![]() |
Referendum of "minder belastingen"
Hierbij wordt met "minder belastingen" de éénpersoons lijst n°10 van ... uit Stekene op de gemeenteraadsverkiezingen van 14/10/12 verstaan. Deze persoon is er alleen in geslaagd om enkel de Gemeentebelangen in Stekene aan de macht te brengen.
Op voorhand waren aldaar (zelfs) de traditionele partijen akkoord gegaan om zijn programma uit te voeren. Welke vooral bestond uit "minder belastingen" bij zoveel mogelijk grote financiële uitgave posten. Zo wou hij bvb minimum één schepen minder in ruil voor een lager % gemeentebelasting en de afbouw van verschillende subsidie regelingen geven. Alhoewel hij door de kiesdrempel & de discriminatie telling voor de verdeling van de zetels juist niet verkozen was is hij er toch in geslaagd het nieuwe & homogene gemeentebestuur de goede richting te doen inslaan. Mede door het hierboven geschrevene is bij mij het besef gekomen dat het eerder dubbelzinnige en het oorspronkelijk & enkelvoudige "Link in Democratie" van Links in Democratie (LiD) meer de huidige politieke lading, realiteit, zichtbaarheid enz... dekt. Er kan daarenboven al gezegd worden dat "Link in Democratie" bij de hedendaagse kieswet (18 tekens, spatie inbegrepen) als lijstnaam en tevens slogans kan gebruik worden. Hetgeen tweeten (facebooken) naast het al bestaande forum gebruik & mondelinge reclame tevens mogelijk en efficiënt maakt. Zeker tussen gelijke gelijke welke volksraadpleging (01/09/13-25/05/14) in. Het gaat er m.a.w. niet meer om voordracht-handtekeningen (5 parlementaire voor de federale enz...) te verzamelen ter kandidaatstelling aan verkiezingen (discriminerend later en hoger lijst n° te bekomen enz...) maar om mijn, de bevolking haar gratische inspraak via "Link in Democratie" zelfs op de straat, bos & heide voortdurend te garanderen, vrijwaren. De kiezer "het volk" heeft gelukkig altijd gelijk. Ik daarentegen heb voorbij 14/10/12 mij trouwens als kandidaat met een éénpersoonslijst niet willen aanmelden omdat ik verkoos om eerder een wit konijn, zoals Viv Van Dingenen in mijn naam & aangeven als verruimingskandidaat-lijstduwer op een 21ste plaats te verkrijgen op één van gelijk welke partij kieslijst om minimum aan te tonen dat het ook met veel minder verkozenen kan. Dit is onlangs alternatief bewezen door de extra sint-niklase gemeenteraad zonder uitreiking van zitpenningen, die er kwam dankzij de verenigde oppositie(14 stemmen) "VB & sos-2012 inbegrepen". Het op stapel staande refendum van 01/09/13 aangaande de ophaling van het huisvuil door de stadsdiensten, is van dezelfde financiële slagorder. De extra uitgaven voor het organiseren van dit evenement komt voort door het bestaan van de voorakkoordelijke N-VA/SP.a-grorn (Lieven Dehandschutter / F... Willockx) coalitie met evenveel schepenen dan in de havenstad Antwerpen. Omdat een gemeentelijk referendum niet bindend is en ook geen opkomstplicht heeft is de (al of niet getelde) kiesuitslag(voor of tegen) meestal geen absolute kiezersmeerderheid in cijfers. De niet uitgebrachte stemmen zijn eerder nog het grootst in aantal zodat de traditionele politici denken dat ze voort kunnen doen alsof er niets gebeurd is. Enkel elke tot stand gekomen uitslag bewijst eerder meer dan minder dat de huidige beslissing (over gelijk welk onderwerp ook) valselijk, slecht, ondemocratisch enz... is. Het ware veel beter geweest dat de handteken-verzameling, die nu gebruikt wordt om rijkelijk laat het referendum te organiseren, gewoon verder gezet werd totdat meer dan de heft van de kiezers de petitie (nu al feitelijk) hadden ondertekend. Alhoewel ik zeker besef dat achteraf (ook over de onnodige staking van de eerste dagen) anders klappen zeer gemakkelijk is. Toch zeggen ze hier bij ons: 't is ofwel U geld, uw leven of U broek afgeven! |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Zal ik u een tip geven? Gratis. http://forum.politics.be/attachment....1&d=1376599105 |
Citaat:
|
Citaat:
D�*t zijn we allen,jongen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be