus 2013 11:27

Techniek stelt moordwapens ter beschikking van de mens ; menigeen is zich niet bewust van dit feit... leggen rijscholen wel genoeg een accent op "defensief rijden" ?

Nick de Dubbel 14 augustus 2013 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6755261)

Als als...doet niet ter zake...

De meeste van de motards met een racemachine rijden véél te snel en véél te gevaarlijk (assertief) , maar gewoonlijk zijn ze alleen het (fysieke) slachtoffer van hun roekeloosheid...ik word zeker niet gelukkig van dit soort berichten

manta 14 augustus 2013 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest (Bericht 6755272)
Techniek stelt moordwapens ter beschikking van de mens ; menigeen is zich niet bewust van dit feit... leggen rijscholen wel genoeg een accent op "defensief rijden" ?

Moesten de rijscholen en daarbij het behalen van een motorrijbewijs niet zo duur zijn zouden ze mss meer lessen volgen in defensief rijden. Rijschool zorgt er enkel voor dat je door het rij-examen geraakt maar leert je niet motorrijden...

En dan nog, het systeem is nu gewoon te gek. Op een 125 mag je zo rijden, terwijl er een heel segment van 250'ers staat weg te roesten. Dat zijn geen racemonsters maar degelijke woon-werkmotoren... Doe maar eens een stukje autosnelweg met zo'n 125, die komt gewoon te kort.
Dus met een B op een 250 maar wel de mogelijkheid geven om goedkope of gratis opleidingen te volgen. Al is 't een cursus bij MAG of zo...

BigF 14 augustus 2013 13:48

Citaat:

Zelden heb ik van jou zo'n kortzichtige reactie mogen lezen...

Omdat er af en toe een enkeling wat te hard aan het gas gaat hangen moeten alle motoren maar van de weg gebannen worden?
En wat doen we dan met al die BMW/Porche/Aston Martin-idioten die ook al eens graag tegen 250 over de snelweg scheuren?
Naast motoren ook ineens alle auto's maar van de weg halen?

Motorrijders zijn zich over't algemeen maar al te goed bewust van het gevaar dat ze veroorzaken maar vooral lopen.
De vervolmakingscursussen die her en der in't land worden georganiseerd zitten dan ook steevast volgeboekt.
Ik zie het een automobilist nog niet snel doen, om de paar jaar een cursus gaan volgen om zijn rijkunsten op peil te houden.

Nee Staaf, met alle respect voor je over het algemeen goed gefundeerde meningen maar hier sla je de bal volgens mij grondig mis.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be