![]() |
Kennedytunel en het vrachtverkeer
Bron
Daar moet je toch geen studie/analyse voor doen om dat te weten dacht ik. Mensen die de bewuste tunnel dagelijks gebruiken weten dit al jaaaaaaaaren. 8O Zelf maakte ik er al situaties mee dat de drie rijstroken bezet waren door vrachtwagens die elkaar onderling maar aan het inhalen waren (kenteken PL) en echt niet tegen de voorgeschreven 70km/u die van toepassing was op dat ogenblik. Ook veel tankwagens met gevaarlijke stoffen aan boord rijden erdoor die er eigenlijk nog niet zouden door mogen rijden. (gevaar!) Ik hou mij aan de op dat ogenblik van kracht zijnde snelheden in de tunnel doch zie je er veel wagens en vrachtwagens 'voorbij vliegen'. Mijn moeder durft daar zelfs nog niet doorrijden die Kennedytunnel daar ze ooit eens een situatie voorgehad heeft dat een vrachtwagen haar 'aanmaande' om sneller te gaan rijden en maar lag te toeteren en met zijn lichten lag te knipperen en de wagens voor haar allemaal plots in de remmen gingen en die mastodont tot 2 cm achter de bumper van haar wagen net tot stilstand kon komen :roll: Tip: Ik zeg altijd, als je zo eentje ziet aankomen, zeker niet sneller gaan rijden. Trager gaan rijden. Wil hij voorbij steken doe maar ... Hoogste tijd dat men naar een 'deftige' oplossing gaat zoeken voor dat probleem. :roll: |
Al duizenden keren gezegd, horen zeggen en ook al massaal voor aan het lobbyen geweest :
-totaal inhaalverbod voor vrachtwagens. Rechtse baanvak en max. 90 km/uur. Voldoende ruimte tussen laten en verkeer komend van opritten verplicht laten invoegen. Op straf van zware boetes en intrekking rijbewijs (ook voor het werk). Vrachtwagens die betrapt worden ook minimum 1 week in beslag nemen. - alle kamionetten en wagens op Lichte Vracht enkel nog op rechtse baanvak en bij meerdere baanvakken ook het middelste. Nooit het linkse baanvak. Begrenzer van max. 110 km/uur. - Wegenvignet voor iedereen! Wagens +50 euro/jaar en lichte vracht/kamionetten/wagens met aanhangwagen of caravan/vrachtwagens +300 euro/jaar. Zware controles en boetes van 1500 euro bij geen vignet. Geen vermindering van rijbelastingen en BIV maar de opbrengsten gebruiken om daadwerkelijk veel meer controles op die vignetten te doen. De files en ongelukken zullen wel heel hard dalen!!! |
plaatselijke 70 kmh, ook tijdelijke, is gewoon om problemen vragen, compleet idiote snelheidslimiet. Waar het om zou moeten gaan is veiligheidsafstanden houden zodat er nog fatsoenlijk geritst kan worden bij vlotte snelheden aangezien er in- uitvoegstroken liggen voor en na de Kennedytunnel.
Zelfs een kind weet dat als een gelijkmatige verkeerstroom: - 80-90 kmh voor camions op de rechtse rijstroken; - 110-120 kmh voor het overige verkeer; plots op een rijdende hindernis -van geforceerde 70 kmh voor iedereen- inloopt er gewoonweg een file moet onstaan (harmonicafile) die zich al onnodig ver voor de Kennedytunnel gaat uitdeinen. Dus de plaats van eventueel typische fileverkeer-ongevallen zal gewoon verlegd worden, maar omdat er meer kunstmatige filedruk (lengte x tijd) onstaat door die 70 kmh zal het risico op meer kopstaart-ongevallen en voorrangsnegatie-ongevallen bij het rijstrookwisselen verhogen, de dodehoekongevallen quasi. Wordt er ergens gecontroleerd op afstand ? Niet dat ik weet. Snelwegtunnels in het buitenland hebben doorgaans minimum 80 kmh in de regel zelfs dikwijls 100 kmh (bij 2 tunnels of eenrichtingsverkeer in elke pijp). Zelfs snelwegtunnels MET tegenverkeer (één tunnelpijp) hebben nog 80 kmh limiet. Belziek stelt weer een nieuw absurd wereldrecord in: 70 kmh limiet, zelfs in een 3 |+|3 korte snelwegtunnel met eenrichtingsverkeer. Goe bezig, prutsers. :roll: Iedereen weet dat bepaalde (buitenlandse) auto´s en vrachtwagens zich ook niet aan die limieten houden omdat ze hun boete nooit krijgen... Of dat ondertussen rechtgezet is ? Citaat:
|
Citaat:
De grootste fout aan die tunnel is dat men pas een stevige heraanleg van de ring deed maar niet wou luisteren naar de verzuchtingen van chauffeurs. Men had simpelweg de te steile afdaling en klim anders moeten aanleggen. Een ander probleem is het verplicht moeten vertragen tot snelheden die er voor zorgen dat een vrachtwagen stilvalt in de klim. Het had leuk en veiliger geweest als ze die zonk minder steil hadden gemaakt, maar ja... |
Citaat:
Waarom zou je dan de economie willen remmen ?? Waarom zou je als overheid zorgen dat mensen minder gaan verdienen zodat uw BNP krimpt ?? Waarom zou je als overheid regels bedenken om mensen te remmen in hun economische handelingen en hun economische prestaties, als je anderzijds ook als overheid uw verantwoordelijkheid kunt nemen en kunt zorgen dat de wegen aangepast zijn aan de behoefte en vraag ? De meest logische oplossing om de economie te doen groeien is zorgen dat die bottelneck verdwijnt, en zorgen dat de liefkenshoektunnel ontsloten wordt met de E17 zodat doorgaand verkeer via GPS de schortcut krijgt. Je kan ook gewoon die twee tunnels via REKENINGRIJDEN betalend maken... 1euro bvb linkerover 2euro kennedy. Het budget voor rekeningrijden kan je transferreren naar een fonds voor een wapper. |
Citaat:
Kort gezegd: er zijn te weinig Scheldeverbindingen in Antwerpen. Zeker als je rekening houdt met het economische belang van de stad en het inwoneraantal van de Antwerpse agglomeratie. De oplossing is dan ook simpel: nieuwe wegen bouwen. Antwerpen heeft zeker 2 nieuwe tunnels onder de Schelde nodig (of eventueel een brug over de Schelde). Het huidige Antwerpse weggennet is onvoldoende. |
Citaat:
Indien het vrachtverkeer hoofdzakelijk via Liefkenshoek zou rijden, dan zou het probleem al voor 3/4 (of meer) zijn opgelost. |
Citaat:
Men hoeft gewoon "vergelijkbare EU-havens" -bvb Rotterdam en Hamburg- te bekijken hoe ze het daar opgelost hebben. Gewoon de invalssnel(auto)wegen tellen en dan het aantal (auto)snelwegbruggen en -tunnels. Dan de verhouding maken. Best deze link gebruiken: http://www.viamichelin.nl/web/Kaarten-Plattegronden grof idee, ik rangschik de havens naargelang (haven)omzet: ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
|
Het probleem in Belgique is dan weer dat indien ze hier een brug bijbouwen, ze er persé in Wallonie ook een moeten zetten (of desnoods nog eens een reuze-scheepslift terwijl in de kanaaltjes die ernaartoe leiden enkel kleine bootjes kunnen varen ).
|
Citaat:
|
Citaat:
1) de brug in Temse: deze brug maakt deel uit van de N16, een secundaire weg met veel verkeerslichten en kruispunten. Niet echt aantrekkelijk voor langeafstandsverkeer. Bovendien ligt de Scheldebrug een eind verwijderd van Antwerpen. 2) De Liefkenshoektunnel moet inderdaad beter benut worden, o.a. door een betere aansluiting met de E19 in het noorden en de E17 in het zuiden. Maar ook met de Liefkenshoektunnel alleen zal je het mobiliteitsprobleem in Antwerpen niet oplossen. Dat kan alleen als er ook effectief nieuwe Scheldeverbindingen bijkomen. |
Onze ambtenaren hebben liever een pensioen dan een nieuwe weg
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntwerpen.dhtml |
Ik ben er weer met mijn vraag (of mijn gezaag ;-) ):
Waarom kan Hamburg dat en Antwerpen niet ? Ik toon het even aan met de Elbetunnel in Hamburg: Citaat:
Dus gaan "de Duitsers hun Elbetunnel" nog een pijp meer geven en dus uitbreiden tot 4 pijpen �* 2 rijstroken enkel dan krijgen ze een "goede Rating", de pijp was tijdens bovenstaande test in 2003 al een tijdje gepland. ## In 2008 waren de 4 pijpen geopend voor het verkeer, een tijdje geleden heeft men de tunnel nog eens volledig gerenoveerd... ~ 3 jaar heeft men erover gedaan (pijp per pijp, 3 pijpen waren tijdens de werken steeds open met de files... dit vanaf 2009 ## ), februari 2013 ging ze weer open. (met het nodige dan verbeterde verkeersmanagement). ## Citaat:
ook: Citaat:
Vandaag rijden tot 130.000 voertuigen per dag door de 4 (x2) tunnelpijpen onder de Elbe, 3,3 km lang. De Kennedytunnel onder Schelde is maar 690 m lang... en heeft 2 (x3) tunnelpijpen en de infrastructerele kemels (linkse opritten... verwevingen zware vrachtwagens...) liggen er nog altijd en men staat er 20 jaar op te gapen hoe het alsmaar erger wordt. Citaat:
http://www.eurotestmobility.net/eurotappub.php of beter gewoon zoekfunctie nemen: http://www.eurotestmobility.net/europe.php |
Zowat mee van de ergste verkeerspunten van de wereld en nergens politie te bekennen,nooit!!!!Ik zie nooit politie!Wel op kleine binnenbaantjes in de gemeenten om eens een dronken bestuurder te willen pakken.
Maar op de Antwerpse ring,niemand van de blauwen.Waar dat bijna dagelijks ongelukken vallen en ...regelmatig doden.En ik zeg wel regelmatig doden. IK MOET ER BIJNA DAGELIJKS LANGST. |
Citaat:
Je moet het verkeer niet meer vertragen dan het al is hé :) Op zich is het daar meestal zo erg niet ... eens ge weer uit de kennedytunnel bent. Maar ik rijd er nooit in de spits. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be