Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Toespraak Rudy Demotte (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190650)

Txiki 22 augustus 2013 09:04

Toespraak Rudy Demotte

Blijkbaar heeft Rudy Demotte een interessante toespraak gehouden over "Waals nationalisme". Weet iemand waar we die toespraak kunnen lezen?

Vrijheideerst 22 augustus 2013 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6767708)
Blijkbaar heeft Rudy Demotte een interessante toespraak gehouden over "Waals nationalisme". Weet iemand waar we die toespraak kunnen lezen?

Neen, ik kan je geen link naar de volledige geven. Maar naar wat ik begrijp, aan de reactie van Geert Bourgeois, was het een hele goede. En hét bewijs dat de Walen al aan après notre belgique denken. Zijn reactie op twitter:

Geert Bourgeois ‏@GeertBourgeois 20u
@demotterudy voor open Waals nationalisme,les Wallons un peuple uni : prachtig, net als NVA vr open inclusief nationalisme

Raven 22 augustus 2013 09:11

Walen hebben, net als Vlamingen, recht op hun volksnationalisme

Txiki 22 augustus 2013 09:15

Ja, maar ik wil dus die toespraak zelf kunnen lezen, niet alleen de reacties erop en de berichtgevingen in de media. De primaire bron wil ik.

Nyquist 22 augustus 2013 09:24

Ik moest eens lachen met de citaten in de media. Waals Nationalisme is vriendelijk en open naar anderen, niet gemeen en in zichzelf gekeerd zoals dat van de giftige, smerige Vlamingen van over de grens.

Je moet het maar zonder ironie kunnen brengen, he, zoiets.

Travis66 22 augustus 2013 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6767728)
Ja, maar ik wil dus die toespraak zelf kunnen lezen, niet alleen de reacties erop en de berichtgevingen in de media. De primaire bron wil ik.

Hier is uwen tekst in't Frans. Het spijt me dat ik het niet in een eerste wereld taal heb gevonden.

http://www.lesoir.be/302776/article/...me-d-exclusion

Demotte maakt blijkbaar een onderscheid tussen "nationalisme, "rechts Nationalisme" en "extreem rechts nationalisme".

knip 22 augustus 2013 09:36

Nationalisme is een zeer ruim begrip en valt niet alleen toe te schrijven aan de Duitse Jaren 30.

belgicisme is ook een vorm van Nationalisme.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationalisme

Bijvoorbeeld:
Het Belgische staatsnationalisme (belgicisme) leidde tot zijn onafhankelijkheid van Nederland in 1830.

Xenophon 22 augustus 2013 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6767728)

Je begrijpt toch wel dat zulke zaken niet geschikt zijn voor publicatie in Vlaanderen.

Anna List 22 augustus 2013 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6767766)
Je begrijpt toch wel dat zulke zaken niet geschikt zijn voor publicatie in Vlaanderen.

touché

Txiki 22 augustus 2013 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 6767749)
Hier is uwen tekst in't Frans. Het spijt me dat ik het niet in een eerste wereld taal heb gevonden.

http://www.lesoir.be/302776/article/...me-d-exclusion

Demotte maakt blijkbaar een onderscheid tussen "nationalisme, "rechts Nationalisme" en "extreem rechts nationalisme".

Dat is een link naar alweer mediaberichtgevingen. Ik wil gewoon integraal de toespraak. Sec en droog. 'k Zal een mailtje naar Demotte moeten sturen, zeker?

peter1962 22 augustus 2013 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6767708)

Dit heb ik kunnen terugvinden op de website van La Une.
http://www.rtbf.be/info/belgique/det...tif?id=8071208

De schoofzak 22 augustus 2013 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6767788)
Dat is een link naar alweer mediaberichtgevingen. Ik wil gewoon integraal de toespraak. Sec en droog. 'k Zal een mailtje naar Demotte moeten sturen, zeker?

Heeft Demottige geen webstek dan ?
Ge moet een beetje moeite doen hé.

.

Vrijheideerst 22 augustus 2013 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 6767742)
Ik moest eens lachen met de citaten in de media. Waals Nationalisme is vriendelijk en open naar anderen, niet gemeen en in zichzelf gekeerd zoals dat van de giftige, smerige Vlamingen van over de grens.

Je moet het maar zonder ironie kunnen brengen, he, zoiets.

Ok, daar hebt u een oud en bekend punt, maar toch, je weet ook dat de Walen al lang bezig zijn met hun futur. :magniet:

Anna List 22 augustus 2013 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6767788)

lijkt me t efficientste.

vraag een nederlandstalige versie

en als je die hebt ook de originele franstalige. lijkt me interessant :-)

Amon_Re 22 augustus 2013 09:59

Hendrik Bogeart is er alvast nie mee opgezet op twitter....

hendrikbogaert ‏@hendrikbogaert 45m
elke vorm van nationalisme is slecht, Waals, Vlaams... nationalisme wil polariseren, uitsluiten, verdelen. 1/3

hendrikbogaert ‏@hendrikbogaert 42m
de identiteit van een natie kan beter opgebouwd worden op alles wat positief is, fier zijn op, geloven in toekomst en zorgen voor 2/3

hendrikbogaert ‏@hendrikbogaert 38m
ik verwerp pos Waals nationalisme, neg Vlaams nationalisme. Vlamingen zeer open andere culturen, diverse talen, gn lessen te ontvangen 3/3

Txiki 22 augustus 2013 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6767766)

:-D pok! erop!

Txiki 22 augustus 2013 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6767807)

elke vorm van nationalisme is slecht, Waals, Vlaams... nationalisme wil polariseren, uitsluiten, verdelen. 1/3

de identiteit van een natie kan beter opgebouwd worden op alles wat positief is, fier zijn op, geloven in toekomst en zorgen voor 2/3

ik verwerp pos Waals nationalisme, neg Vlaams nationalisme. Vlamingen zeer open andere culturen, diverse talen, gn lessen te ontvangen 3/3

De reacties van dat soort randdebielen interesseren me geen zier.

Vrijheideerst 22 augustus 2013 10:01

Citaat:

Bogaert, uwe CVP humor staat mij ni aan vriend.

Anna List 22 augustus 2013 10:02

Citaat:

hij zegt niks over B nationalisme :p

Vrijheideerst 22 augustus 2013 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6767815)
hij zegt niks over B nationalisme :p

Dat mag he. Hebt ge uw belgisch voetbaltruike al?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be