Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Plunderaars maken gebruik van chaos in Egypte om museum leeg te roven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190470)

cookie monster 18 augustus 2013 23:37

Plunderaars maken gebruik van chaos in Egypte om museum leeg te roven

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...te-roven.dhtml

Kan iemand hier mij eens het nut van uitleggen , aub ??
Is dit stelen voor het geld (waarde gestolen voorwerpen) ,
of is dit gewoon als vandalisme bedoeld ??
Of wat is er mis met een geschiedenismuseum van uw land ??

Ill Duce 18 augustus 2013 23:42

Salah?

Vette Pois(s)on 18 augustus 2013 23:57

Bloed, geweld, vernieling! Welkom in de moslimwereld.

manta 19 augustus 2013 00:14

Tja, als de afgoden weg zijn is de rest makkelijker te bekeren...:?

Dit is het ergste dat Egypte nu kan overkomen ...

Bierke 19 augustus 2013 00:42

Echt zielig, vuile klootzakken

maddox 19 augustus 2013 00:52

Dat is gewoon een herhaling van de vorige keer.

Maar het spijtige is, de meeste kunstschatten zijn eigenlijk onverkoopbaar. Je kan die niet verkopen via Ebay, tenzij als €5 replica.
Als men de weg kent, kan men poen vangen bij rijke verzamelaars, maar die weten beter dan een of andere randdebiel een smak geld ervoor te geven. De kans dat die randdebiel zijn bek voorbij praat is te groot. En als het geen complete randdebiel is, proberen een 2de keer langs de kassa te passeren door te gaan klikken.

En als het aankomt op de waarde van het edelmetaal of de edelstenen, da's nog niet eens een fractie van de echte waarde, en kost nog eens veel moeite en energie om om te vormen tot "onherkenbare basisproducten".

Klojo eerste klas 19 augustus 2013 11:21

En we mogen weer niks zeggen in de trant van 'wat een verrijking, die multicul' want dat zijn nu eenmaal weer de 'uitzonderingen'....de zoveelste..... ? :oops:

circe 21 augustus 2013 07:45

Zo ziet men weer dat moslims totaal geen respect hebben voor de culturen en beschavingen die reeds bestonden voor Mo zijn hallucinaties kreeg. Zelfs al leeft de helft van Egypte van het toerisme op basis van die cultuur, dan nog halen ze nog liever het museum leeg (trouwens, totaal onderkomen en vuil en stoffig, zelfs daar hadden ze geen respect voordien).

Tavek 21 augustus 2013 09:51

Wat een geluk dat de Britten veel veilig hebben staan in het British Museum.

circe 21 augustus 2013 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6766325)
Wat een geluk dat de Britten veel veilig hebben staan in het British Museum.

Daar denk ik ook regelmatig aan. Ook al die Assyrische kunstschatten staan veiliger in het British Museum dan in Bagdad.

manta 21 augustus 2013 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6762066)
Dat is gewoon een herhaling van de vorige keer.

Maar het spijtige is, de meeste kunstschatten zijn eigenlijk onverkoopbaar. Je kan die niet verkopen via Ebay, tenzij als €5 replica.
Als men de weg kent, kan men poen vangen bij rijke verzamelaars, maar die weten beter dan een of andere randdebiel een smak geld ervoor te geven. De kans dat die randdebiel zijn bek voorbij praat is te groot. En als het geen complete randdebiel is, proberen een 2de keer langs de kassa te passeren door te gaan klikken.

En als het aankomt op de waarde van het edelmetaal of de edelstenen, da's nog niet eens een fractie van de echte waarde, en kost nog eens veel moeite en energie om om te vormen tot "onherkenbare basisproducten".

Ik denk niet dat het hen echt om het geld te doen is...
De symboolwaarde van deze artefacten voor de Eyptische identiteit stukmaken is voor hen belangrijker.

Klojo eerste klas 21 augustus 2013 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6766374)
Daar denk ik ook regelmatig aan. Ook al die Assyrische kunstschatten staan veiliger in het British Museum dan in Bagdad.

Doet mij denken aan al die keren dat de Congolezen/Zaïrezen, Rwandezen en Burundezen hun materiaal opeisen.... Gelukkig hebben we nog geen minister gehad die zo onnozel was om dat toe te staan....totnogtoe.... 8-)

Bhairav 21 augustus 2013 11:57

Zo'n sacrofaag lijkt wel 'n leuk voetbankje.
De mummies recycleren tot isolatiemateriaal.

Vette Pois(s)on 21 augustus 2013 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6766463)
Doet mij denken aan al die keren dat de Congolezen/Zaïrezen, Rwandezen en Burundezen hun materiaal opeisen.... Gelukkig hebben we nog geen minister gehad die zo onnozel was om dat toe te staan....totnogtoe.... 8-)

Die brol zou ik zo teruggeven.

Raven 21 augustus 2013 12:43

Reden is niet ver te zoeken hoor... dit draait niet om dat te verkopen ofzo... het is een symbolische vernietiging van het regime, het afvallige verleden en het toerisme

Klojo eerste klas 21 augustus 2013 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 6766545)

En dan krijgen we zo'n toestanden ? ;-)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=190374

Xenophon 21 augustus 2013 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 6766545)

Vroeger kan je dat in de hof op het vuur smijten.

parsprototem 21 augustus 2013 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6766375)
Ik denk niet dat het hen echt om het geld te doen is...
De symboolwaarde van deze artefacten voor de Eyptische identiteit stukmaken is voor hen belangrijker.

Sommige mensen maken gewoon alles kapot wat naar infrastructuur ruikt, bij ons zijn dat bv bushokjes. Bij de eerste uprising hebben ze ook zaken in het museum kapot gemaakt.

En wat weet de doorsnee Egyptenaar in hemelsnaam nu af van de farao-dynastieën in zijn eigen land? En als de prijs van het brood maar stijgt, gaat zo iemand zich daar niet in verdiepen.

Nar 21 augustus 2013 18:20

Achterlijke protestanten.

Johan Bollen 21 augustus 2013 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6761950)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...te-roven.dhtml

Kan iemand hier mij eens het nut van uitleggen , aub ??
Is dit stelen voor het geld (waarde gestolen voorwerpen) ,
of is dit gewoon als vandalisme bedoeld ??
Of wat is er mis met een geschiedenismuseum van uw land ??

Waar kwam de inhoud van de geplunderde Iraakse museums terecht uiteindelijk na de VS invasie? In het buitenland. Zo'n plunderingen gebeuren meer dan eens 'in opdracht' van handelaars en verzamelaars.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be