![]() |
Communautair vraagteken//"Make us proud!"
Citaat:
Daar dit niet over voetbal aan sich gaat, heb ik me de vrijheid genomen om dit hier te posten. De vlamingen moeten content zijn met een tweetalige slogan van de Rode Duivels, niets mis mee zou je zo denken, inderdaad was daar niets mis mee, moest er gekozen worden voor een Frans- en Nederlandstalige slogan. Het Nederlands zijn ze echter vergeten en hebben voor het gemaak voor een Engelstalige slogan gekozen. Wel als de Rode Duivels zich te goed voelen om het Nederlands te gebruiken, moeten wij Vlamingen ons maar te goed voelen om die nest te betalen. Citaat:
|
Rode Duivels : 'Make us proud! On compte sur vous!
Citaat:
Men kiest bewust om het Nederlands te negeren en rekent erop dat alle Vlamingen het Engels kennen. Men vertikt het hier om Nederlands te gebruiken. 'Scandalous !' 'Scandaleux'. Om even in dezelfde 'mood' te blijven. Misschien heeft deze Stefan Van Loock wel gelijk dat de (meeste van de) Franco's geen Engels begrijpen. En is de slogan eigenlijk meer een sneer naar het onbestaande taalintellect van de Franco's ! Als ik een Franco zou zijn, zou ik nu steigeren en op mijn achterste benen staan van verontwaardiging omdat ik hierbij me er plots van bewust ben dat die -smeerlap :-) van een- Stefan Van Loock de vooroordelen over de Franco's zo in de verf durf te zetten. Zet 'm op een boot, voer 'm af naar de Atlantische oceaan en dump hem ! Hoe durft ie ! :shocked!: |
De "Franco's" boeit het voor geen hol...
Niemand schenkt er enige aandacht aan over de taalgrens. Een storm in een glas water, gecreëerd door de usual supspects, een handvol Vlaams nationalisten met veel vrije tijd en weinig goede ideëen. Inhoudelijk genoeg, Plakker? |
Verbaasd me weer niets...
Bij de tactiekbespreking, welke taal denk je dat er daar gesproken wordt? Zij die het nu nog niet snappen, zijn degene die het niet erg vinden dat men over zich heen loopt. We zouden beter heel dat voetbalzootje opdoeken, niet per se voor het spuwen op de Vlaamse taal, maar gewoon omdat er niets aan is, het geeft ons land niets extra, integendeel, het kost stukken van mensen. |
Citaat:
Begin zelf eerst je taal te respecteren aub.... "Het Nederlands", moest je dat nog altijd niet weten. |
We gaan nog lachen met onze jongens.
Stel u voor dat ze zich niet plaatsen of er al de eerste ronde uitgaan... bye bye successupporters. |
Citaat:
ocharme die Franstaligen ... :compassie: |
Citaat:
|
Citaat:
Het is niet omdat mensen schrijffouten maken, dat men daarom geen respect heeft voor een taal. Het Vlaams is trouwens wel een taal, Nederlands had inderdaad ook correct geweest. Tenzij je mij nu punten voor mijn opstel gaat geven, zou je misschien nog iets inhoudelijks kunnen toevoegen aan dit thema. |
Citaat:
|
Citaat:
houdt natuurlijk altijd een risico in, met voetbalsupporters werken ... |
Citaat:
|
Wat is dat nu voor zever? Nu moeten het nog de supporters zijn die die voetballerkes trots moeten maken? Het is godverdomme omgekeerd: die voetballerkes moeten de supporters trots maken. De rest is nonsens.
Of kadert dat in het uitfluiten van het volkslied van de tegenstander? Tja, dan is het normaal dat die affiche in het Frans en Engels is. Vlamingen doen zoiets immers niet. 8-) |
Mooi topic voor de komkommertijd.
|
Citaat:
|
zou de N-VA eens geen enquete kunnen bestellen om te controleren hoeveel % vd Vlamingen en hoeveel % van de Franstaligen "make us proud!" verstaan ?
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
Euh ... Ja, met wat eigenlijk?:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
We zijn echt de schaam van belgia. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be